V pasti!

V pasti! - recenze
V pasti! - recenze
11:40, 25.05.2019

V pasti je slovní asociační hra, letošní novinka od Mindoku. Dva týmy se postaví proti sobě a třetí straně, kterou představuje předem vybrané monstrum. Hra je to kompetitivní, takže kdo dřív zběsilé monstrum porazí, stává se vítězem a získá poklad, který ta potvora strážila. Cesta k němu je však lemována nástrahami, které překonáte pouze bystrým úsudkem a bleskovým myšlením.

Klik pro zvětšení (V pasti! - recenze)

Jak hrát?

Princip hry je naprosto jednoduchý, několikastránková pravidla jsou, jak je u Mindoku zvykem, výborně sepsána i s příklady. Jedná se o asociační hru, v níž je vašim cílem opsat či napovědět jisté slovo tak, aby ho váš tým v určitém časovém limitu uhodl. V pasti k tomuto známému vzorci přináší ale zvláštní zvrat, ony pasti vám totiž nastražují hráči protějšího týmu. Podle čísla místnosti si odvodíte počet pastí, které můžete nastražit. Tento proces spočívá ve vypsání seznamu slov, která pokud protivníkův napovídač řekne, okamžitě v řešení výzvy končí a tým zůstává zaseknutý v místnosti - v pasti. Hádající tým má za normálních podmínek pouze pět pokusů, jsou-li všechny neúspěšné, hráči automaticky selhávají a pokračují soupeři, popřípadě příšera. K dispozici máte navíc dva typy kouzelných knih s různými výsečemi, hnědé knihy vám mohou najít slova z fantasy světa, zato v knihách černých se někdy objeví i moderní technika. Vždy se ale jedná o podstatné jméno vyjádřené jedním slovem, v jednotném čísle.

Při hře V pasti jsou neustále do hry zapojeny oba týmy

Věkové omezení 8+ let záleží na tom, jak jste v tomto žánru zběhlí či ostřílení z jiných podobných her, některé prvky hru V pasti dost ztěžují, ale v případě, že si chcete užít zábavu s co nejširším publikem, není problém se pomocí domácích pravidel přizpůsobit všem (třeba že na děti nepůsobí kletby nebo jim odpustíte jedno prošlápnutí pasti / dáte jedno otočení hodin navíc atp.).

Klik pro zvětšení (V pasti! - recenze)

Kletby, kletby, kletbičky
V pasti je oproti jiným slovním asociačním hrám plné zajímavých inovací - nástrah, kleteb a příšer

Dalším inovativním prvkem, který navíc tematicky hezky sedí do kobek, kterými procházíte, jsou starodávné magické kletby, které mohou ztížit a někdy prakticky znemožnit řešení vašeho úkolu. Zábava je díky nim pozvednuta a uhádnout slovo zatímco trvá kletba a ještě se vyhnout všem pastem je někdy opravdu nadlidský úkol. Kletby můžete rozmisťovat dle libosti, dokonce i do jiných typově podobných her, které tímto můžete výborně oživit.

Pokud se neposune ani jeden z týmů, vydá se vás hledat monstrum, a to tak, že se posune o jednu místnost vašim směrem. Veškeré kletby z místnosti, do které příšera vstoupila, se posouvají taktéž o jednu místnost blíž k vám (pokud teda mají kam). Pro „souboj“ s příšerou hrajete jako normálně, jenom upraveně za podmínek napsaných na každé kartě jednotlivého monstra. A ani to vlastně není všechno – každá příšera má i svou elitní verzi, která představuje daleko větší výzvu než její „normální“ varianta. Jinak se pravidla nemění, na dohrání hry máte stále stejný počet kol - 8. V zápisníku na pasti máte přesně osm políček, takže si to nemusíte zbytečně pamatovat, prostě jakmile nemáte kam psát pasti a nestvůra stále stojí, prohráli jste.

Klik pro zvětšení (V pasti! - recenze)

Pokud se vám v rámci daných osmi kol podařilo příšeru zničit, vítězíte hru a soupeřům zbudou pouze oči pro pláč a motivace k odvetě.

Chytíte se?

Ve shrnutí je V pasti pěkná rodinná-týmová hra, která vás díky inovativním mechanikám zabaví na pěkně dlouho. Kletby přidávají výborné výzvy, ale hru neznemožňují, perfektně umocňují zábavu (a s mladšími hráči je vždycky můžete vypustit), stejně tak příšery jsou dostatečně obtížné, abyste museli setsakramentsky přemýšlet, než se do souboje s nimi vrhnete po hlavě. V pasti navíc nabízí velký prostor k modifikaci pravidel podle toho, jak schopní či zběhlí jste v tomto typu her. Omezené množství odpovědí je výborný doplněk, který chybí u konkurenčních projektů, které se často ve víru boje promění ve festival řvaní. Celkově se hře dá vytknout jenom strašně málo, zpracovaná je krásně a obsahuje skutečně spoustu skvělých nápadů.

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme Mindok

Klik pro zvětšení (V pasti! - recenze)

93%