JCB Pioneer: Mars

JCB Pioneer: Mars - recenze
JCB Pioneer: Mars - recenze
12:00, 11.06.2019

Žáner survival v spojení s vesmírom sa priam ponúka pri prvotnom pohľade na známu červenú planétu. Prežitie uprostred Marsu sme tu ostatne už mali v nedávnej filmovej variante, a tak dobre vieme, ako sa hnoja zemiaky a kam patrí pohotovostná lepiaca páska. Preto som nedávno nijako nenamietal nad ponukou malého interaktívneho výletu sponzorovaného spoločnosťou Atomicom, ktorý mi umožní skúsiť bojovať o holý život na spomenutej planéte. To som však ešte netušil, aká nuda tam bude.

Je toto vlastne dokončená hra?

Klik pro zvětšení (JCB Pioneer: Mars - recenze)

JCB Pioneer: Mars fakticky nie je finálnym produktom v pravom slova zmysle. Autorom sa totižto ani po dvoch rokoch testovania nepodarilo doplaziť do statusu 1.0, a tak sa hra nachádza stále v early access fáze. Preto je vrcholne podozrivé predávať hru cez Nintendo Switch ako hotový produkt a za nemalé peniaze. Pôvodne som tento fakt ani len netušil a po prvom kontakte s akousi vesmírnou simuláciou, na ktorú sa JCB Pioneer vlastne hrá, som ostal zamračene sedieť a lapať po dychu. Nejde ani tak o technickú stránku, ktorá je síce pekná na statických obrázkoch, ale v pohybe ide skôr o rekordne nízke snímkovanie sprevádzané hromadou ďalších nepresností. Oveľa horšie je na tom ale samotný obsah, ktorý sa môže pýšiť nevídanou skromnosťou.

Nie všetko sa hodí stavať na sfére simulácie.

Dúfam, že som vám textom vyššie dosť zásadne pomohol pri akomkoľvek prípadnom rozhodovaní o kúpe. Poďme však teraz na obsah toho minima z činností, aké vás v hre čakajú. Ráno vstať, navliecť si skafander, sadnúť do lunárneho modulu a krúžiť hore dole po prázdnej planéte. Následne postaviť prístrešok, doplniť kyslík a ísť spať. Toto sú základné body vášho denného programu, ktoré sem tam ozvláštni padajúci meteor alebo prasknuté potrubie od záchodu. To je všetko. Nie nerobím si srandu, toto je skutočne všetko! Dôvod, prečo vám to počas hrania zaberie toľko času a nervov, spočíva v absolútne pomalom a archaickom ovládaní. Všetko tu jednoducho trvá dlhšie, než si vybaviť niečo na lokálnom daňovom úrade vo vašom meste. Uvedomujem si, že to asi zo strany autorov bol zámer, priniesť malú sondu do života astronautov, ale nie všetko sa hodí na prenos do sveta videohier.

Port na Switch je čistá katastrofa.

Ak si odmyslím celkovú snahu o simuláciu z vesmíru a budem sa sústrediť len na chudobný obsah, JCB Pioneer v tomto svetle vyznieva ako free demo s nepodareným technickým zázemím. Nepochybujem o tom, že na papieri pred začatím vývoja vyzeral projekt nádejne, možno až originálne. Avšak výsledok, teda stav hry v súčasnosti, je jednoducho veľkým sklamaním pre každého, komu sa zapáči čo i len jedna snímka z povrchu červenej planéty. Neodporúčam sa k tejto značke cez platformu Switch ani len približovať.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Atomicom

(@_@;)
30%