Telepatie: ukažte, zda umíte přátelům číst myšlenky

Telepatie: ukažte, zda umíte přátelům číst myšlenky - recenze
12:00, 14.04.2019

Telepatie se tváří jako kopie známé hry Activity. Dokonce i hrací plocha je podobná. A je to hra se slovy a obrázky. Ale tím veškerá podobnost končí. Její princip je odlišný. Není ani jednoduší, ani složitější. Ale rozhodně není méně zábavná. Možná naopak.

Activity naruby

Balení je jednoduché – hrací plocha nabízí cestu po barevných polích, „proběhnout“ ji musíte dříve než soupeř. Samozřejmostí jsou figurky pro každý tým. Každý hráč poté potřebuje papír a tužku - čtyři jsou pro začátek přiloženy v balení, spolu s předtištěnými zapisovacími archy. Nechybí přesýpací hodiny, protože bude důležité nedát soupeřům více času, než je nutné. Časové omezení je důležitou součástí herního úkolu.

Klik pro zvětšení (Telepatie: ukažte, zda umíte přátelům číst myšlenky - recenze)

330 karet hesel a obrázků Vám pohodlně vystačí na dlouhé hodiny hry s přáteli. Kartičky jsou navíc oboustranné – na jedné straně je natištěno slovo a na opačné je obrázek. K tomu jedna šestihranná kostka odkazující na jednu či druhou stranu kartiček. Nechybí pravidla nabízející jak variantu pro sudý počet hráčů, kteří utvoří týmy po dvojicích, případně i po trojicích (pro odvážné hráče), ale jsou upravena i pro dvojici či trojici hráčů, abyste si i třeba v kruhu rodinném mohli užít telepatický zážitek.

Hra přináší 330 karet. Vaším úkolem je napsat daný počet takových asociací na slovo/obrázek na kartičce, které budou odpovídat těm na straně Vašeho týmového spoluhráče.

Tak tedy – slova či obrázky?

Jak již bylo řečeno, ve dvou-, případně tříčlenných týmech se postavíte na start, jeden z hráčů hodí kostkou, čímž rozhodne, se kterou stranou karet budete hrát. Podle toho připravíte balíček příslušnou stranou na stůl. Barevná pole na herním plánu obsahují i číslice 5, 6, 7 a 8. To je pomůcka a zadání zároveň. Je to maximální množství asociací vztahujících se k danému slovu či obrázku, které můžete napsat na svůj zápisový arch.

Důležité je uvažovat, čas utíká strašně rychle a vymyslet pět či osm asociací se zdá jako jednoduchý úkol, ale pouze na první pohled. To podstatné navíc není napsání asociací, ale vybrání těch „správných“ asociací, které napíše i Váš týmový kolega. Po uplynutí času se totiž Vaše odpovědi přečtou a Váš tým dostane jen tolik bodů, kolik Vašich asociací se shoduje. A právě o tolik míst postoupíte na hrací ploše.

Nebyla by to párty hra, takže přichází ke slovu speciální políčka. Na některých můžete zdvojnásobit svůj bodový zisk a posunout se rychleji od konkurence. Stejným způsobem ale můžete jít i nazpět – občas se budete muset vrátit tam, odkud jste vyšli. A dalším označeným polem je to se znakem zeměkoule, které do hry zapojí všechny hráče/týmy. Na stejné slovo budou psát asociace všichni a každý tým si připíše body za své shody, takže se posunou všechny týmy zároveň.

Ve variantě pro dva hráče hrají oba za stejný tým proti fiktivnímu nepříteli, který se posouvá o tolik políček, kolik mu určí hod kostkou a výběr varianty jednoduššího nebo těžšího soupeře. V případě tří hráčů utvoří tito celkem tři dvojice a hrají postupně v týmu každý s každým. Obzvláště ve třech hráčích je to dost zábavná partie, protože máte minimum prostojů, navíc musíte střídat své soustředění – hrajete tedy se dvěma spoluhráči střídavě a pokaždé musíte zkusit myslet stejně jako ten druhý.

Ve dvou hráčích hrajete proti fiktivnímu nepříteli. Při trojici hráčů se tito seskupí do tří týmu ve stylu každý s každým.

Výsledek?

Telepatie je jednoduchá párty hra, která připomene Activity. Ale v případě asociací je situace o trochu složitější, než se na první pohled zdá. Hra není až tak jednoduchá, nebo až tak rychlá, jak byste čekali. Naopak Vás během vyhodnocování odpovědí dokáže často zajímavě překvapit, odhalit Vám něco nového o Vašich přátelích, anebo Vás celkem kvalitně rozesmát. Už jen pro to si zaslouží Vaši pozornost.

Koupit hru Telepatie

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Albi

81%