Chimparty

Chimparty - recenze
Chimparty - recenze
09:24, 28.12.2018

Spoločnosť NapNok Games nám v nedávnej dobe rovnako navýšila počet takzvaných PlayLink značiek, ktoré umožňujú prevažne tímovú spoluprácu na konzole PlayStation 4 prostredníctvom mobilných telefónov/tabletov a ich konkrétnym príspevkom je hra Chimparty. Samotný názov vám v zásade môže napovedať fakt, že pôjde o šialenú jazdu partie opíc, no a jej súčasťou môžete byť práve aj vy.

Prvou vecou, čo upúta vašu pozornosť, je rozhodne roztomilá grafická stránka s úsmevným podtónom.

Klik pro zvětšení (Chimparty - recenze)

Táto chlpatá párty plná bláznivých opíc a lietajúcich banánov by sa svojim hlavným konceptom dala asi najlepšie prirovnať k doskovej hre. Predstavte si teda interaktívne plátno s jednoduchou štruktúrou políčok, po ktorom sa snaží štvorica opíc (minimálne režim stolovej hry môžu spustiť dvaja) postupne prepracovať až na vrchol. Každé jedno políčko samozrejme zastupuje jedna z 18 šialených minihier a cieľom tu je logicky prekonať svojich spoluhráčov. Tento modus je v zásade akýmsi súhrnom všetkých možností projektu Chimparty, kam výsostne spadá aj šanca postupného odomknutia nových oblečkov pre svoje opičky.

Základný režim hry dosť kazí často nepresná identifikácia pozície vašej opice.

Klik pro zvětšení (Chimparty - recenze)

Spomenutá osemnástka hlavných minihier sa z väčšej časti dá ovládať pomocou jedného dotyku cez váš telefón/tablet, samozrejme po stiahnutí príslušnej aplikácie. Nanešťastie sa nájde však štvorica špecifickejších arkád, kde hráč musí nielen spúšťať nejakú akciu so svojou opicou, ale zároveň aj mieriť a tu už prichádzajú veľké problémy s ovládaním a značná frustrácia. Vo všeobecnosti je kvalita jednotlivých disciplín dosť kolísavá a počas testu som si našiel pár svojich obľúbených, ktoré som následne nemal problém podporiť úsmevom a chuťou opakovania, ale rovnako mi na hlavu padali chmúry pri akomsi nutnom zle z účasti na pár ďalších vybraných kúskoch.

V tomto prípade je z väčšej časti zastúpené heslo PlayLink produkcie, čo znamená, že zmysel hry pochopí behom sekundy aj totálny ne-hráč.

Klik pro zvětšení (Chimparty - recenze)

Nechcem samozrejme tvrdiť, že pointa samotných bizarných variácií na športové odvetvia stelesnená práve onou osemnástkou minihier, nereprezentuje pointu týchto arkád, avšak bolo by oveľa príjemnejšie, ak by sa svojou kvalitou od seba až tak razantne nevzďaľovali. Poďme však od základného a hlavného modusu hodiť opičku aj do ďalších sekcií. Tam môžeme nájsť takzvaný modus prežitia, ktorý na rozdiel od väčšiny PlayLink hier nevyžaduje prítomnosť dvoch reálnych hráčov. Tu sa môžete do sýtosti vyblázniť po boku umelej inteligencie vo vybraných kategóriách, a to až do straty niekoľkých hviezdičiek. Bohužiaľ samotná zábava je tu dosť pod tlakom spomínanej AI, ktorá vo výsledku neoplýva veľkou kvalitou.

Peknú vizuálnu charakteristiku dopĺňa aj podarená zvuková kulisa. Áno, je tiež plná opičích škrekov.

Na samotný záver som si nechal vôbec najzábavnejší režim zo všetkých, a to Blitz modus. Tu si na ploche desiatich minihier môže hráč (pokojne aj sám) zvoliť presne tie disciplíny, ktoré mu vyhovujú najviac a spoločne po boku ostatných opíc súperiť o čo najväčší zisk hviezdičiek. Takto sa môžete zbaviť nepohodlia a stresu zo spomínaných nekvalitných arkád a namiešať tak pre vás a vašu skupinku ideálny koktail na večernú párty.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Sony Czech.

Klik pro zvětšení (Chimparty - recenze)

Ceny hry Chimparty srovnáte na Zboží.cz.