Začarovaná věž

Začarovaná věž - recenze
Začarovaná věž - recenze
12:55, 01.02.2019

Dnešní pohádkovou recenzi si užijete hlavně, pokud máte či znáte rodiče s předškolními dětmi, které byste rádi obdarovali zajímavou hrou o taktice, lsti, napětí a hlavně hrdinství a dobrodružství. Jeden hráč představuje zlého černokněžníka, který zavřel ve své věži nebohou a bezmocnou princeznu, kterou se snaží zachránit odvážný chlapec Robin se svou družinou. Příprava hry odpovídá jejímu věkovému limitu, který je 5+ let. Využijete plastový vnitřek samotné krabice, na který dáte herní desku tak, aby se u každého políčka vytvořila jamka, a všechny jamky pak náhodně zaskládejte políčky s obrázky, jak vidíte na přiložené fotografii:

Klik pro zvětšení (Začarovaná věž - recenze)

Pak musí Robin a jeho parta zavřít oči a černokněžník schová klíč od věže pod jedno z políček a připraví svou figurku i figurku Robina na vyznačená pole.

Následně si každá strana vezme jednu kostku a zároveň hází - jedna kostka určí, kdo se pohybuje jako první, druhá udává, o kolik to bude políček. Robin má sice náskok, ale černokněžník zase přesně ví, kam si pro klíč musí přijít. Figurky jsou magnetické, takže celkem jednoduše poznáte, že jste klíč objevili, protože uslyšíte cvaknutí. A kdyby ne, tak příště jak zvednete figurku Robina, bude na ní klíč viset.

Jakmile klíč najdete, můžete jej zkusit do jednoho ze zámků na věži. Jestli jste trefili ten správný, princezna vyskočí (doslova, její figurka je zasazená na pérko) a vy s radostí upalujete domů, oženit se a žít šťastně až navěky. Ale kdyby to náhodou nevyšlo, hraje se zase od začátku s tím, že políčko, pod kterým klíč byl, nesmí být využité podruhé (obrátí se obrázkem dolů). A to je celá premisa hry - najít klíč dřív než černokněžník a osvobodit princeznu. Nutno říci, že abyste se do sytosti pobavili a nasmáli, nepotřebujete na to malé děti. Je to skvěle provedená hra o strategii a odhadnutí protivníka-černokněžníka, která výborně poslouží k odreagování po těžkém dni, sympatické zpracování nechává dost představivosti, která je (hlavně) pro děti stejně důležitá jako zážitek ze hry samotné. Princezna, Robin i černokněžník mají pouze základní rysy, ale jinak je všechno na vaší fantazii, takže si můžete dosadit, čí rysy zrovna chcete.

Jediným problémem je uskákaná princezna, která nám často nadšením, že jsme ji zachránili, spadla ze stolu, takže je to často o strach, aby si nenamlátila korunku. Zajímavé provedení s magnety se nám líbí, opravdu není jak zjistit, kde je klíč schovaný, pokud na dané políčko nevstoupíte. Samozřejmě, že Začarovaná věž nedosahuje komplexity her, které recenzujeme normálně, ale pro cílové obecenstvo, což jsou malí hráči od pěti let nahoru, je to příběh, se kterým se dokáží ztotožnit a určitě bude patřit k výborným doplňkům, se kterým si budou/budete hrát až do padnutí.

Za hru děkujeme Blackfire

90%
Svižná zábava, ať už děti máte nebo ne.