Červená Karkulka

Červená Karkulka - recenze
Červená Karkulka - recenze
12:07, 12.05.2019

Neexistuje nič trvácnejšie než hovorené slovo zanesené na kus papiera. Samotný papier sa pod ťarchou zubu času síce môže rozpadnúť na prach, avšak ľudská povaha a často aj chamtivosť jeho pointu prenáša z generácie na generáciu a tak zachováva odkaz na veky vekov, respektíve do času, kedy náš druh definitívne zanikne. Toto je aj prípad sféry slávnych rozprávok, ktoré za dlhé stáročia zľudoveli do rôznych foriem a verím, že sám Charles Perrault, čoby autori Červenej čiapočky, nemohol ani len tušiť, že sa jeho práca vytvorená na dvore samotného Ludvíka šestnásteho stane námetom pre variabilnú detskú stolovú hru z plastu.

Deti v rannom veku potrebujú cibriť mozog aj takýmto spôsobom.

Klik pro zvětšení (Červená Karkulka - recenze)

Snáď asi každý z vás dobre pozná úpravu príbehu Červenej čiapočky od bratov Grimmovcov, ktorí do pôvodnej verzie spomínaného francúzskeho umelca vniesli onen pach studenej temnoty, podávanej prostredníctvom hladného vlka. Tejto verzii sa čiastočne venuje aj logická stolová hra Červená karkulka z produkcie známej lokálnej spoločnosti MindOK. Jej veková hranica síce začína od štyroch rokov, ale ja sám som hru testoval na svojej dva a pol ročnej dcérke a myslím, že neurobíte vôbec žiadnu chybu, ak skúsite túto zábavnú formu reálnej interakcie položiť aj pred mladšie publikum. Ostatne už len samotné spracovanie a použité materiály predurčujú čiapočku na variabilné využitie vo forme bežnej hračky.

Postavte dve odlišné cesty a uniknite pred hladným vlkom.

Pribalená a pekne ilustrovaná knižka vám ponúka 48 scenárov ako využiť potenciál samotnej hry. Reč je pritom o klasickej stolovej arkáde pre jedného, ktorá pri ideálnom využití nezaberie viac než 10 minút. Cieľom hráča je pomocou len piatich dielkov cestičky postaviť čo najideálnejšiu trasu smerom k domu babičky. Scenáre sú rozdelené na dve polovičky, kde jedna zahŕňa nebezpečných vlkov a tá druhá naopak ide skôr tou mierumilovnejšou cestou, ktorá by hneď netraumatizovala malých hráčov. Nech už sa rozhodnete využiť akúkoľvek z nich, pointa ostáva nemenná. Čiapočka sa musí dostať čo najskôr za svojou milovanou babičkou a prekážkou v ceste jej sú nie len chlpaté vlky s nábehom na Kurděje, ale aj trojica pekne podrastených stromov.

Vaša ratolesť si môže cibriť motorické schopnosti a prekladať to logickým uvažovaním.

Použitý materiál je vo forme plastu a gumy a po stránke kvality sa jedná o slušný nadpriemer, ktorý nepodľahne ani pri nešetrnej manipulácii. Čiapočka ako aj zbytok inventáru je detailne vyfarbená a zároveň prezentuje čistotu jednoduchého dizajnu. Vkladanie na malú hraciu dosku je navyše prosté a ani menšie deti s ním nebudú mať nejaké problémy. Sledoval som dcérku pri snahe rozložiť domček (ten má mimochodom až tri vchody tak, aby mala šancu nielen čiapočka, ale aj vlk) a doplniť to zbytkom cestičiek a stromčekov a usmieval som sa nad jej potrebou uložiť všetko do jednej roviny. Detská myseľ je v rannom veku ako špongia, ktorá potrebuje nasávať nové podnety a realizovať ich v zábavných scenároch. A presne toto je aj pointou stolovej hry Červená karkulka, ktorá by vám nemala chýbať na poličke vašich detí.

Samotná a pekne ilustrovaná kniha známeho príbehu obsahuje aj netradičné rozuzlenie zápletky s vlkom.

Koupit hru Červená Karkulka

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti MindOK