Lovecraftem prodchnutá česká karetka Shuffle Heroes

Lovecraftem prodchnutá česká karetka Shuffle Heroes - recenze
12:00, 17.02.2019

Shuffle Heroes je rychlá karetní hra pro dva hráče. Užijí si ji hlavně fanoušci temného fantasy až hororového světa, který je působivě ztvárněn na jednotlivých kartách. Je to právě povedená grafika, která Vás rychle vtáhne do reality prodchnuté lovecraftovskou atmosférou. Hra je navíc další originální hrou z české líhně, jejím autorem je Jan Vaněček a hra byla vydána pod hlavičkou CBG – Czech Board Games.

Hra je originální hrou z české líhně, jejím autorem je Jan Vaněček a byla vydána pod hlavičkou CBG – Czech Board Games.

Klik pro zvětšení (Lovecraftem prodchnutá česká karetka Shuffle Heroes - recenze)

Balení obsahuje stručná pravidla, balíček karet a pár žetonů. Jen to potřebujete, abyste mohli odehrát krátké, cca. 30-ti minutové partie ve stylu „kdo s koho“. Na začátku si každý hráč vybere dvojici z celkových sedmi hrdinů. Ke každému hrdinovi náleží deset hracích karet, přesněji řečeno pět ve dvou kopiích. Kombinace balíčků obou vybraných hrdinů potom představuje Vaše prostředky, které využíváte v souboji se soupeřem. Už to naznačuje značnou variabilitu, protože kombinacemi hrdinů získáte širší spektrum vlastností. Každý hrdina má navíc balíček tématicky zaměřený, takže jednou budete vydělávat na nekromantově schopnosti „oživování“ trvalých efektů, jindy díky temné magii dokážete využít schopnosti karet soupeře, tu můžete vylepšovat své karty za pomoci nápaditosti zvráceného vynálezce či decimovat soupeře urputností zuřivého bojovníka.

Průběh hry ani jednomu hráči nedovolí se vzdálit od stolu, což ovšem u hrací doby Shuffle Heroes není na obtíž, ba právě naopak. Rychlý sled, kdy každý z hráčů má v základu pouze jednu akci k dispozici ve svém tahu, Vás udrží v napětí. Ale na druhou stranu stačí umě nakládat se svými kartami a akcemi hrdinů a díky jedinému klíčovému slovu “Kupředu!“ můžete začít své akce řetězit a vytěžit maximum z Vašich schopností.

Průběh hry ani jednomu hráči nedovolí se vzdálit od stolu. Rychlý sled Vás udrží v napětí. Díky klíčovému slovu “Kupředu!“ můžete své akce řetězit.

Způsoby, jak porazit svého soka, jsou dva. Prvním z nich je zabít oba jeho hrdiny, nebo-li zredukovat jejich životy na nulu. Druhým je oslabit soupeře tím, že budete ničit jeho karty; ve chvíli, kdy těch zničených bude patnáct, bude soupeř příliš oslabený, aby kladl odpor, a prohraje. Takže je důležité nesoustředit se pouze na jednu variantu, protože Vás může protivník nachytat tou druhou. Svou snahu musíte ve správném poměru dávkovat mezi útoky na hrdiny a ničení ostatních karet ve hře.

Přestože je hra sympaticky graficky zpracována, tak se najdou i maličkosti, které by se jí daly vytknout. Je to hlavně nejednoznačnost textů některých karet a pravidel. Zároveň, po porovnání s anglickou verzí, se zdá, jako by hra byla do češtiny přeložena z angličtiny, což vypadá docela zvláštně u původní české hry. A vyloženou chybou jsou potom karty hrdiny Garmora, který je někdy psán s extra písmenkem: Gargmor. Je škoda, že takové drobnosti prošly až do finální verze, protože zbytečně špiní jinak celkem povedenou karetní fantasy hru.

V dnešní uspěchané době není vždy čas pro hry, jako jsou Arkham Horror nebo Pán prstenů. A právě pro takové momenty a pro fanoušky tohoto žánru jsou Shuffle Heroes určeni. Temnota a zrůdnosti na Vás dýchnou z každé kartičky, zároveň však celou partii stihnete třeba i během polední pauzy v zaměstnání či ve škole. A to je segment, ve kterém budou konkurenci hledat jen těžko.

Koupit hru Shuffle Heroes

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme společnosti ADC Blackfire Entertainment

79%