Play! Staň se hvězdou internetu

Play! Staň se hvězdou internetu - recenze
12:00, 01.01.2019

Priznám sa, že motiváciou na zadováženie si práve tejto spoločenskej hry, ktorá už od svojho veľavravného názvu dokáže takzvane oddeliť "zrno od plev", mi bola v prvom rade čistá zvedavosť. Na druhej strane som však niekde hlboko vo svojej bizarnej duši ja sám taký malý Jútúbér, ostatne kto ma pozná, tak vie, že už som pár videí natočil, avšak svojou kvalitou sa logicky nemôžem nikdy porovnávať so zbytkom notoricky známeho YT sveta. Čiže okrem spomenutej zvedavosti zavážila aj profesionálna deformácia a chuť zažiť niečo nové. Plne si uvedomujem do akej sorty spadá cieľová skupina konzumentov doskovej hry s názvom Play! Staň se hvězdou internetu (stačí si pozrieť mediálnych partnerov na zdanej strane krabice), avšak čo by som to bol len za novinára, ak by som nebol ochotný riskovať svoje duševné zdravie pre blaho všetkých vás, našich čitateľov, a aby som predišiel akýmkoľvek stratám na vašej finančnej situácii. Pýtam sa teda teraz s maximálnou vážnosťou; chceli by ste sa stať hviezdou červeno bieleho tlačidla Play?

Zoberieme trošku trápnosti, za hrsť internetových štatistík, pridáme štipku zosmiešnenia a servírujeme na plastových tanierikoch.

Klik pro zvětšení (Play! Staň se hvězdou internetu - recenze)

Pokiaľ by ste na poslednú položenú otázku odpovedali kladne, okamžite máte pred sebou jeden obrovský cieľ. Tím cieľom je dosiahnutie jedného miliónu odberateľov svojho kanála (toto slovíčko, pri pohľade na dnešné pomery YouTube scény, priam vecne vystihuje väčšinovú tvorbu obyvateľov planéty Zem), k čomu teda pochopiteľne musíte podriadiť aj svoj prejav a celkové správanie. Autori hry si tento fakt plne uvedomili a preto sa celý koncept ich zmyslu pre humor krúti okolo notoricky známych situácií z internetu, respektíve sociálnych sietí, kam do určitej miery spadá aj kanál YouTube. Vedeli ste napríklad, že práve YouTube začal ako stránka na zoznamovanie sa medzi pohlaviami? Viete prečo je Facebook tvorený hlavne modrou farbou? Poznáte priemerné číslo spamu denne rozsievaného prostredníctvom elektronickej pošty? Nech už dokážete na tieto otázky odpovedať kladne alebo záporne, verím, že sa vo väčšine z vás ozýva chuť všetkým naokolo ukázať ako ste na tom so znalosťami v tejto sfére, alebo si minimálne overiť fakty o veciach, ktoré sa nie úplne bežne riešia vo vašom okolí. No a presne takáto porcia zaujímavostí bola v mojom prípade aj hnacím motorom dôvodov, prečo som zlákal rodinu na boj o čo najviac fiktívnych odberateľov.

Nikdy neviete, čo ten druhý začne robiť, aby sa preslávil.

Samotná hracia doska a s ňou spojená pointa postupného krúženia šestice nádejných kanálov (do boja o sledovanosť sa musia pustiť minimálne dvaja a maximálne šiesti) okolo tlačítka Play je pritom úplne jednoduchá. Jeden po druhom, po tom ako si vylosujete príslušný charakter, po hode kockou ťaháte jednu z troch kariet, z čoho každá má svoje možné riziká ako aj skryté odmeny. V jednom prípade tak môžete nabrať určitý počet odberateľov a v druhom ich zase logicky stratiť. Aby zábava prúdila čo najintenzívnejšie, tak dve témy z troch kôp s kartami sú primárne zamerané na humorné situácie. Jedna sa týka notoricky známych "Challenge" a druhá akýchsi udalostí, ktoré denno denne zažívajú majitelia kanálov na stránke YouTube. Dáme si teraz názorný príklad po potiahnutí karty s výzvou. V nej hráč obdrží pokyn buď na verejné čítanie výzvy, alebo naopak na tajné vykonanie. Prvá možnosť mu nakazuje obsah karty odhaliť svojím spoluhráčom a okamžite ju aj vykonať ešte pred hodom súpera, čo je na rade. Napríklad; zahryzni si do lakťa, alebo dotkni sa jazykom nosa. Naopak, druhá zase putuje do jeho ruky a jej význam je zbytku osadenstva skrytý. Tu začína tá pravá zábava, keďže pointou tajných misií je nejakým spôsobom donútiť protihráčov urobiť to, čo žiada karta. Príklad; donúť niekoho, nech ti donesie pohár vody. Ak sa ti to podarí, získavaš 100 000 odberateľov.

Byť úspešným na YouTube znamená zahodiť stud.

V prípade obsahu úloh pod červenými kartičkami musím uznať, že sa autori hry skutočne do celej témy poriadne ponorili a v tomto smere nevynechali ani jeden bláznivý nápad. Koncept je však postavený na voľnosti a samotné kartičky nikomu nič nenakazujú a hráč ich môže pokojne ignorovať, čím sa však samozrejme pripraví o čísla a teda aj možnú výhru. Ak si dáme pubertálne vtipy z internetu teraz bokom a budeme sa sústrediť výhradne na vedomostnú stránku celej veci, tak tretia kôpka kariet so zelenou farbou a nápisom "Stories" nás naopak môže skutočne niečo naučiť. Ak váš panáčik skončí práve na políčku s touto farbou, kartu si ťahá váš spoluhráč po ľavej strane a číta vám jej obsah. Tu ide konečne o spomínané otázky z rôznych kategórií sociálnych sietí a online komunikácie, na ktoré odpovedáte vždy v zmysle o pravde alebo klamstve. Ak sa vám podarí uhádnuť, alebo prípadne odpoveď priamo poznáte, tak vám na konto naskočia noví odberatelia, v opačnom prípade si čísla vylepšia súperi a vám neostane nič iné, než skúsiť šťastie v ďalšom kole. Toto je v zásade všetko podstatné, čo zažijete behom slabej hodinky hrania. Samozrejme, že koncept umožňuje aj pár rôznych skratiek k celkovej výhre, ktoré sú však väčšinou dielom náhody a rovnako tak plne reprezentujú podstatu kategórie, kam spadá aj táto spoločenská hra.

Z pohľadu použitia materiálov, ako aj grafického dizajnu, nemám celému baleniu príliš čo vytknúť. Snáď len potreba viacerých kociek na hádzanie, keďže jedna na šiestich je dosť málo.

Play! Staň se hvězdou internetu je krabica plná potencionálnej zábavy, akej je však nutné podriadiť pár faktov. Najviac ju budú suverénne zbožňovať mladé pojašené deti, čo sa na svoju chromú Nokiu natáčajú u babky na záhrade. Pre nich to bude na pár hodín novým útekom od drsnej reality faktu, že ich vlastný počet odberateľov ešte neprevýšil sumu mesačného vreckového v eurách. Pre dospelejšiu sortu zákazníkov to naopak môže znamenať jednak hodinku šialenej sondy do pubertálnych trendov súčasnosti, ale zároveň aj zdroj v celku zaujímavých faktov, ktorých znalosť neuráža, ba naopak. Vo výsledku sme sa teda u testovania Play viacmenej bavili, aj keď pár trápnych momentov nastalo, čo je ale aj nutné v tejto sfére očakávať.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Albi

65%
Smiech, stud, trápnosť a slzy