hw
WD Gaming Drive pre PlayStation 4

WD Gaming Drive pre PlayStation 4 - recenze
12:00, 17.07.2019

Americká spoločnosť Western Digital sa aj na našom webe v poslednej dobe objavila možno viackrát, než by ste to v tom pretlaku recenzií stihli zaregistrovať, čo však neznamená, že by nám WD platilo za účelovú reklamu krvavými gastro lístkami. Jednoducho reagujeme na ponúkaný tovar od distribútorov a aj preto sa u nás HW sekcia plní nateraz aj touto značkou, ktorá sa od roku 1970 zameriava na produkciu PC komponentov v oblasti HDD. Bolo teda logickým krokom kývnuť na možnosť testovať špeciálny herný HDD vo farbách konzole PlayStation 4, ktorá čoraz viac trpí na nedostatok voľného miesta.

Kde sú tie časy, keď sme len zastrčili kazetu a už to išlo?!

Klik pro zvětšení (WD Gaming Drive pre PlayStation 4 - recenze)

WD Gaming Drive pre PlayStation 4 sa predáva v doch variantoch, a to s pamäťou 2TB a 4TB. Cenový rozdiel tu je cca 30 Eur, ktoré môžu priestor pre vaše hry poriadne znásobiť. Osobne som dostal do rúk ten menší digitálny sklad a okamžite, teda akonáhle prebehlo klasické formátovanie, som tam nasťahoval hneď niekoľko monštruóznych hier presahujúcich cifry nad 100 GB. Nech už sa vám moderná éra konzol a súčasných PC akokoľvek páči a pozdáva, vývoj so sebou pritiahol jeden markantný problém a tým je neustály rast digitálneho materiálu. Stále je to však asi lepšie než sa vrátiť do doby kamennej a každý štvrťrok sfúkavať prach z poličiek s hrami. Všetko hold má zase to svoje pre a proti.

Produkt určený pre PlayStation 4, ktorý však SONY oficiálne neautorizovalo.

Externý HDD sa pomocou USB 3.0 jednoducho pripojí do vašej konzole, avšak rovnako tak je možné ho spojiť s PC a ukladať si naň pre vás potrebné súbory. Vo svetle tohto faktu a samotného marketingu, ktorý sa v prípade WD snaží dookola opakovať, že práve tento HDD je určený pre konzolu PS4, mi príde maximálne divné si následne na ich webovej stránke prečítať, že fakticky spoločnosť SONY produkt neschvaľovala a neautorizovala. Je to trošku úsmevné zistenie, aj keď na druhú stranu asi každý jeden z vás dobre vie, že k samotnej konzole môžete pripojiť akýkoľvek schopný harddisk a netreba okolo toho robiť veľké divadlo. Western Digital ale nechcem nijako pranierovať, ostatne dizajn a kompaktnosť hovoria za svoje, tak prečo by ste nemohli kúpiť niečo, čo cenovo odpovedá kvalite a navyše vyzerá aj pekne.

Test som realizoval v rozsahu jedného mesiaca a pravidelne do HDD vkladal obsah a následne ho mazal.

Rýchlosť prenosu je vďaka už spomenutej tretej generácii USB tradične uspokojivá, a tak sa nemusíte vôbec obávať akéhokoľvek zdržovania, nech už sa budeme rozprávať o obojsmernej ceste dát alebo len čítaní počas hrania. Veľkosť a váha tohto HDD je rovnako slušná a pokojne si ho pri cestách môžete strčiť do vrecka bez toho, aby vám v tú najnevhodnejšiu chvíľu padli gate na zem. Viac ako tridsať dní som pravidelne skúšal vkladať a odoberať dáta tak, aby som vám mohol prípadne opísať nejaké technické výkyvy a aspoň malé percento nespoľahlivosti, avšak v tomto bode nemám nič, čo by bolo nutné sem uviesť. WD Gaming Drive pre PlayStation 4 si pokojne zadovážte a pripojte ho k ľubovoľnému zariadeniu od telefónu až po TV a dostanete to, čo od danej veci čakáte.

50 až 100 hier navyše

Za poskytnutí produktu na recenzi děkujeme společnosti Western Digital