Flóra

Flóra - recenze
Flóra - recenze
12:00, 02.03.2019

V súvislosti s flórou, teda akýmsi všeobecným súhrnnom kompletného rastlinstva na našej planéte, sa nutne nemusí spájať len predstava o záhonoch nesúcich vône miliónov druhov. Flóra je totižto jednak bohyňa kvetov zo starovekého Ríma, s čím sa priamo spája aj asociácia na krásne a u nás minimálne používané ženské meno, ale zároveň ide aj o označenie slávneho talianskeho portrétu zo šestnásteho storočia. Všetko to však ale končí a začína pointou, aká rastie zo samotného vnútra našej matky Zeme. Preto mi nemajte za zlé, ak si v hlave vytvorím svoju vlastnú predstavu o tom, ako autorom zo spoločnosti Rebel prišlo priam idylické vzdať hold prírode prostredníctvom jednoduchej ale zábavnej stolovej hry s toľko spomínaným slovíčkom v názve.

Stoke Me a Clipper

Klik pro zvětšení (Flóra - recenze)

Ešte než to na vás celé vysypem, teda než vám jasne poviem, ako príliš je dôležité, aby ste si túto kartovú značku zaradili do svojej zbierky, musím svojím virtuálnym prstom spraviť malú dierku v hline. Základným faktorom je tu totižto spojenie krátkej hracej doby (krabica uvádza priemer 20 minút, ale za určitého predpokladu môžete jednu partiu uzavrieť už v polovičke tohto údaju) s maximálnym počtom dvoch hráčov. Máme tu teda záhradníka číslo jedna a jeho oponenta nesúceho štyri nové hlinené kvetináče. Tie jasne prezentujú formu hracej dosky, do ktorej sa postupne počas akcií (hráč v tomto smere nie je za určitých podmienok limitovaný nejakým počtom) vkladajú virtuálne semienka. Keďže sme však vo svete, kde imaginácia tvorí výsledky skôr než žmurknete na svoju partnerku/partnera, nebude nutné čakať dlhé mesiace, než sa v mokrej hline objaví prvý zelený lístok.

Konečne sa dozviete, čo sú to tie farebné čudá rozsiate kade tade za domom.

Klik pro zvětšení (Flóra - recenze)

Rastliny vytlačené na viac ako päťdesiatich kartách sú faktickým súhrnom šiestich všeobecne známych druhov. Keďže sa ale dnes v školách dáva pozor skôr na notifikácie u modrého písmena "F", než na to čo učiteľom vychádza z úst, nečudoval by som sa, ak by väčšina z vás pri pohľade na taký Hrachor zvraštila čelo a krútila neveriacky hlavou. Kvetinky, ostatne ako aj všetko v tomto instantnom záhone, sú krásne ilustrované a ako ich hráč postupne ťahá z hromady kariet a vsádza do už spomenutých kvetináčov, môže evidentne sledovať rast či kríženie druhov. A to už sa dostávame k celej pointe stolovej značky Flóra. Tá je prostá ako efekt vlčieho maku, čím viac identických kariet budete schopní nasádzať do črepníkov, o to väčší bodový zisk skončí na vašom konte. Má to však jeden háčik. Samotnú výšku rastliny je nutné včas ustrihnúť, inak vám hrozí strata, a teda jeho odcudzenie druhou stranou.

Samotné kvetináče majú určité schopnosti, ktoré hráč môže aktivovať použitím jedného z troch špeciálnych žetónov.-

Klik pro zvětšení (Flóra - recenze)

Aby celá hrateľnosť ale nebola závislá len na efekte náhody, respektíve zlého zmiešania kariet, pred partiou obdržíte trojicu žetónov. Tie vám počas hry umožnia spustiť rôzne pomocné efekty (ja to volám hnojivá), vďaka ktorým si môžete napríklad poistiť konkrétny črepník pred súperom na celé kolo, alebo nahliadnuť a upraviť poradie troch nasledujúcich kariet v balíku. Kto sa rád púšťa do experimentov, jeden žetón môže obetovať na kríženie semien. Takto je možné jednak strategicky plánovať a dúfať v čo najväčší rast stoniek kvetov, ale čo je podstatnejšie, vďaka tomu môžete oponentovi pekne pošliapať jeho záhon. Autorom sa tu podarilo zasadiť síce jednoduchý, ale stále flexibilný systém rýchlej kartovej hry, ktorá navyše tituluje prívlastok čiastočnej originality. Flóra vás navyše poteší jemnými efektami pri kladení kariet na seba, kedy rast vyzerá skutočne pekne a sem tam sa na lístku zjaví aj dobre známy a roztomilý hmyz.

Deti to budú milovať.

Klik pro zvětšení (Flóra - recenze)

Za predpokladu, že máte doma nejaké tie ratolesti okolo ôsmeho roku života a neviete ich donútiť sústrediť sa aj na niečo iné než je displej telefónu, Flóra je ideálnou edukačnou pomôckou pri ich spoznávaní rastlín. Manuál spracovaný hneď v troch verziách ponúka podrobné charakteristiky použitých kvetov, a to vrátane latinských názvov, čo je len jeden z už spomenutých stupienkov k celkovej kvalite tejto hry. Pokiaľ by som chcel byť nejaký prehnaný kritik, možno spomeniem ideálny priestor na prídavné schopnosti a väčší počet rastlín (hnojivá), ktoré by samotnú partiu časovo zdvojnásobili (predstavujem si nejaké vracanie kariet späť do balíku a podobne). Avšak výsledný efekt je stále viac ako príjemný a Flóra by nemala chýbať v zbierke milovníkov dobrých a spoločensky originálnych hier.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Blackfire

Klik pro zvětšení (Flóra - recenze)

70%