Prison Boss

Prison Boss - recenze
Prison Boss - recenze
13:23, 27.02.2019

Budem sa teraz pred vami hrať na morálneho krásavca bez akejkoľvek kriminálnej minulosti, na ktorého policajné zložky nehodili ani krivý pohľad a položím vám hypotetickú otázku; viete si predstaviť, aké by to asi bolo sedieť vo väzení? A aby som to špecifikoval aj do nejakej časovej roviny; viete si niečo podobné v hlave načrtnúť počas polovice minulého storočia? Kedy duo rasizmus a homofóbia vyrážalo na nové turné? Než si teraz začnete vybavovať všetky tie scény z filmu The Shawshank Redemption a vystrašeným pohľadom kontrolovať mydlo v kúpeľni, pohodlne sa usaďte do kresla a zhlboka vydýchnite, VR hra Prison Boss vám totižto nechce ani náhodou spôsobiť doživotnú traumu formou dobovej simulácie basy, ale naopak si berie za cieľ vás poriadne pobaviť.

Spomeniete si ako Cartman pašoval cigarety pomocou špeciálnej skrýše?

Klik pro zvětšení (Prison Boss - recenze)

Virtuálna realita nám už cez rôzne kvalitné značky dokázala priblížiť viac ako zaujímavé povolania. Vďaka tejto technológii sme si mohli užívať simuláciu znudeného predavača, nemotorného automechanika, prípadne nešikovného kuchára, avšak aké to je zarábať si na blahobyt medzi štyrmi holými stenami s nemožnosťou ich opustiť, tak to vám je schopná znázorniť len hra od firmy Trebuchet. V ich projekte Prison Boss sa tak s určitosťou nemusíte zapodievať myšlienkami na útek a miesto brúsenia zubného kartáčika o starú zažltnutú omietku sa naopak s chuťou pustíte do novej kariéry zásobovača pre celý blok C. Začínate klasicky od nuly a pomocou počiatočnej investície si zadovážite nejaký ten priemerne kvalitný tabak a pár kusov papieru. Potom už len stačí vyčkať na príchod noci a pod rúškom tmy sa pustiť do výroby cigariet.

Chcete návod ako vyrobiť porno pomocou papieru a ceruzky?

Princíp tejto zábavnej VR arkády je samozrejme úplne jednoduchý. Postrčením hodín vo vašej cele si jednoducho manažujete presun zo dňa do noci, kde práve tma je vaším najlepším kamarátom. Počas nej, a pomocou pohybového ovládania, kombinujete papier a tabak. Prostredníctvom dua ovládačov Move následne jednoduchými pohybmi produkujete kusové cigarety a ukladáte ich na bezpečné miesto (zásuvka, skriňa, zadok). Fajčením to však len začína. Každý deň sa u vašich dverí zastaví zástupca lokálnej mafie, ktorý vám ponúkne možnosť investovať do svojej budúcnosti. U neho je možné vyrobené produkty pretaviť do peňazí, alebo lepšej reputácie v podsvetí. Čím viac sa v oku mafie ukážete ako prospešný obchodník , o to viac EXP bodov vám naskočí na konto a môžete si tak svoju malú dielňu vylepšiť o luxusné vybavenie. Nepredstavujte si hneď LCD TV alebo hraciu konzolu, ide skôr o nový stôl, skriňu a prípadne lampu na rýchlejšie skrývanie kontrabandu.

V noci sa okolo vašej cely začnú pohybovať strážnici a všetok nezákonný tovar, ktorý nájdu mimo skrýše, okamžite zhabú a zabavia.

Čím viac sa vám potom v podnikaní začne dariť, o to viac nových vecí môžete pod rúškom tmy vyrobiť. Od cigariet sa tak začnete presúvať do sféry erotických príbehov písaných vlastnou rukou (tento koncept je v spojení s motion ovládaním skutočne humorným prvkom, ktorý treba zažiť na vlastné ruky), až do sféry gastronómie. Vaše unikátne chrumkavé koláčiky s prímesou opiátov zaplavia behom pár dní celú väznicu a dokonca začne kolovať legenda, že sám riaditeľ basy je jeden z vašich zákazníkov. Prison Boss môžem po stránke nápaditosti označiť za plnohodnotného a silného koníka vo svete zábavných VR značiek. Port na PlayStation 4, ktorý prišiel viac ako rok po vydaní na stolné počítače, si však so sebou bohužiaľ preniesol aj hromadu technických prekážok, ktoré sa znásobili zastaranou kamerou a Move perifériou od SONY. Testovanie mi teda často robilo vrásky na čele v zmysle nekontrolovateľných pohybov oboch rúk, ktoré sú počas hrania alfou a omegou. Našťastie si toto autori, respektíve autor plne uvedomil a umožnil tak interakciu s predmetmi aj na diaľku pomocou zamierenia na danú vec.

Celkový art by sa dal prirovnať ku kombinácii Cel shadingu a pochodujúcich vajíčok.

Cez to všetko, narážam samozrejme na spomínané prekážky v zmysle PSVR a ovládania, si projekt Prison Boss našiel miesto v mojej stálej zbierke jednoduchých nástrojov na prezentáciu virtuálnej reality v zábavnej forme (repetívnosť a stereotyp sú tu logicky prítomné, keďže celý čas len sedíte na jednom mieste). Humor prepojený s obstojnou grafikou však nakoniec našiel stred terča a osobne vám odporúčam si práve túto hru zadovážiť, nebudete ľutovať. Treba sa ale pripraviť na pár technických prekážok, ktorých potrenie si vyžiada pár minút praxe, vo výsledku to ale za tú námahu určite stojí.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Trebuchet

Recenzovaná verze: PlayStation 4 PRO (PSVR)
79%