Adrenalin - počítačová střílečka na vašem stole

Adrenalin - počítačová střílečka na vašem stole - recenze
12:00, 28.07.2019

Bolí vás oči od neustálého civění do monitoru, ale nechcete se střílečkami přestat ani na minutu? Odpočiňte si od "škodlivého" záření u nějaké pěkné stolní hry. A co taková, ve které po sobě v aréně střílíte? Mindok pro vás připravil Adrenalin. V této hře 3-5 hráčů od 12 let na hodinku hodí všechny starosti za hlavu, popadnou plamenomety a brokovnice a začnou své problémy řešit takzvaně postaru.

Neberte to moc vážně, nepřemýšlejte půl hodiny nad každým tahem, prostě popadněte zbraň a do akce

Nabito a odjištěno

I touto hláškou trpasličího střelce z klasického Warcraftu 3 můžete oznámit svůj vstup do hry. Jinak si samozřejmě můžete vybrat svou, omezení a kreativitě se meze nekladou. No ale o čem teda Adrenalin vůbec je a jak se hraje? Dozvíme se, nejdřív se mrkneme na zpracování.

Klik pro zvětšení (Adrenalin - počítačová střílečka na vašem stole - recenze)

Ve hře je dostupných celkem 5 postav, ke každé je figurka, herní deska a banda žetonů zranění. Dvoudílný a oboustranný herní plán zobrazuje několik místností a různým spojením a otočením můžete vytvořit až 4 různé arény. Dále máte k dispozici karty zbraní a schopností a ještě jednu oboustrannou desku pro dva herní módy. A kostičky - ty představují náboje, jimiž dobíjíte zbraně nebo využíváte jejich alternativní módy střelby. Komponenty jsou úchvatně zpracovány, barvy jsou parádní, všechno dobře rozeznatelné a největší plus je, že žetony zranění nejsou z papíru, ale do tvaru kapek udělané kousky plastu. Herní plán a hráčské desky jsou taktéž z kvalitního materiálu a jen tak se nezničí.

Jak jsme u těchto her od Mindoku zvyklí, abychom nemuseli neustále hlídat pravidla a mít je při ruce, na kartách a všude možně jinde můžeme najít obrázkové taháčky, které fungují ve všech jazycích stejně. Tedy jakmile je pochopíte. Karet zbraní je tolik, že si stejně čas od času nebudete jistí, co který obrázek znamená, proto mají zbraně a akční karty samostatný arch, abyste nemuseli pořád listovat pravidly. Ty jsou sama o sobě sepsaná celkem srozumitelně s příjemnou nadsázkou a občasnými vtípky. Ony i herní mechaniky nejsou nijak závratně složité, takže není moc co vysvětlovat a v čem se ztrácet.

Hra není rozdělená na kola, hráči se prostě střídají na tahu v určitém směru, dokud nepadne poslední smrt nebo se jinak nesplní podmínky k ukončení hry v ostatních režimech. Herní mechaniky si nejlépe vysvětlíme podle jednotlivých módů, v každém je to malinko jiné, ale v podstatě je to, jak jsem psal na začátku - běháte po mapě a pálíte po všem, co se pohne. Nebo někdy nepohne.

Deathmatch - všichni proti všem

Z tohoto módu nemusí mít radost jenom Jirásci mezi vámi, jedná se o klasickou řežbu, kde na až směšně malém prostoru rubete všechny kolem sebe. Postupně po jednom se narodí všichni hráči - první má tedy největší výhodu v tom, že si může vybrat ze všech dostupných zbraní (za předpokladu, že se dovede správně narodit), poslední zase může rovnou čapnout zbraň a prolít Rambo - První krev. Na mapě se nachází celkem tři spawnpointy, což jsou jediná místa, kde se dají získat zbraně a taky jediná místa, kde se náboje získat naopak nedají. Na všech ostatních pozicích na plánu jsou náhodně rozházené žetony se symboly kostek a karet, které když seberete, automaticky si do zásobníku přidáte vyobrazené množství. Každý hráč má maximálně dostupné 3 kostky od každé barvy - červená, žlutá a modrá, které představují náboje. Pořízení zbraně něco stojí, stejně jako některé typy její palby nebo přídavné efekty. A hlavně pak přebíjení. V rámci kola máte dvě akce, které můžete provádět libovolně - sprint / sebrání či nákup / střelba. Nabíjení zbraní provádíte automaticky na konci svého kola, za předpokladu, že máte dost správných kostek či akčních karet (ty totiž mohou kostku dané barvy nahradit, ale nedají se za ni přímo vyměnit). Počitadlo životů funguje jak byste si asi představovali, jakmile někomu způsobíte zranění, dáte mu určitý počet žetonů své barvy a jakmile vyložené žetony dosáhnou na místo s lebkou, je daná postava mrtvá a za její hlavu se rozdělí body - nejvíc má ten, kdo jí způsobil největší poškození. Takové počty jsou pak, hlavně při hře více lidí dost velká makačka na bednu, ale nic, co by průměrně inteligentní jedinec nezvládl.

