RIDE 3

RIDE 3 - recenze
RIDE 3 - recenze
16:22, 19.12.2018

To, že jsou vývojáři z týmu Milestone obzvláště plodnými autory závodních her, to ví většina hráčů, Naneštěstí se jejich tituly většinou nepyšní mnoha superlativy, tak se tuto pověst nyní snaží napravit pokračováním moto série RIDE s číslovkou 3, která na rozdíl od nedávno vydaného MotoGP nebere simulaci až tak vážně a spíše se snaží brnkat na notu arkádového poježdění. Jelikož se v případě RIDE 2 rozhodně nejednalo o žádný propadák, není tak důvod netěšit se na nový díl, kterému se nyní podíváme pod kapotáž. Jak se titul RIDE 3 povedl, to se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (RIDE 3 - recenze)

Ladíme

Jak jsem zmínil v úvodním odstavci, musím uvést na pravou míru, jak to s tou arkádovitostí vlastně je. Pravdou je, že v základním nastavení se hra skutečně tváří tak, že figuruje někde na pomezí arkády a simulace, nicméně vzhledem k faktu, že jsou k dispozici skutečně podrobná nastavení všeho, nač si jen vzpomenete, si ze hry můžete udělat přesně takovou záležitost, jakou potřebujete. Úroveň úprav je skutečně parádní a vyhrají si tak všichni fandové silných strojů, ať již jde o ladění výfuků, brzd či samotného motoru a nejde pouze o kosmetické úpravy, takže vězte, že každá změna bude mít menší či větší vliv na samotné ovládání stroje. Kromě mechanických vlastností motorek lze navrhovat i design kombinéz, které poté můžete sdílet s celou herní komunitou, případně si stáhnout nějaké výtvory od ostatních. Co se jízdního modelu týče, rozhodně se zpočátku nejedná o příliš snadno uchopitelný kousek a budete muset pořádně trénovat, než si zvyknete na brzdění, projíždění zatáček i jízdu jako takovou. Jakmile se však do hry pořádně zakousnete, tak si troufám tvrdit, že vás tyto závody rozhodně po pár desítkách minut neomrzí.

Klik pro zvětšení (RIDE 3 - recenze)

Pěkně jedno po druhém

Na tom má zásluhu hlavně povedený režim kariéry, který je svým způsobem podobný jako v jiných titulech a nepřináší tak žádné závratné inovace. Na druhou stranu se jedná o funkční model, tak není potřeba vymýšlet nějaké specialitky. Zkrátka jste vrženi vždy do série závodů, pro které, jako jediný předpoklad, kromě jezdeckého umění, vždy potřebujete odpovídající mašinu. Za samotné závodění poté sbíráte herní měnu, kterou lze utrácet jak za nové motorky, tak i oblečení a doplňky pro vašeho jezdce. Vzhledem k odměnám, které z jednotlivých závodů inkasujete, neexistuje prakticky způsob, jak se při průchodu jednotlivými sériemi kariéry nějak výrazně zaseknout, jelikož na motorku, potřebnou pro další závody lze našetřit vskutku pohodlně. Samozřejmě, než se začnete pohybovat na špici závodního pole, může to chvilku trvat, nicméně ani za horší místa nepobíráte nikterak zanedbatelné množství peněz, takže žádné strachy.

Klik pro zvětšení (RIDE 3 - recenze)

Režimů je více

Kromě kariéry se lze samozřejmě vrhnout i do jednorázových závodů, kde lze vybírat mezi klasickými, dragy či jízdou na čas, ve kterých můžete pohodlně zdokonalovat své dovednosti či testovat nové stroje. Nechybí ani možnost multiplayerových online klání, ve kterých jsem se ovšem většinou příliš nechytal a byl jsem většinou rád, že jsem úspěšně dojel do cíle. Na druhou stranu se však jedná o solidní zážitek, jelikož nakopat zadky živým hráčům je přeci jenom minimálně o úroveň uspokojivější než porážet AI jezdce. Matchmaking ovšem nebere v potaz vaši současnou úroveň, takže je nutno počítat s tím, že budete často vhozeni mezi hráče, kteří se v klidu pohybují na úrovních 50 a výše. Nevadí, to doženete. K dispozici jsou i týdenní výzvy, kdy podle svých výkonů dostanete přiděleného ducha, se kterým se vrhnete do soupeření.

Klik pro zvětšení (RIDE 3 - recenze)

Vybere si každý

Vozový park se oproti minulému dílu také pořádně rozrostl, takže vězte, že nyní je k dispozici více než 200 motocyklů, na kterých se budete prohánět na zhruba třiceti tratích, které lze jezdit i v různých modifikacích. Budete se moci projet jak na slabších strojích, tak i super výkonných mašinách a to jak na silnici, tak i mimo ni. Jak je již u série RIDE zvykem, ne na vše jsou ve hře k mání licence, takže si sice zakroužíte pár koleček na Brands Hatch či Nürburgringu, které jsou poté dobře doplněny smyšlenými tratěmi v okolí Lago di Garda nebo amerického Los Angeles. Pro mě osobně se v tomto ohledu nejedná o žádný zásadní problém a je fajn vidět, že ani tratě, které nemají svojí předlohu v reálu, jsou solidně navrženy a neobsahují žádné prapodivné pasáže, které by se nedaly projet.

