Arca’s Path VR

Arca’s Path VR - recenze
Arca’s Path VR - recenze
13:00, 23.04.2019

Možno to pre vás bude objav tohto dňa, každopádne aj svet virtuálnej reality je schopný zabaviť bez vysoko kvalitnej grafiky a hutnej hororovej atmosféry. Stačí, ak sa konkrétny autor, v tomto prípade spoločnosť Dream Reality Interactive, dokáže upnúť na myšlienku jednoduchej, ale zároveň intuitívnej hrateľnosti a ako ten ikonický osol s mrkvou pred očami sa v tomto svojej idei drží ako čert kríža. Projekt Arca’s Path VR , ktorému záštitu vytvorilo aj logo známej firmy Rebellion Interactive, je pritom len fádnym príbehom o úniku z reality pomocou gravitácie a jej neomylných zákonov, avšak svojou kvalitou prekoná väčšinu už tak malej konkurencie.

Nepotrebujete nič viac než VR helmu.

Klik pro zvětšení (Arca’s Path VR - recenze)

Nech už budete skúšať Arca’s Path VR na akúkoľvek platformu (v mojom prípade to bolo PSVR), netreba sa už vopred báť zlého ovládania, čo je, a buďme teraz k sebe úprimní, častým problémom v segmente virtuálnej reality. Arca’s Path je však skutočne fakticky jednoduchou 3D plošinovkou, v ktorej preberiete kontrolu nad nepravidelne tvarovanou guľou, ktorá sa valí naprieč fantasy úrovňami delenými do niekoľkých obtiažností. Samotný pohyb, respektíve ovládanie, sa prevádza pomocou vašej hlavy, a teda smerovania pohľadu hráča. Takto nám autori hneď na štarte ušetrili nadávky pri kalibrácii Move ovládačov a zlej odozvy klasického padu. V tomto smere som s výsledkom reakcie hry na pohyby krku maximálne spokojný a môžem to dať najavo virtuálnym palcom smerom hore.

Prvotné nadšenie sa môže v neskoršej fáze zliať s prehnanou jednoduchosťou.

Musím sa priznať, že prvé úrovne u tejto arkády vo mne evokovali spomienky na staré zlaté časy strávené u PC vo veku, kedy som o živote uvažoval asi tak hĺbavo ako o tom, čo bude na večeru. Ona jednoduchosť však nie vždy vadí a práve úvodná porcia Arca’s Path levelov v mojom prípade trafila onen pomyselný klinček po hlavičke. Jednoducho som sa zabával ako za detských čias a očakával, že s pribúdajúcou dobou strávenou smerovaním valiacej sa gule sa celková náročnosť terénu bude zvyšovať. Nanešťastie sa nič také viacmenej nestalo a celú hrateľnosť preto vo finálne musím titulovať ako striedmu. Level dizajn v každej z graficky odlišných úrovní si je bohužiaľ dosť podobný a celé sa to točí okolo nutnosti previesť guľu po pár identických plošinách až do kritickej oblasti bez hrán, a tam postupovať opatrne milimeter po milimetri.

Štylizácia grafiky v spojení s pár peknými efektami rastu rôznej flóry v pozadí pasuje ideálne k danému konceptu.

Finále mojich dojmov teda jemne kazí odsek vyššie, ale cez toto všetko je právom projekt Arca’s Path pasovaný za lepší priemer vo svojej kategórii. Čo si tu budeme nahovárať, keď už sa dnes niekto pustí do vývoja nejakej tej značky s ikonkou VR, väčšinou siahne po overenej škatuľke hororu a prípadne adventúrky. Práve preto si projekt Arca’s Path zaslúži jemne popostrčiť vyššie, aby nezapadol do šedivého priemeru. Ovládanie len pomocou hlavy tu prekvapivo funguje vynikajúco a rovnako tak celková audiovizuálna prezentácia. Kto teda hľadá niečo na relax a precvičenie krčných stavcov, práve našiel svojho virtuálneho jogína.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Rebellion

Recenzovaná verze: PlayStation 4 PRO (PSVR)
66%