Aftercharge

Aftercharge - recenze
Aftercharge - recenze
11:42, 13.01.2019

10.1. 2019 byly oficiálně spuštěny servery nové 3v3 arénové střílečky/mlátičky z dílny Chainawesome Games jménem Aftercharge. Vývojáři si dali za cíl vytvořit osvěžující, zábavnou a poutavou hru, od které se vám nebude chtít vstávat, dokud nedáte už dvanáctou "jednu poslední". Povedlo se jim to?

Rozděl a panuj

Cílem hry je samozřejmě zvítězit. Toho hráči dosáhnou podle toho, jestli hrají za roboty, jejichž úkolem je pěstmi zničit jakési nádoby-extraktory, nebo naopak za strážce, obránce, kteří musí roboty svými zbraněmi a různými přístroji a pomůckami složit. K vítězství jedné strany dochází tehdy, jsou-li:

• a) všechny extraktory zničeny (vítězí roboti)
  • b) všichni roboti jsou současně vyřazeni z provozu (vítězí ochránci)
  • c) orbitální strike vyhladí všechny roboty na planetě - po uplynutí stanovené doby roboti automaticky prohrávají, protože nebyli schopní extraktory zničit. (vítězí ochránci)
  • Zatím to zní jednoduše, ale není to tak snadné, jak se zdá. Roboti se totiž mohou navzájem oživovat, zcela instantně a bez nějakého zdržování kolem. Ze začátku je pro strážce obtížné sundat vůbec dva, než jim jsou zničeny první extraktory. Roboti jsou rychlí a hlavně na střední a větší vzdálenosti neviditelní. Objeví se pouze, pokud se ochránci dostanou na jistou vzdálenost (nebo jeden z nich použije past). Postupem času, jak ochráncům ubývají extraktory k bránění, už je to masakr se vším všudy, kdy každý pálí do všech směrů ve snaze někoho složit, zatímco roboti se oživují jak na běžícím páse a modlí se, aby je netrefila zbloudilá kulka.

Klik pro zvětšení (Aftercharge - recenze)

Mapy jsou malé, takže nebudete mít nejmenší problém se v nich orientovat hned při prvním-druhém hraní, jasné soustředění je zde na akci, nebudete mít prostor se nikde krčit a čekat na příležitost, do boje musíte jít po hlavě, ať jste na jedné či druhé straně. Není času nazbyt.

Jiný styl, stejný cíl

Hra je poměrně vyvážená a jde tedy čistě o to, s jakými lidmi se potkáte a jak jsou schopní či naopak. Že je to vyrovnané si myslím proto, že prvních 26 her v řadě jsem vyhrál, ať jsem byl na jakékoliv straně (pokud hrajete v kuse, strany se každou hru střídají). Víc mě bavilo hrát robota, ale ochránci mají také své kouzlo. Hlavně v tom, jak rozdílné jsou jejich zbraně a vybavení, tedy i herní styl. Za robota běháte a snažíte se rubat skleněné válce s bleskovou náplní, své "schopnosti" máte jen jako takový bonus, kdežto jako ochránce jsou vaše zbraně alfa a vybavení omega vaší existence. Každá postava má jiný styl hraní, zatím jich je po pěti na každé straně a za dobu mého hraní jsem si nevšiml žádné jasné převahy jedné přehnaně silné postavy, hraje se všechno. Samozřejmě, že budete mít oblíbence, někdo vám do ruky sedne, jiný zase ne, hry jsou naštěstí dost krátké na to, abyste dlouho netrpěli s postavou, která vás nebaví nebo vám nejde.

Na různé strategie a taktiky opět záleží, jestli hrajete sami nebo s přáteli. Ve hře buď nefunguje chat nebo se se mnou nikdo nechtěl bavit, každopádně v plném počtu tří lidí už se dají vymýšlet dost peprné kombinace, které protivníkům pěkně zavaří.

Rozjedete i na kalkulačce

Minimální požadavky jsou naprosto směšné, hru není problém rozjet i na starších počítačích. Částečná podpora ovladače není vůbec důležitá, protože se potřebujete točit rychle a střelhbitě reagovat na vývoj zápasu, takže plně využijete a oceníte klávesnici a myš. Grafický styl je na oko příjemný, cílové publikum je jasné - aby to rozjelo a bavilo se co nejvíc lidí. Za zmínku stojí také hudba, které příjemně doplňuje a podkresluje celou hru, neruší a celkovému dojmu dodává mašličku na ozdobu.

Zatím je toho málo

Vzhledem k tomu, že se servery oficiálně rozjely teprve 10. ledna, je jasné, že přídavky, úpravy a další obsah přijde časem. Zatím je k dispozici jeden herní mód - rychlý zápas, v budoucnu přibydou i zápasy bodované (ranked) a kdo ví, možná i další herní módy. Pět postav na každé straně, které si můžete pouze vzhledově upravovat za peníze, takže model pay to win se Aftercharge zatím vyhýbá. Několik map se točí dokola, každopádně s rostoucí hráčskou základnou a s tím, jak vývojáři mluví se svými fanoušky, se můžeme těšit na mnoho dalšího nejen v tomto roce, ale snad i v mnoha následujících.

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme Chainawesome games

95%
    Výborná hra, rychlá, zábavná a s přáteli ještě lepší. Vynikající přírůstek tohoto žánru.