XING: The Land Beyond

XING: The Land Beyond - recenze
XING: The Land Beyond - recenze
12:00, 27.06.2019

Logických adventúr sa evidentne nezbavíme ani v roku 2019 a to je z môjho pohľadu určite pozitívne zistenie. Pretože tak, ako som možno až prehnaný zástanca klasických point-and-click scenérií, si rovnako myslím, že pre čo najlepšiu výchovu súčasnej generácie mladých hráčov je práve koncepcia puzzle hier zachovania hodnou komoditou. V duchu tohto tvrdenia som preto nechcel vynechať ani nenápadne pôsobiacu značku XING: The Land Beyond, ktorá stelesňuje tradíciu komplikovaných hádaniek prevedených ako do normálnej formy, tak aj do VR dobrodružstva.

Zase hrám za mŕtvolu?

Klik pro zvětšení (XING: The Land Beyond - recenze)

Začneme tradične príbehom, ktorý sa v týchto vodách nikdy nedá považovať za dôležitý argument k okamžitému nákupu. Inak na tom vlastne nie je ani XING, ktorý prezentuje klišé vo forme preklenutia medzi životom a smrťou, to všetko na pozadí fantasy scenérií. Ste teda duch, respektíve akási astrálne fungujúca bytosť, ktorej posun do večnosti stojí a padá na úspešnom vyriešení zástupu rôzne náročných hádaniek. Celá dejová forma je rozdelená do štyroch na sebe závislých portálov a vaše skúmanie ich podstaty spočíva v postupnom odkrývaní menších príbehov rôznych ľudí. Po dokončení hádanky si tak môžete prečítať vzácny zvitok a zistiť o utrpení či láske dávno zabudnutých ľudí. V tomto smere som však ja nevidel vôbec žiadnu motiváciu, keďže samotné príbehy mi prišli ako nastavovaná kaša a akási nutnosť.

Move ovládače radšej rovno vynechajte...

Téma daných svetov (portálov) je od seba dosť razantne odlíšená, čo má priamu nadväznosť aj na logické riešenia hádaniek. V tomto smere sa autori u svojho diela skutočne snažili o niečo nadčasové, a tak podmienili využívanie prírody a okolia na previazanosť s mechanickými časťami, čím docielili originalitu a nápaditosť. Nečakajte preto nič jednoduché, čo by ste behom hodinky sfúkli ako dohasínajúcu sviečku, ba naopak. Zaujímavým objavom boli aj menšie misie mimo dejovej linky, ktoré zastupoval zber špeciálnych rún. V tomto prípade sa už dá hovoriť o motivácii, keďže samotné vzácne kamene slúžia aj ako kľúč k dodatočnému obsahu. Kto by sa obával značnej degradácie technického aspektu cez PlayStation VR, tak ho môžem plne upokojiť. Ak si do rúk nebudete silou mocou chcieť zobrať periférie Move, samotná grafika sa nijako rapídne nezhorší, ba dokonca by som povedal, že niektoré špeciálne momenty počas hrania sa cez VR javia ako krajšie a efektnejšie.

Posledné hádanky sú doslova ideálne na vyvolanie bolesti hlavy.

Čím viac sa začnete ponárať do možností tejto hry, o to náročnejšie bude možné sledovať jednotlivé vrstvy puzzle elementov. Posledné prekážky aj preto považujem za istú formu logického masochizmu, kde človek nestíha behať očami od jednej interakcie k druhej a zároveň si to ako celok ukladať do súvislostí. Finále je aj preto veľkou výzvou, čo je ďalším argumentom ku kúpe, zvlášť ak vám tento žáner pasuje. K tomu si pridajte krásnu grafickú stránku, ktorú oceníte prostredníctvom virtuálnej reality ako aj bez nej, a určite nesmiem z kolonky pozitív vynechať ani príjemný soundtrack. S čím už však nebudete rozhodne spokojní, je nedokonalá technická stránka s pár nepríjemnými chybami a totálne pokazeným pohybovým ovládaním. Našťastie je však stále možnosť voľby medzi klasikou a Move ovládačmi, takže XING: The Land Beyond vám neostane ležať na zaprášenom poli neukončených značiek.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti White Lotus

Recenzovaná verze: PlayStation 4 PRO (PSVR)

67%