Deep sky derelicts

Deep sky derelicts - recenze
Deep sky derelicts - recenze
18:41, 05.11.2018

26. září vyšla vesmírná RPG kampaň, kde nejste žádní hrdinové ani dědici impéria, ale parta tří odpadlíků, co se musí živit sběrem a prodejem železa a ostatních nalezených věcí. Příběh je usazen do dystopické budoucnosti, kdy je všechno lidstvo rozprášeno po galaxii a dýchat bez masky si mohou dovolit jen ti nejbohatší. K těm ale vaše skupina nepatří. Za úkol máte sestavit partu tří specializovaných postav, kterou budete poutí neúprosným vesmírem provázet. Výběr máte celkem pestrý, ten taky zaručuje dostatek možností pro všechny herní styly. Různorodost a množství specializací by mohla zaručit dobrou replay value, protože časem budete muset každé z postav přiřadit jistou odbornost.

Tip: Postava medic spíš zakládá na posilování vlastních a oslabování nepřátelských jednotek, nikoli klasickém léčení.

Klik pro zvětšení (Deep sky derelicts - recenze)

Příběh

Vaše skupina se utkává s nebezpečím hrubého, ale hezky ilustrovaného 2D vesmíru, s vidinou pozlátka vyšší třídy, vlastního bydlení a čistého vzduchu. K tomu stačí najít mimozemský Derelikt. Jednoduché zpracování vás zavede na různé planety, na kterých musíte o lokaci bájného Dereliktu získat co nejvíc informací. Ty jsou vám doručeny v rozhovorech (s lidmi i stroji) pomocí komiksových okének s textem, výsledky konverzace se zapisují do deníku. Celkový příběh je víceméně ignorovatelný a kvůli absenci mluveného slova eventuálně dojdete k bodu, kdy celou konverzaci odklikáte a následně si v logu přečtete, co dělat.

Skener? Nuda

Pohyb po mapě probíhá pomocí PDA (personal digital assistant) rozhraní. Každá kostka představuje jednu "místnost", většinou úplně obyčejnou bez jakékoliv možnosti interakce. Pohledem na svůj PDA strávíte hromadu času. Sice to odpovídá celkovému nápadu, že vesmírné oblasti jsou pusté a prázdné, ale to neznamená, že je zábavné sledovat, jak bílé světýlko poskakuje z jednoho čtverečku na druhý. Do lokace se podíváte automaticky, pokud v ní vaše postavy něco objeví - nepřítele, spojence, něco na prodej, nebo v pozdějších částech pasti. Máte také možnost na určitý čas odhalit okolí pomocí funkce Scan, aniž byste tam museli vstoupit, ale to žere dost energie, takže je to za cenu vzácných kroků a popřípadě tahů. Protože energie je nejdůležitější surovina, díky ní se pohybujete a každý tah v souboji vás také něco stojí. A pokud vám dojde, máte jen pár kroků na to se vrátit na základnu, jinak můžete rozjíždět novou partu.

Tip: Vyplatí se co nejdřív investovat do nižší spotřeby energie a rozšíření její zásoby.

Na soupeře kartami

Souboj probíhá tahově, každá postava má svou iniciativu a podle toho v jednotlivých kolech táhne dříve či později. K útoku a obraně používáte náhodně vybraných karet ze svého balíčku, který obsahuje činnosti podle toho, jaké má vaše postava vybavení. Tím hra získává další úroveň komplexity, protože jeden mód na zbraň vám sice zvedne základní poškození, ale za tu cenu přidá do "balíčku" dvě naprosto nepoužitelné karty. V bitce už je to klasické vyber a klikni, kdy se rozhodujete, co je v daný moment nejlepší, nebo si zoufáte nad tím, že posledního nepřítele s pěti životy nemáte jak dorazit, protože vám přišly 4 karty štítu. Souboje bych přirovnal ke hře Darkest Dungeon, po každém tahu vidíte obrázek toho, co postava dělá a jaký to mělo/nemělo efekt. Po této stránce je hra dost kvalitní a co se týče módů na zbraně, vylepšení a různých nástrojů, je osvěžující vidět něco jiného než jenom útok, obrana a efekt.

Tam a zpátky

Je pravda, že na tomto principu RPG hry většinou fungují - vyrazit na misi, pozabíjet nepřátele, splnit úkoly a vrátit se na základnu pro odměny a vybavení, doplnit zásoby a vyrazit znovu. V Deep sky derelicts je ale zásadní problém v tom, že se v prvních 7 lokací opakují pořád ti stejní 3 nebo 4 nepřátelé a jakmile se o svou partu trochu staráte a najdete několik vylepšení, málokdy se dostanete do problémové či život ohrožující situace. Bojová stránka, jak jsem zmínil, je sice unikátní kombinací karet-náhody a strategie-módů, ale protože i těch karet máte omezený počet, po jisté době vás přestane překvapovat úplně všechno.

Summa summarum

Deep Sky Derelicts má potenciál k tomu být výjimečně dobrá hra. Unikátní taktické prvky a široká škála vybavení, specializace postav a další vychytávky ji ale nezachrání od podprůměrné rozmanitosti nepřátel, špatně vyřešeného přesouvání mezi místnostmi a nezáživného příběhu.

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme společnosti CENEGA CZECH

Ceny hry Deep sky derelicts srovnáte na Zboží.cz

67%