Decrypto

Decrypto - recenze
Decrypto - recenze
12:00, 08.02.2019

Slovíčko "Šifra" môže u vás asociovať desiatky zaujímavých prirovnaní, nech už by sme sa pozreli do histórie, alebo pokojne aj bežnej komunikácie dnešnej doby. Rôzne skratky, inak komplikovaných a dlhých názvov, si ľudia dnes často vymýšľajú priamo za pochodu a niekedy sa podobné výtvory etablujú v spoločnosti skôr, než nejaké lingvistické poučky a pravidlá. Previesť však samotný nápad o lúštení slovíčok v úzkej skupinke hráčov do stolovej verzie tak, aby sa dostavila aj nejaká zábava, bolo dodnes skôr len echom menom Aktivity. Preto som rád, že mi aktuálne na stôl pristála rozmermi síce malá, ale obsahom nadmieru výdatná kódovacia mašinka s názvom Decrypto.

Intenzívna zábava do poslednej sekundy!

Klik pro zvětšení (Decrypto - recenze)

Onen obsah paradoxne nespočíva v nejakej hmotnej forme. V spomenutej krabici, s inak efektným matným leskom, sa nachádza hromada papierikov a dve zostaviteľné konzoly, nápadne pripomínajúce staré stolové počítače. Do týchto panelov si minimálne štyria hráči rozdelení do dvoch tímov vložia náhodne vylosovanú štvoricu slovíčok, ktorých význam je pre jednu stranu tajomstvom a pre druhú naopak celou pointou. Následne sa už jedna dvojica pomocou asociácie vyslovených slov snaží medzi sebou vymeniť informácie tak, ako im predurčuje číselný kód z tajnej diskety. Uvedomujem si, že takto napísaný text vám možno teraz vôbec nedáva zmysel, avšak pochopenie celej motivácie a hrateľnosti tu je len otázka jednej skúšobnej a v priemere polhodinovej partie.

Risk je zisk, avšak nie vždy...

Klik pro zvětšení (Decrypto - recenze)

Zdanlivo by ste mohli predpokladať, že pointou je domyslenie si toho podstatného slova, čo má protistrana na svojej konzole, avšak niečo podobné by reálne bolo asi dosť náročné a tak sa slovíčka vždy priradia k číslám 1,2,3,4. Jedna strana sa tak opakovaným zapisovaním toho, čo povie súper svojmu kolegovi, snaží dopátrať spojeniu všetkých tých indícií a keď už nadobudne pocit, že presne vie, ktoré číslo bolo prvé, ktoré druhé a tak ďalej, tak skúsi samotný kód vysloviť. Ak je správny, na konto mu automaticky putuje jeden z dvoch výherných žetónov, ak sa však mýli, dostane naopak jeden z čiernych žetónov. Hra končí pri zachytení dvoch kódov, alebo naopak dvoch neúspešných tipoch.

Pri tejto stolovej hre dokonalo pochopíte, ako bizarne niekedy funguje ľudský mozog.

Klik pro zvětšení (Decrypto - recenze)

Čím viac sa budete počas hrania dostávať do varu, o to viac šialenejšie slovíčka a asociácie vám budú skákať na rozum. Snaha o čo najkomplikovanejšie podobenstvo je vlastne hnacím motorom celého Decrypta, keďže sa tak cielene pokúšate zmiasť súperov a zviesť ich na zlú cestu. Preto je nutné všetko zapisovať do inak dobre spracovaných hárkov, ktorých v balení nájdete dostatok na minimálne sto partií (sú totižto obojstranné). Málokedy teda pasuje označenie spoločenskej hry tak presne ako u značky Decrypto. Moje vlastné recenzovanie počas jedného dlhého dňa v okruhu blízkych a pohlavím vyrovnaných priateľov a rodiny sa stretlo s veľkým ohlasom a Decrypto doslova dominoval v zmysle chuti hrať znova a znova. Dali sme si dokonca zápas s logom; Muži vs Ženy.

V základe jednoduchý nápad sa opäť ukázal byť skutočne geniálnym.

Klik pro zvětšení (Decrypto - recenze)

Neviem si predstaviť lepší stolový projekt, ktorý by vám perfektne rozhýbal mozog a zároveň ho nezaťažoval stohmi zbytočných faktov a poučiek. Decrypto si jednoducho berie podstatu komunikácie a núti vás sa hrať so slovíčkami bez toho, aby ste sa nudili čo i len sekundu. Takto intenzívnu domácu šou plnú očakávania, striehnutia na každý detail a snahy pochopiť toho druhého som ešte nezažil. Bravo!

Klik pro zvětšení (Decrypto - recenze)

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Blackfire

Klik pro zvětšení (Decrypto - recenze)