Raging Justice

Raging Justice - recenze
Raging Justice - recenze
16:34, 06.07.2018

V dnešní recenzi se podíváme na zoubek titulu Raging Justice, který se snaží navázat na klasické mlátičky z dob minulých, kterým nyní již před dekádami vévodily kousky jako Streets of Rage, Double Dragon či Golden Axe a mnoho jejich klonů. Popularita těchto her, u kterých jsme trávili spoustu času jak na klasických maringotkových automatech a později i na domácích konzolích nebylo potřeba moc přemýšlet, bývala obrovská, to je neoddiskutovatelný fakt. Ovšem, dokáže se dnes stejný koncept prosadit i u rozmlsaných hráčů, milujících komplexní tituly? To se již dočtete na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Raging Justice - recenze)

Jednoduchost, hlavní motto

Raging Justice má na svědomí malý vývojářský tým MakinGames, který se rozhodl nostalgické zážitky oživit v míře vrchovaté a tak na vás již ihned po spuštění dýchne atmosféra 16bitových titulů, samozřejmě lehce vyšperkovaná oproti původním klasikám. U her tohoto žánru nikdy nebyl hlavním tahákem příběh. Samozřejmě, náznaky přítomny byly, ale nejednávalo se o nic, nad čím by se vám kouřilo z hlavy. Podobné je to i v případě Raging Justice. Starosta nejmenovaného města je unesen a je na třech policajtech, aby ho z této šlamastyky vysvobodili. Samozřejmě, na začátku je nutno si zvolit jednoho z těchto hrdinů. K dispozici je Rick Justice, zkušený bitkař, který se do všeho vrhá po hlavě. Pakliže by na vás byl Rick příliš drsný, můžete sáhnout po mladém puberťákovi, který se umí tak pěkně ohánět, případně se vžijete do role vojandy Nikki Rage, která zastupuje něžné pohlaví.

Zleva doprava

Jakmile se vrhnete do samotné hry, budete si už stoprocentně připadat jako v bouřlivých videoherních „devadesátkách“. Grafikou počínaje, přes dosti šílené animace pohybu hrdinů i záporáků až po dunící hudební doprovod v techno stylu. Ano, samozřejmě, to vše k těmto hrám neodmyslitelně patří nebo by se spíše slušelo říci, patřilo. V dnešní době zpracování nové hry tímto způsobem působí již vskutku úsměvně, nicméně retro look je tak perfektně zachován. Na vaší pouti zleva doprava projdete vskutku hodně obrazovek, které jsou k prasknutí narvané nepřáteli. Všimnete si také pravděpodobně, že všechny postavy jsou relativně neúměrně velké, což má za následek poměrně solidní chaos v bitkách, jelikož kromě pobíhajících panďuláků se na obrazovku již moc dalšího nevejde a tak snadno dostanete naloženo zkrátka proto, že záporáků je v jednu chvíli zkrátka příliš mnoho a útočí na vás ideálně ze všech stran najednou. Pomyslným záchranným kruhem v těchto situacích bývá kop s otočkou, kterým rozhodíte nejeden chumel pankáčů, jdoucím vám po krku.

Čapni co uvidíš

Parádním zpestřením je možná až nadměrné množství zbraní, které lze při boji použít. Nebojte, nejedná se o žádné smyšlené kravinky a navíc má každá z nich omezenou „trvanlivost“. Narazíte tak na sudy, pneumatiky, baseballové pálky či hasáky, které dokáží v řadách agresorů napáchat pořádnou paseku. Váš hrdina poté disponuje základními typy úderů, jako je pěst, kop a jejich kombinace s výskokem. Navíc má každý z policajtů i svůj prémiový úder pro uštědření obzvláště velké rány. Jako třešničky na dortu lze poté brát možnosti pořádně pošlapat ležícího chudáka, případně jej chytit a hodit do davu kamarádíčků. Když už skutečně nevíte kudy kam, ještě můžete zvolit krátký sprint, díky kterému opustíte nebezpečnou zónu, případně povalíte bandu jako nic. Menší inovací v žánru je vaše hodnocení hodného/zlého policajta, které můžete ovlivnit tím, že zatýkáte/zabíjíte nabíhající frajírky. Býti hodný se vcelku vyplácí, jelikož při vzorném zatýkání dostanete do vínku bonus v podobě vyššího zdraví.

Bossové zatopí?

Na své pouti samozřejmě narazíte i na nějaké ty tužší nepřátele v podobě bossů, strážící průchod do další úrovně. Ti jsou většinou doprovázeni i klasickými menšími týpky, takže je vhodné se nejdříve zbavit těchto, než se vrhnete na jejich šéfíka. Bossové se vyznačují každý svojí vlastní strategií boje a speciálními údery, nicméně vězte, že naučit se jejich pohyby není nikterak složité. Pravdou je, že umírat asi budete, ale většinou pouze díky svým pomalejším reflexům než přehnané kombinaci úderů z jejich strany. Kdyby náhodou však hraní bylo přece jenom nad vaše síly, nic vám nebrání k pozvání kamaráda, který se může chopit druhého ovladače a nakládat pankáčům s vámi. Lokální kooperace hře rozhodně sluší a ještě více připomíná časy, kdy jsme postávali u automatů a ve dvou hráli všemožné kousky.

Boční úkoly, netypický to rys

Po absolvování všech úrovní vás hra pravděpodobně však již nedonutí dát si celý průchod znovu, ledaže byste zatoužili po platinové trofeji, ke které se dostanete i díky plnění jednotlivých úkolů, které vám jsou stanoveny vždy před vstupem do nové úrovně. Některé z nich se zaměřují na čas, během kterého musíte úroveň dokončit, jindy zase musíte určitý počet nepřátel zlikvidovat daným způsobem apod. Tyto úkoly tak, kromě Brawl režimu zůstávají pravděpodobně jediným tahounem pro opakované hraní. Nutno dodat, že některé achievementy nejsou rozhodně procházkou růžovou zahradou, takže bude potřeba zatnout zuby a hlavně příliš neumírat. Režim Brawl poté supluje mód hordy, kdy na vás neustále útočí vlny nepřátel a vaším jediným úkolem je nenechat se od nich porazit.

Klasika jak bič

Jedná se tak o čistokrevnou „devadesátkovou“ arkádu s osobitým stylem zpracování, který nemusí sednout každému, nicméně jako pocta hitům dob minulých poslouží Raging Justice nejspíš dobře. Hra solidně poslouží pro ukrácení dlouhé chvíle a její výhodou je to, že stačí vypnout mozek a nechat se za doprovodu syntezátorového podkresu unášet úrovněmi plnými nepřátel a neodvařit si při nekonečném mlácení do tlačítek vás ovladač. Za necelé 4 stovky se relativně pobavíte, obzvláště, máte-lo po ruce někoho stejně naladěného na retro vlnu.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Team17.

70%
Mlátička v klasickém retro stylu, která potěší především pamětníky videoherní historie.