Loony Quest

Loony Quest - recenze
Loony Quest - recenze
12:00, 10.02.2019

Pokud jste dodnes necítili žádnou extra zášť ke komárům, po několika partiích hry Loony Quest je budete zaručeně nenávidět. Záhy vysvětlím proč. Loony Quest je trhlá kompetitivní hra pro 2-5 hráčů, zasazená do jakoby videoherního animovaného světa, jaký znáte třeba z mobilních aplikací. Každý hráč vyfasuje základní vybavení, ke kterému patří podložka, průhledná fólie, černý fix, hadřík, jeden obyčejný a jeden postupový žeton. Ke hraní samotnému využijete celou krabici, jejíž plastová výplň slouží jako herní podložka pro zadání úkolů.

Klik pro zvětšení (Loony Quest - recenze)

Princip není složitý, plněním jednoduchých úkolů získat co nejvíc bodů. Cílem je hlavně zábava, ne rvačka u stolu o každý milimetrový přesah (leda by šlo o vítězný bod, pak klidně vytaste mikroskopy). Každé kolo musíte do určitého času (zhruba 30 vteřin) na svou fólii nakreslit, co se po vás zrovna chce, potom fólie po jednom přikládáte na herní desku a porovnáváte, jak dobře jste se trefili a spočítáte si body. Důležité je, že kreslíte vždycky z vašeho pohledu tak, jak k desce sedíte čelem - po každém kole se totiž deska otočí o 90° po směru hodin.

Ve hře existují 4 různé typy činností, které budete provádět:

1) Spojování - začínáte v jednom rohu a musíte skončit v rohu druhém, za každou hvězdičku získáte bod navíc a blesky vám garantují jisté bonusy využitelné v dalších kolech. Také můžete o body přijít, a to když protnete nějaký zakázaný objekt - překážku.

2) Kroužkování - Na desce je několik objektů, které musíte odhadem zakroužkovat na své fólii. Každý objekt musí být celým obsahem v kroužku. Za každou trefenou překážku opět přicházíte o body.

3) Čára - Máte určený jen startovní bod a musíte protnout co nejvíc bodovaných obrázků a nebo nějakou "základnu" spojit s několika různými body na mapě, což je třeba příklad z obrázku nahoře.

4) Body - Na obrázku je několik cílů, jejichž pozici musíte na fólii vyznačit bodem-tečkou. Každý trefený cíl body přidává, překážka zase bere.

V Loony Quest máte na výběr ze sedmi světů, každý sestávající z 5 kol a jednoho "boss" levelu. Každý svět je vlastně jeden závod, po kole s bossem se vždy vyhodnotí body a hráč s nejvyšším počtem se stane vítězem.

Slíbený komár

Bonusy můžete získat v každém kole kromě posledního (protože tam by vám byly už k ničemu, když žádné další kolo není) a můžete je aktivovat v jakémkoliv následujícím kole v rámci jednoho světa. Naopak získané postihy ovlivní hned vaše další kolo. Tady se teprve ukáže, kdo je pravý kamarád a kdo jen had v přestrojení, jehož si hřejete na prsou. Protože chytíte třeba postih Pařát, tj. kdy musíte fixu držet mezi palcem a malíčkem, a někdo vám k tomu nasolí komára, což je žeton, který musíte mít celou dobu položený na fixe, jinak nesmíte udělat ani čárku. Garantuju vám, že to kolo nezískáte ani bod. Nikdy. Doteď mám křeč v ruce. Díky, Jano… Postihy a bonusy jsme uvítali jako výborné zpestření, díky kterému to není jen o tom trefa = bod minutí = mínus bod. Musíte pečlivě zvažovat rizika, jestli vám stojí za pokus o získání bonusu střelit to do zdi nebo si urvat bombu. Je pravda, že o takový štít před boss kolem bych se klidně popral (protože tam stěna = smrt = 0 bodů), ale tím, že si vybíráte z hromádek naslepo, je někdy zbytečné riskovat.

Hodinku max

Repetitivní nátura celé hry, kdy se vlastně opakují čtyři stejné činnosti, nám bohužel nepřinesla zábavu jak se říká "na dlouhý zimní večer", ale jenom asi na hodinku, během které jsme prošli první 4 světy najednou. Každopádně cílem hry je poskytnout zábavu, naše časová náročnost (většinou máme na hry vyhrazený celý víkend nebo alespoň sobotu) do toho nemá co kecat, a my se bavili, to je hlavní. Věkové doporučení 8+ můžete ignorovat, s dostatečným vysvětlením hru pochopí i menší děti, ale protože nemají ještě tak rozvinutý odhad a koordinační schopnosti, pravděpodobně jim dáte pěknou nakládačku. Hlavně pozor, pokud máte v rodině či partě někoho hádavého (v našem kruhu tuto funkci často plním já), v tom případě se obrňte železnými nervy a popřípadě nějakou plácačkou, protože z vlastní zkušenosti vím, že kafrat do všeho může zážitek ze hry až bych řekl - promiňte mi ten výraz - pokazit.

Při hře se pochopitelně nejvíc nasmějete v plném počtu pěti lidí, protože budete svědky největších bizarností, úroveň strategie se mnohonásobně zvedne tím, že najednou stojíte proti více soupeřům, takže musíte lépe rozvažovat, jak využít své bonusy.

Za hru k recenzi děkujeme Blackfire

85%
Zábavná hra pro malé i velké, i když ne na moc dlouho v jednom kuse.