Den a noc

Den a noc - recenze
Den a noc - recenze
11:45, 26.05.2019

Při čtení dnešní recenze se možná nebudete cítit jako vyloženě cílová skupina, ale to neznamená, že za vás tyto řádky dost brzy nevyřeší pěkný dárek pro někoho, jehož potomek (na rozdíl od toho našeho) není procák a pár plastů kolem. Dětská hra z edice Smart z distribuce Mindok obsahuje několik komponent a jejím cílem je naučit prcka stavět obrazce podle předlohy. Doporučený věk 2-5 let, herní doba záleží na pozornosti dítětem, ale podle sympatického zpracování odhaduji, že to jen tak z ruky nepustí.

Klik pro zvětšení (Den a noc - recenze)

Klik pro zvětšení (Den a noc - recenze)

Obsahem hry je deset dřevěných částí, které mají různý tvar, karty rozdělené do 4 obtížností - od Starter po Master, a jeden stojánek pro uchycení zvolené karty. Součástky i stojánky jsou ze dřeva a tedy prakticky nerozbitné, barevně taktéž příjemně zpracované. První dvě obtížnosti - Starter a Junior, představují den, kdy na obrázky pěkně vidíte a přesně víte, co a jak postavit. Na jejich druhé straně jsou karty označené Expert a Master, které jsou jakože v noci a vidíte pouze obrysy toho, jak má finální stavba vypadat. Dobré je, že když stavíte nějaký "noční" vzorec, pro kontrolu stačí jen otočit na denní stranu.

Klik pro zvětšení (Den a noc - recenze)

Pouze upozorním na dvě menší části představující hlavy, které se mohou dětem dostat do krku, takže ty nejmenší (2-3 roky) raději nenechávejte zcela bez dozoru. Jinak je to výborná pomůcka a některé vzorce daly na několik minut zabrat i mé mladší sestřenici Símě, která letos slavila pětadvacet :). Pěkné barevné i tvarové rozlišení všech součástek, celkem pevná konstrukce stojánků poskytují zábavu od těch doporučených dvou let a pokud nemáte doma vyloženého siláka, tak s tím prakticky nemá co udělat. Navíc tím, jak to hezky vypadá, poslouží Den a noc jako pěkná dekorace na poličku, když ji zrovna nevyužíváte, takže ani úklid a skladování není problém, protože po skončení hraní prostě necháte poslední hotový vzor a postavíte bokem. Den a noc podle mě naplňuje svou funkci jako smart hra přesně tak, jak si klade za cíl, a tím, že díky různým obtížnostem poslouží pro širší věkové spektrum dětí, je to i celkem chytrá investice.

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme Mindok

Klik pro zvětšení (Den a noc - recenze)

90%