Klik pro zvětšení (RIDE 3 - recenze)

Znovuzrození

Graficky závody RIDE nikdy zrovna nevynikaly a o to příjemnější je zjištění, že s přechodem na Unreal Engine je situace mnohem lepší. Motorky jsou již nyní detailněji propracované a nevypadají jako hračky. Co se nastavení grafiky jako takové týče, tak v mnou testované verzi na PS4 Pro existuje možnost volby, zda upřednostníte detailnější grafiku na úkor rychlosti snímkování nebo naopak zvolíte plynulejší zážitek s horšími grafickými efekty. Osobně jsem se přiklonil, po vyzkoušení obou variant, k hezčímu grafickému kabátku, jelikož se mi z mého hlediska na hru mnohem lépe koukalo a přitom si držela relativně stabilní framerate. Opodstatnění tak získává i vcelku povedený foto režim, kdy pomocí všemožných filtrů a nastavení lze vykouzlit působivé záběry. Zvuková stránka je na velice slušné úrovni ať již hrajete z jakéhokoliv pohledu – osobně jsem dosti často hrával z pohledu z přilby – takže rozhodně nedělá titulu žádnou zásadní ostudu. Nově jsou k dispozici i noční závody, které lze vylepšit, stejně jako ty denní, přidáním efektů počasí. Sice se nejedná o dynamické provedení, nicméně i tak vám takový deštík dokáže pořádně na trati zatopit.

Klik pro zvětšení (RIDE 3 - recenze)

Trénovat se vyplácí

Fyzika jízdy je samostatnou kapitolou, která obzvláště u motocyklových her může znamenat kámen úrazu. Ano, na rozdíl od automobilových závodů je skutečně nutno brát v potaz specifika jízdy na jednostopém vozidle a jezdci často hrozí nebezpečí, které z pohodlí kokpitu zkrátka vidět není. Počítejte tak s tím, že minimálně ze začátku bude váš jezdec často létat vzduchem jako hadrová panenka, ovšem vzhledem k tomu, že pády tentokráte působí mnohem přirozeněji, je radost sledovat i tyto nepříliš povedené momenty závodu. K dispozici je pro nováčky i řada asistentů, kteří dokáží pomoci se základy řízení a brzdění nebo například „populární“ přetočení času, kdy se můžete vrátit do momentu před bouračkou a projet problematický úsek hezky znovu a tentokrát bez pádu. Asistenti mají však vliv i na případné odměny za závod, takže čím dříve ovládnete jízdu bez nich, o to dříve budete pořádní boháči. Navíc vždy je tu ještě možnost úpravy obtížnosti, respektive jezdeckých schopností AI jezdců, takže si je opět lze upravit ku obrazu svému. Jednotlivé stroje se od sebe samosebou liší a ovladatelnost těch silnějších rozhodně není žádný med. Ostatně, s tím je nutno počítat i v reálném životě. Možná i proto jsem si oblíbil spíše slabší kousky, klidně i o kubatuře 125 ccm, která je mi z běžného života i o něco blíže. Jelikož je výběr motorek skutečně široký, tak máte rozhodně co dělat, než si najdete svého favorita, což určitě také není na škodu.

Klik pro zvětšení (RIDE 3 - recenze)

Lepší než jsme čekali

Celkově vzato nám Milestone tentokráte naservírovali pohodové motorky, ze kterých pomocí pár nastavení můžete současně vydolovat solidní simulaci, pakliže se na to samozřejmě cítíte. Pro běžné hráče, kteří nejsou na dvou kolech jako doma, na druhou stranu titul RIDE 3 nabízí možnost osahat si závody motocyklů a za pomoci volitelných asistentů si vyzkoušet zážitek, se kterým do té doby třeba neměli tu čest. Žádný začátek sice není snadný, nicméně není důvod zoufat, za pár závodů z vás zajisté budou kovaní motorkáři, kteří budou schopni měřit síly se zbytkem světa. Oproti svým předchozím počinům autoři více zapracovali i na technické stránce, takže i samotná prezentace pokročila k lepšímu a nezbývá než doufat, že se tento tým svým hrám bude v budoucnu věnovat alespoň v podobné míře jako nyní. Osobně bych vyzdvihl hlavně vysokou míru úprav, kterými si je každý hráč schopen poladit hru dle svých představ a nastavit si vše tak, aby pro něj představovala solidní výzvu a ne pouze důvod k frustraci. Ač se tedy sice nejedná o naprosto dokonalou hru a stále zde existuje prostor pro vylepšení, tak si troufám tvrdit, že Milestone se konečně dostali na správnou cestu, kdy začne převládat kvalita nad kvantitou, jelikož méně je někdy více, že?

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Comgad

Klik pro zvětšení (RIDE 3 - recenze)

Ceny hry Ride 3 srovnáte na Zboží.cz.