Avenger Bird

Avenger Bird - recenze
Avenger Bird - recenze
12:00, 11.04.2019

Spomínate ešte na rok 2013 a mobilnú arkádu lomeno aplikáciu Flappy Bird? Tento projekt, aj napriek tomu, že bol dostupný úplne zadarmo, na krátky čas pobláznil majiteľov telefónov po celom svete a to do takej miery, že jej autor Dong Nguyen (nezávislý vývojár z Vietnamu) musel svoju hru na dlhý čas stiahnuť z trhu. Jeden by si myslel, že jednoduchý koncept o gravitáciou ovládanom vtákovi nezdvihne ani jedno obočie na celom svete, avšak realita bola toho času iná. Dnes, kedy sa už celá udalosť viacmenej zabudla a vznikla miliarda klonov, prichádza ďalší, a to od firmy TiliaSoft.

Pozor na moje vajcia...

Klik pro zvětšení (Avenger Bird - recenze)

Avenger Bird môžem pokojne označiť za maximálne jednoduchú arkádu, ktorej pôsobenie na PC a Switch scéne tak úplne nechápem, avšak dajme tomu, že zabudnem na svoje predsudky voči aplikáciám maskujúcim sa za videohry a prejdem k meritu veci. To, že tu ide fakticky o koncepčný klon spomínaného titulu Flappy Bird, zistíte už pri banálnom pokuse zdolať prvý level. Vtáčia mamička sa v ňom snaží dolapiť svoje milované a čerstvo narodené deti, ktoré jej uniesol zákerný sup s výzorom vášho lokálneho politika. Je preto treba rýchlo konať a vydať sa tou najkratšou cestou po 2D mape rovno do sídla únoscu. Problémom však stále ostáva mamina chuť po zbieraní zlatých krúžkov, ktoré sú zároveň nutným zlom na ceste za odomknutím každého východu z levelu.

Som to len ja alebo sa tu nudíme všetci?

U podobných minihier je obrovsky dôležité ako sa autorom podarí navrhnúť vrstvy dizajnu levelov. Pokiaľ sú pri tvorbe schopní z toho vyťažiť z minimálneho nápadu maximum, môže aj taký poletujúci vták zaujať na viac než len päť minút. Nanešťastie Avenger Bird je len zúfalou prehliadkou jedného a toho istého urobeného na stokrát. Je úplne jedno, že samotných úrovní je tu skutočne kvantum, keďže ich základ tvorí maximálne osem opakujúcich sa máp. Jediné, čo sa mení, je počet zlatých krúžkov, ktoré musí naša odvážna mamička vyzobať, aby mohla ísť ďalej. Jej schopnosti sú však značne limitované a okrem krátkeho letu smerom k slnku, dokáže už len plachtiť. Tieto dve schopnosti tak stoja proti agresívnej skupinke zvierat roztrúsenej bezmyšlienkovito po jednotlivých úrovniach.

Pýtať za toto peniaze je trestný čin.

Neviem, dať viac ako dve eurá za hlúposť, aká nedokáže poskytnúť ani minimum motivácie, mi osobne príde ako totálna šialenosť. Grafická stránka je pritom úplne v poriadku, zvlášť ak máte radi tradičné pixelart obrázky, ale všetko od tohto ako tak pozitívneho aspektu sa prepadá do zeme nudy a šedi. Ovládanie funguje len na dobré slovo a hovoriť o tom zvuku v pozadí ako o hudbe si ja osobne vôbec netrúfam. Spočítané a podčiarknuté, od tohto dajte ruky preč.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti TiliaSoft

(@_@;)
20%