Spintires: MudRunner American Wilds

Spintires: MudRunner American Wilds - recenze
00:00, 10.01.2019

Titul Spintires je tu s námi již solidní řádku let. Základní hra, tehdy pojmenovaná pouze Spintires, vyšla na PC v létě roku 2014 a rozhodně si nevedla špatně. Pouhé dva týdny od uvedení vývojáři prodali 100 tisíc kopií, což dokazuje, že spoustu hráčů neodradily ani počáteční technické problémy. Podobně jako českým SCS Software s jejich Euro Truck Simulatorem se i autorům Spintires podařilo najít mezeru na trhu a přijít s originálním a poctivým titulem, jenž na trhu zkrátka nemá konkurenci.

Mudrunner aneb jak se značka Spintires dokázala z bahna vyhrabat

Na rozdíl od SCS, kteří druhým Euro Truckem započali svou výraznou expanzi, to šlo se Spintires od desíti k pěti. Problémy s právy na značku, sabotování vývoje, soudní spory a následné zastavení přísunu nových aktualizací měly pro celý projekt téměř fatální následky. To by se ale do všeho nesmělo vložit francouzské vydavatelství Focus Home Interactive, které ve značce očividně zpozorovalo velký potenciál. Na podzim loňského roku jsme se tak dočkali titulu Spintires: MudRunner, jehož recenzi jsme vám rovněž přinesli. Šlo o novou vylepšenou edici základního Spintires. Kromě PC se ale podívala také na konzole PS4 a Xbox One.

Klik pro zvětšení (Spintires: MudRunner American Wilds - recenze)

Vydavateli i novým vývojářům z amerického studia Saber Interactive se tento krok očividně vyplatil, protože o pár měsíců později následovala hned dvojice bezplatných rozšíření. První přídavek s názvem The Valley hru rozšířil o tři vozidla a jednu mapu. Druhé DLC The Ridge přineslo další dva nové stroje a ještě jednu mapu. Nyní přišla řada na rozsáhlejší placenou expanzi, která nese název American Wilds. Už z toho je jasné, že tentokrát opustíme ruské lesy a mokřady a vydáme se do USA.

Vzhůru do Ameriky

Datadisk American Wilds přijíždí s devíti novými kousky techniky a dvojicí nových oblastí. Při tvorbě map se vývojáři podle svých slov inspirovali státy Montana a Severní Dakota. Protřelí hráči základní hry si ale budou připadat jako doma. Kromě odlišných obydlí a samotných vozidel je totiž samotná příroda a její ráz velice podobný ostatním mapám. Pří hraní jsem vůbec neměl pocit, že jsem se přesunul na úplně jiný kontinent. Na nějakou atmosféru z toho, že jezdíte po americkém venkově, můžete zapomenout.

Pokud vás bavila základní hra, bude vás bezesporu bavit i rozšíření American Wilds.

Zatímco prostředí obou map zůstalo za očekáváním, tak nabídka vozidel rozhodně nezklamala. Mezi devítkou nových vozidel nechybí pro USA typické značky jako Freightliner, Chevrolet, Ford nebo Hummer. Výběr je navíc úctyhodně pestrý. Zajezdíte si se vším od osobního Fordu F-150 přes ikonický Hummer H1 až po mohutný náklaďák Chevrolet Bison nebo odolný Daimler Western Star 6900 XD.

Kromě aut a map přišlo DLC rovněž s dvěma misemi do režimu speciálních výzev, což byl nový mód v loňské Mudrunner edici. Jinak ale žádné převratné změny, opravy či další novinky nečekejte. Kamera je stále stejně neposedná, interiéry vozidel stále stejně sparťanské a na grafice je přece jenom vidět, že už je hra nějaký ten rok venku. Zůstávají ale pochopitelně i nezpochybnitelná pozitiva, kvůli kterým si značka Spintires našla zástupy fandů. Famózní fyzikální model, díky kterému se s radostí či naopak se vztekem doslova rochníte v bahně, skvělý multiplayer, jenž umožní rochnit se ve více lidech a celkový pocit toho, že hrajete něco dodnes opravdu unikátního.

Samotná činnost, tedy převážení dřeva z bodu A do bodu B, vás samozřejmě musí bavit. Už svou v některých ohledech naprosto bezprecedentní náročností zkrátka Spintires/Mudrunner nikdy nebude hrou pro všechny. O to víc si díky výše zmíněným vlastnostem získá tu skupinu fanoušku, která tento typ her vyhledává. A vzhledem k prodejům hry a nespočtu fanouškovských modů jich očividně není úplně málo. Rozšíření American Wilds přináší za deset euro přiměřené množství obsahu. Je škoda, že si vývojáři více nepohráli s podobou obou map tak, aby opravdu připomínaly Severní Ameriku. Tento nedostatek ale kompenzuje pestrá nabídka nových aut, která se od tradiční ruské techniky v původní hře značně odlišuje.

Pokud vás bavila základní hra, bude vás bezesporu bavit i rozšíření American Wilds. V případě, že jste původní hru vůbec nehráli, tak můžete využít nově vydaných krabicových verzí s názvem Spintires: MudRunner American Wilds Edition, které představují ultimátní edici s kompletním dosud vydaným obsahem. Nějaké další přídavky nejsou v dohledné době příliš pravděpodobné. Vývojáři se totiž nechali slyšet, že se aktuálně plně věnují dokončení verze pro Nintendo Switch. A až uspokojí i majitele této konzole, tak se naplno vrhnou na již chystaný druhý díl.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Comgad

Ceny hry Spintires: MudRunner srovnáte na Zboží.cz.

75%