Při dosažení určitého počtu zranění se vám navíc zpřístupní vylepšené verze některých akcí, takže se třeba před útokem (střelba) můžete o jedno pole pohnout. Jinak je dost těžké určit nějakou vítěznou strategii, protože při našem hraní jsme se na vrchu bedny prohodili snad všichni. Taky tím, že zbraně jsou rozdávány náhodně, navíc i spawn nemáte úplně stoprocentní, je těžké si něco připravit předem. Jediné, co se vyplatí, je mít více zbraní a nespoléhat pouze na jednu, protože vám pak soupeři mohou krást kostky pod nosem a vy si pak nikdy nenabijete. Deathmatch můžete hrát i klidně 2 na 2, pokud máte nějaká rodinná či přátelská pouta, která nechcete zpřetrhat. Deathmatch je dynamická hra, kdy se proti vám mohou spiknout klidně všichni, ale vy stejně máte šanci na výhru, budete-li hrát chytře. Poslední šance, jak nasyslit nějaké bodíky je potom Final Frenzy, což se spouští hned po posledním osmém zabití. Poslední kolo, během kterého jednou odehraje svůj tah každý včetně hráče, jehož zabití FF spustilo. Máte dostupné speciálně vylepšené akce a dobití zbraní během tahu. Jakmile všichni hráči odehrají tah pod vlivem Final Frenzy, hra končí a sčítají se body.

Kdyby vám chyběl jeden cíl nebo jste nechtěli pálit jenom do přátel, hra nabízí i pravidla pro hru s botem, kterého vždy ovládá aktivní hráč

Hra s botem je dost jednoduchá, bot má vlastní kartu a chodí a střílí na své nepřátele, což jsou v tomto případě nepřátelé aktivního hráče. Každý počínaje druhým hráčem má tedy tři akce - dvě za sebe a jednu za bota. Toho lze využívat ve všech herních módech včetně těch, které si představíme teď.

Domination a Turret módy

Komu přijde střílení do kamarádů moc suché, může využít dosud odloženou herní desku, na které jsou znázorněny dva doplňkové módy. V tom prvním s názvem Domination se pokoušíte nastřílet co nejvíc poškození do spawnpointů, které můžete buď zasáhnout zbraní, nebo na nich zůstat jako jediný hráč stát. Ale pozor, to se vám může vymstít, protože to má za následek jedno poškození, což může znamenat rozdíl mezi životem a smrtí. Každý spawnpoint můžete zasáhnout pouze jednou za svůj tah. V Domination módu se můžete vraždit do sytosti, počet smrtí nehraje až tak zásadní roli. Jakmile však dojde k osmému zabití nebo obsazení dvou spawnpointů, spouští se Final Frenzy stejně, jako v Deathmatch módu při poslední smrti.

Turret mód je asi nejsložitější, co z Adrenalinu dostanete a stejně jako Domination bych nedoporučil hrát s někým, kdo tuto hru nikdy předtím neviděl. Na mapě jsou teď místo munice rozestavěné strážné věže - turrety, které můžete aktivovat a tím, že si na daném políčku vezmete o jednu kostku nebo akční kartu méně - tak nabijete turret. Jakmile vám pak cizí hráč prochází přes místo, kde se váš turret nachází, dostane od vás jeden bod zranění. Tento mód vyžaduje dost soustředění a výbornou znalost pravidel, abyste se skrz různé maličkosti nedohadovali, ale zase má něco malinko nad obyčejnou přestřelkou.

Já mám stejně nejradši Domination.

Adrenalinový závěr

Věkové omezení 12 let je i není odpovídající, záleží, co od hry čekáte. Přeci jen se jedná o poměrně morbidní téma a zemřít můžete širokou škálou způsobů, na druhou stranu se hra sama nebere nijak vážně, takže spíš platí, že je-li i mladší člen domácnosti psychicky způsobilý strategického myšlení, aby nějak masivně nezaostával a netrpěl neustálými porážkami, vzhůru do boje. Jinak se Adrenalin hraje tak nějak pohodově, akce jsou rychlé a odsýpají, ani v maximálním počtu hráčů nečekejte dlouhé prostoje. Pořád je co dělat a je pouze na vás, jakou zvolíte strategii. Některé zbraně jsou sice až bych řekl přehnaně silné oproti jiným, ale výhru vám negarantuje žádná. Tři různé herní módy a možnost změnit si mapu až na 4 různé způsoby znásobí dobu, za kterou se Adrenalin ohraje, exponenciálně. Zpracování je pěkné, zejména žetony zranění a kostičky, které nejsou z obyčejného papíru a neničí se. Celkově se jedná o hru, u které si odpočinete, nepřepnete mozkové závity, ale zároveň se pobavíte a příjemně si zasoutěžíte.

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme Mindok

92%
Rychlá, dynamická a záživná akční pecka