S.W.I.N.E. HD Remaster

S.W.I.N.E. HD Remaster - recenze
S.W.I.N.E. HD Remaster - recenze
12:00, 07.08.2019

Človek má až neznesiteľnú potrebu začať kričať od zúfalstva z pretlaku rôznych HD remaster návratov, ktoré v poslednej dobe s prehľadom vyrovnávajú percentuálny pomer novej a starej produkcie hier. Sem tam sa však aj v tomto smere skutočne podarí trafiť takpovediac do čierneho, čo aktuálne platí aj pre spoluprácu medzi spoločnosťami Kite Games a Assemble Entertainment. Ich podanie rúk totižto umožnilo znovuzrodenie osemnásťročnej RTS o nemilosrdnom boji medzi vojenskou jednotkou prasiatok a divíziou králikov.

Humor v kaki odtieni.

Klik pro zvětšení (S.W.I.N.E. HD Remaster - recenze)

Začnem trošku pragmaticky. Ostatne, ako inak by ste chceli začať opisovať globálny konflikt medzi žrútmi kukuričných klasov a zlodejov sladkej mrkvy? Menu tohto návratu vás naláka na vstup do dvoch kampaní (jedna je pochopiteľne za kopýtka a druhá zase za labky) s celkovým počtom dvadsiatichdvoch prepracovaných misií, to všetko ako pod ikonkou singlplayer režimu, tak aj multiplayeru až pre 8 hráčov súčasne. Pokiaľ ste o túto netradične spracovanú stratégiu v reálnom čase nikdy nezavadili ani gumákom od hnoja, určite vás bude zaujímať fakt, že koncept absentuje v zmysle nejakého komplikovaného budovania a sústredí sa skôr na samotnú akciu, čiže boj ako taký. V tomto ohľade sa remaster nijako nezmenil a samotný základ, teda to čo hráčov bavilo pred rokmi, ostal našťastie plne zachovaný.

Prispôsobené pre súčasné ultra moderné chlievy/králikárne.

Aj cez moje trápne narážky na pointu tohto vtipne predvídateľného humoru sa u značky S.W.I.N.E. musíme s plnou vážnosťou rozprávať o jednoduchej, ale stále dostatočne prepracovanej stratégii. Väčšinou sa síce všetko krúti okolo zostavenia vhodnej jednotky, nech už pozemnej alebo leteckej, ktorú následne vyšlete za cieľom ničiť a likvidovať. V náplni misií sa však nájdu aj zaujímavé odchýlky, ktoré spočívajú v nutnosti využívať špecializáciu rôznej mechanizácie. Niektoré stroje sa dokážu napríklad zahrabať pod zem a následne prekvapiť súpera zo zálohy. Iné majú naopak prevahu v sile, avšak nižšie atribúty v zmysle pohyblivosti. Primárne sa teda jedná o vhodné namiešanie prevahy tankov (dosť všeobecný termín na to, koľko strojov v hre nájdete) tak, aby ste utŕžili čo najmenšie straty. Je to jednoducho vojenská matematika v podaní prasiat a králikov. Rozhodujú skúsenosti a schopnosť predvídať.

Vyzerá to pekne, hýbe sa to slušne a tak trošku zamrzí absencia portu na konzole.

Vďaka podpore 4K rozlíšenia a natiahnutí obrazu na 16:9 sa S.W.I.N.E. HD Remaster nestratí ani na vašich drahých monitoroch. Grafika si však nesie klasicky istý zub, respektíve zuby času, ktoré však zároveň poskytujú akúsi správnu retro náladu. Pri hraní som si okamžite spomenul na časy série Command & Conquer, ktoré v dnešnej dobe už zažívať nemôžeme. Možno aj preto mi práve tento port sadol viac, než som si pôvodne myslel. Ovládacia schéma ako aj prehľadnosť HUD ikoniek je tak jednoduchá, že by som pokojne súhlasil s testovaním prípadnej verzie pre konzole a to vravím s plnou vážnosťou. Aj keď som pôvodnú verziu nikdy nehral, hudobné pozadie ako aj kompletný dabing v cut scénkach považujem za neskutočne originálny a zábavný. Králiky totižto hovoria podivným akcentom, na ktorom sa musíte smiať, aj keby ste nechceli a to isté platí aj pre opačnú stranu tohto bizarného konfliktu.

Ten ušatý má francúzsky prízvuk...

Čo povedať záverom? Tento remaster sa skutočne nemusí hanbiť osloviť ako pôvodných pamätníkov, tak aj histórie neznalých súčasníkov. Za banálne nízku sumu (momentálne pod 9 Eur) si totižto môžete užiť vtipnú kašu z RTS surovín, ktorá vás nebude nudiť komplikovaným prenikaním do deja a celkových možností.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Kite Games

80%
Jednoduchá a zároveň vtipne osobitá stratégia