LEGO DC Super-Villains

LEGO DC Super-Villains - recenze
LEGO DC Super-Villains - recenze
12:52, 02.11.2018

Nedá se říci, že by vývojáři ze studia Traveller’s Tales příliš zaháleli. Naopak, v letošním roce tu již máme druhou hru z jejich produkce a nemůže samosebou jít o nic jiného, než o další dobrodružství v oblíbeném kostičkovém LEGO světě. Po předchozích Úžasňákových, kteří nás obšťastnili v první polovině roku tu nyní máme návrat do univerza DC, které si nyní autoři vzali na paškál z gruntu v titulu nazvaném LEGO DC Super-Villains. Jak již název napovídá (villain = padouch), tentokrát to nejspíše nebude až tak kladná jízda, nebo ano? To se již dočtete na následujících řádcích v mé recenzi.

Klik pro zvětšení (LEGO DC Super-Villains - recenze)

Joker a ti ostatní

Co se samotného zasazení týče, tak ze světa DC se vývojáři většinou zaměřovali pouze na Batmana a jeho společníky a nepřátele. Nyní je však vše jinak a my tak do rukou dostáváme svět naplněný až po okraj všemožnými záporáky, do jejichž kůží se vžijeme a budeme se snažit zatopit všem těm protěžovaným klaďasům. To zní dobře, že? Přestože se jedná o klasickou hru této série, tato změna “strany barikády” je rozhodně vítanou změnou, která je prakticky jedinou větší, na kterou při samotném hraní oproti předchůdcům narazíte. Ono na druhou stranu, co také pořád měnit, když to funguje vcelku dobře, minimálně co se popularity a prodejních čísel týče.

Vytvoř svého padoucha

Co se lokalit týče, fanoušci zajisté během hraní uvítají možnost navštívit jak Gotham, tak i Metropolis, kde mohou páchat svoje zločiny. Ihned na začátku se vžijete do role anonymního vězně, kterému se zrovna daří utéct z dobře střežené basy, přičemž jste hrou vyzváni k vytvoření svého hrdiny. Tvorba sama o sobě je velmi komplexní a jistí jedinci dokáží zajisté v tomto menu strávit drahnou dobu. Zvolit lze totiž skutečně téměř vše, vzhledem počínaje a speciálními schopnostmi konče. U každé součástky či efektu lze navíc zvolit unikátní barva, což vám dává možnost být skutečně originální. Dějová linka se poté zaměřuje na konflikt mezi Ligou spravedlnosti (Justice League) a nově zformovanou bandou, nazvanou Justice Syndicate. Jak již názvy napovídají, obě skupiny mají něco společného. Členové Syndicate jsou totiž ve skutečnosti klasickými postavami jak je známe, nicméně pocházejí z paralelního vesmíru a jak se brzy ukáže, jejich úmysly nejsou zcela kladné. Ano, opět tomu není tak, že příběh by byl tím hlavním tahákem celé hry, ale na jakési pozadí to v pohodě stačí. Když k tomuto připočteme i skutečnost, že autoři opět pozvedli grafickou úroveň o něco výše, užijete si i povedené cutscény.

Je jich mnoho

Během hraní si lze klasickými způsoby opět odemykat postavy, tj. nalézt je rozmístěné po herním světě, případně ve formě odměn za mise či vedlejší aktivity. Celkem je tentokrát k dispozici 150 hratelných postav, což je solidní nálož, nicméně některé jsou, jak jsme již zvyklí, variantami již odemknutých padouchů s lehce upravenými vlastnostmi. Opět si tak užijete spoustu zábavy díky specifickým kouskům, které jsou postavy schopny používat. Čeká na vás pořádná porce hádanek a překážek, k jejichž překonání budete muset využít například schopnost zmenšení, zmrazení, ovládání mysli a všemožné vychytávky, jaké vás jen napadnou. Ke slovu samozřejmě přijdou i laserové paprsky schopné rozřezat různé povrchy apod. Jak již bylo zmíněno, vše je velmi nápadně podobné například titulům LEGO Marvel Super Heroes, což však nemusí být nutně špatně a hráči, kteří měli tu čest z předchozími hrami z této série zde budou jako doma. Na druhou stranu mohou však tyto podobnosti způsobit i jisté přejedení tímto žánrem, jelikož nový přírůstek nikterak neposouvá téměř žádné herní mechaniky. Vzhledem k primárnímu zaměření na mladé hráče by to však neměl být zásadní problém.

