Unearthing Mars 2: The Ancient War

Unearthing Mars 2: The Ancient War - recenze
14:35, 02.06.2019

Pri testovaní ďalšej značky z dlhého zástupu VR produkcie som si nemohol odpustiť prosebný mail o review code na druhý diel rail shooter koncepcie od spoločnosti Winking Skywalker. Okrem toho, že táto firmička má rozhodne originálny názov, sa môžeme v ich produkcii sústrediť na snahu o čo najkvalitnejšie technické spracovanie dnes už archaického konceptu statických automatizovaných FPS. Ako teda nakoniec dopadol menší reparát u prvej časti týchto akčných príbehov z červenej planéty?

Krásna váza bez obsahu.

Klik pro zvětšení (Unearthing Mars 2: The Ancient War - recenze)

Začneme pekne od toho najlepšieho, čo projekt môže ponúknuť. Čo to som už naznačil v úvode, avšak treba si určite zopakovať evidentnú kvalitu technickej stránky tejto hry, ktorá vo VR sfére bez problémov zažiari na prvých priečkach. Unearthing Mars 2 ma teda svojím úvodom určite prekvapil a potešil zároveň, to som však ešte netušil, že ide len o klasickú vatu obalenú pozlátkom, ktorá sa len tvári, že má čo ponúknuť. Výsledok je však nakoniec zase raz fackou uštedrenou vašim financiám.

Bez periférie PlayStation Aim to ani nezapínajte.

U tradičných FPS hier, ktoré by vám mohli vyvolať hromadu spomienok na zatuchnutý pach cigánskych maringotiek, kde jednému vo vrecku cinkali strieborné dukáty a druhému zase padali slzy z deravého vačku, je jednoducho dané, že to, čo sa deje na obrazovke, je len akási kulisa pre vytvorenie atmosféry. Unearthing Mars 2 sa toto vekom overené pravidlo nijako nesnaží zbúrať, a tak vás musím jednoznačne varovať pred jeho krátkym a strohým obsahom. Pekná grafika je síce vec, ktorá poteší, avšak čím dlhšie budete skúšať likvidovať protivníkov pomocou motion periférie Aim (Move je rovnako použiteľný), o to viac vám bude dochádzať, akú prázdnu vázu ste to kúpili.

Chabá umelá inteligencia je tu dosť veľkým problémom.

Za svoj život som už nejakých pár desiatok FPS rail hier zažil, zvlášť ak sa vrátime do éry úspešnej konzole Nintendo Wii, kde v podstate každá druhá novo ohlásená akčná značka bola zástupcom tohto konceptu, avšak tak chabú umelú inteligenciu, akú predviedol práve Unearthing Mars, si osobne nepamätám. Ciele pre vašu zbraň (je ich tu niekoľko a plne reprezentujú sci-fi náturu) totižto len tak postávajú ako svätý za dedinou a čakajú čo sa bude diať. Pokiaľ by vývojári zámerne túžili o zaplnení prázdnej diery na trhu s interaktívnou zábavou pre slepých, určite by som ich snahu ocenil. Takto sa však môžem len pousmiať a upozorniť na tento veľký nedostatok ich produktu. Nanešťastie však vonkoncom nie jediný.

Ono to má dokonca aj príbeh...

Trocha netradične som celý text recenzie sústredil na hrateľnosť a grafiku, avšak úplne vynechal nejakú príbehovú linku. Tá je tu spracovaná klasickým klišé v zmysle sprisahania sa korporácie voči slabším a vašou postavou, čoby pani pomstou. Problém je však s celkovou prezentáciou a hlavne trápnymi dialógmi na úrovni nízkorozpočtových sci-fi filmov tretej kategórie. Nejde o žiadny prvok hry, ktorý by vám mohol priniesť aspoň nejaké uspokojenie. Vo výsledku tu teda máme ďalší podpriemer s VR nálepkou, ktorý odporúčam obísť veľkým oblúkom.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Winking Skywalker Entertainment

Recenzovaná verze: PlayStation 4 PRO (PSVR)

SLABÉ