To už tu párkrát bylo

Hrou klasicky procházíte v týmu 2-3 postaviček, mezi kterými lze libovolně přepínat a prostřednictvím vzájemné výpomoci procházíte jednotlivými úrovněmi. Opět musím zmínit absenci online složky, takže ve více hráčích si užijete pouze v rámci „gaučového“ multiplayeru, což je fajn, když máte po ruce nějakou tu ratolest. Nicméně pro starší hráče by kooperace online již rozhodně dávala smysl, ovšem vývojáři se tomuto trendu neustále brání, bohužel. Lokální kooperaci samozřejmě lze využít i mimo mise v otevřeném světě a vrhnout se do plnění rozličných aktivit. V neposlední řadě se jak v singlu, tak i s kamarádem, po dohrání opět můžete vrhnout do již proběhnutých úrovní v kůži ostatních hrdinů, díky kterým se dostanete na původně nedostupná místa, což se bude hodit v případě, že budete chtít hru vyzobat na sto procent. Ano, zlaté a červené kostky jsou samozřejmě zpět, doprovázené dalšími typy sběratelských předmětů, které než vysbíráte, „chvilku“ to potrvá.

Chybky by se našly

Co se technického zpracování týče, tak jak jsem již zmínil, vše vypadá zase uhlazeněji a prakticky nepoznáte rozdíl při přechodu z předělových scén do samotné hry. Zvuková stránka odpovídá nastavenému standardu a tvoří tak vkusný doplněk atmosféry. Co bych však hře vytknul, je řada bugů, kterými minimálně nyní, v době psaní recenze trpí. Osobně nebývám většinou nikterak extrémně kriticky k občasným grafickým či zvukovým problémům, nicméně když se vám kvůli technickému zpracování nepodaří na několikrát projít některá místa a jste nuceni restartovat celou úroveň, tak již takový pohodář nejsem. A že jsem na takovéto trable nenarazil pouze jednou. Sem tam se totiž stane, že postava, kterou zrovna ovládáte, přestane reagovat na tlačítko úderu, zasekne se na místě nebo pro změnu začne utíkat jedním směrem a nejste schopni ji nikterak ovládat. Snažil jsem se tyto situace, obzvláště v pokročilých částech úrovní, které se mi nechtělo hrát opakovaně, úmyslně zabít ať už svým druhým hrdinou nebo přilákáním nepřátel k tomuto chudákovi, nicméně nic z těchto drastických řešení nezabralo. Panďulák měl zkrátka čas od času „blikanec“ a dělal si co chtěl. Občasnému restartu se tak pravděpodobně nevyhnete, což je rozhodně škoda. Hra také v kooperaci trpí občasnými propady snímkování, především v momentech, kdy se toho na obrazovce děje více, než by bylo zdrávo.

Příště změny, prosím

Jako celek působí titul LEGO DC Super-Villains vcelku kompaktně a tak bych jako největší problém viděl skutečnost, že se zkrátka jedná stále o to samé, pouze v jiných kulisách. Tento nešvar si v sobě LEGO série nese již déle a skutečně by neškodilo, kdyby se autoři snažili svá dítka alespoň trochu inovovat. Zde se jim tak hratelnost daří držet na poměrně solidní úrovni prakticky pouze díky komplexnějšímu systému boje, kdy každá “skupina” postaviček řeší souboje díky schopnostem a animacím o něco odlišněji, nicméně ve výsledku jsme tam, kde jsme byli v minulých hrách. Rozhodně nechci celou hru hanit kvůli nedostatku inovací, i tak se jedná o zábavný titul, který si primárně užijí mladší hráči s případnou asistencí nějakého dospěláka, který jim pomůže rozlousknout nějaký ten těžší úkol či přijde s řešením puzzlu, na které by sami možná nepřišli. Každopádně, nezdaří-li se týmu TT zakomponovat do svých budoucích her i nějaké to novum, tak se obávám, že by si současná hráčská základna mohla najít na hraní něco jiného.

Ceny hry LEGO DC Super-Villains srovnáte na Zboží.cz.

75%
Klasická LEGOvka, která si na nic nehraje a nesnaží se o inovace v žánru. Není však vůbec špatné zahrát si konečně i za někoho zlého.