T.I.M.E Stories

T.I.M.E Stories - recenze
T.I.M.E Stories - recenze
00:00, 19.05.2018

Odveká túžba človeka tkvie v možnosti napraviť svoje vlastné chyby a aj keď v hĺbke svojej duše vždy vie, že veci dané sa nedajú obrátiť ako minca, samotná predstava je vždy oveľa atraktívnejšia než holá pravda. Predpokladám, že aj vy, ako hráči spoločenských hier, ktoré sa málokedy zakladajú na nejakej faktickej realite, túžite po dobrodružstvách, aké vám bežný život tam vonku neponúka. Toľko omieľané cestovanie v čase bolo často predmetom nekonečných diskusií fyzikov a astronómov a aj keď teoretická šanca existuje vždy (spomeňme si na osud nášho obľúbeného Lloyda), realita je a v tomto smere asi navždy ostane krutá. Našťastie tu však máme doskovú zábavu s názvom T.I.M.E Stories, ktorá vás nechce nudiť pravdou, ale aká vám naopak cestovanie za hranice času plne umožní. Chcete sa pridať?

Staňte sa členom vládnej organizácie, ktorá má za úlohu dávať pozor na prípadné zásadné zmeny v histórii.

Klik pro zvětšení (T.I.M.E Stories - recenze)

T.I.M.E Stories je ďalšia spoločenská záležitosť (počtom hráčov limitovaná na minimálne dvoch a maximálne štyroch jedincov) z kategórie jednorázových zážitkov. Jej hlavným princípom je totižto prežívanie vopred nastavených scenárov, ktoré sa po prejdení (nech už je úspešné alebo naopak) dajú recyklovať len na základe niekoľkých ústupkov. Jedným z hlavných je samozrejme nová sorta užívateľov, čo už ale z danej rovnice logicky vylučuje vás ako prípadného majiteľa. V súčasnosti sú dostupné tri ďalšie balíčky príbehov v českom jazyku mimo toho, aký nájdete v základnom balení. Ja osobne som na test obdržal dva z nich, čiže tento text nakoniec vznikal z dojmov poskladaných z celkom obstojného počtu kariet. Princíp výkladu a užívania je totižto primárne založený na postupnom odkrývaní kariet a ich následnom spájaní a vyhodnocovaní, čo si ale ešte určite povieme.

Nemôžem a ani nechcem konkretizovať akýkoľvek obsah dejových liniek jednotlivých scenárov, aby som vás neochudobnil čo i len o jeden jediný fakt.

Ako súčasť pracovnej stáže u vládnej organizácie máte možnosť skutočne zasahovať do chodu dejín tejto Zeme. Nie však s cieľom vlastného obohatenia, ale naopak s motiváciou nápravy chýb iných, menej povolaných. Jedného dňa sa totižto vynájdu takzvané tachyonové injektáže, ktoré nám umožnia pomocou finančne nákladných prístrojov načas obsadiť telo kohokoľvek v minulosti a to v akomkoľvek čase. No a presne tento postup je primárnou náplňou aj vás (nech už hráte vo dvojici alebo v plnom počte) s tým rozdielom, že každý scenár logicky ponúka iné časové obdobie a tým pádom aj úplne iné prostredie a postavy. Každý jeden z aktívnych strážcov času si ešte pred spustením, pre ľudstvo dôležitej, misie vyberie pre neho vhodnú kartu s charakterom, kde obdrží konkrétny výpis jeho schopností vrátane nedostatkov. Všetko je podporené číslami, ktoré sa potom zase viažu na akciu vo forme hádzania kociek.

Je veľmi dôležité sa medzi sebou neustále rozprávať, inak vám môžu uniknúť zásadné fakty a misia skončí skôr než začne.

Kto pozná akýkoľvek sci-fi film, kde hrdina uviazne v časovej slučke a aby sa z nej mohol dostať, tak musí vykonať konkrétne kroky, bude pri hraní T.I.M.E Stories prežívať o niečo viac zábavy než všetci ostatní. Našťastie sa však daný scenár dá kedykoľvek zopakovať bez fatálnych následkov a to až do času, kedy bude jasné, že ste konečne uspeli. Náplň jednotlivých krokov tak vyzerá nasledovne; po otočení karty sa jej držiteľ musí podeliť s jej obsahom pomocou slov tak, aby jeho kolegovia boli schopní pochopiť, kde sa práve nachádza a čo tam vidí (nie vždy ide len o text, ale často sú na kartách len scenérie). Tu je dôraz kladený na detaily, v akých sa môže skrývať riešenie vašej misie a kto teda podcení samotný opis, môže toho v neskoršej fáze hry ľutovať. T.I.M.E Stories je teda spoločenská hra v pravom slova zmysle, kde antisociálne správanie kazí inak zaujímavo budovanú atmosféru jednotlivých scenárov.

Krásne ilustrácie sú schopné povýšiť už tak príjemnú atmosféru ešte o schod vyššie.

Každý jeden krok v hre uberá z takzvaného pohára času, čím sa kráti doba zotrvania vašej entity v tele bytosti z minulosti. Preto sa hráč musí vždy čo najlepšie rozhodnúť, akú oblasť chce preskúmať a neustále tak sledovať údaje na karte svojho hrdinu, aby pri hode kockami (ich počet tiež závisí od atribútov postavy) bol schopný čo najefektnejšieho konania. Element náhody je teda zrejmý, avšak dá sa eliminovať dávaním si bacha na každý jeden detail okolo udalostí, ktoré sa pred vami odohrávajú a v neposlednej rade aj ich riešenia. Oceňujem celkovo prehľadnú hraciu dosku, ktorá vám vôbec neťahá oči v zmysle prehnaného počtu žetónov. Všetko tak nejako dáva skôr pocit, že sledujete prehrávač samotných scenárov, než hromadu malých predmetov rozhodených chaoticky hore dole po stole. Aj keď toho teda v balení tejto doskovej hry nenájdete kvantum, má to svoje rozumné opodstatnenie. Ostatne, toto je vôbec prvá spoločenská hra, akú som počas čítania pravidiel nemal chuť hodiť von z okna.

Jeden z troch mnou skúšaných scenárov bol vyložene slabší a to hlavne v jeho závere, ktorý nemal takmer žiadnu gradáciu.

Ak som T.I.M.E Stories prirovnal k interaktívnemu prehrávaču akýchsi videokaziet s minulosťou, musím z časti zhodnotiť aj samotné scenáre. Z toho, čo som mal možnosť aj po boku rodiny a kamarátov vyskúšať, tak najviac príjemných pocitov vo mne zanechalo DLC (naučené frázy z hier sa proste ťažko potláčajú), aké v základnom balíku tejto hry vlastne ani nenájdete. Preto vám odporúčam k nemu rovno zakúpiť všetky ostatné rozšírenia, aby sa náhodou nestalo, že samotný základ odpíšete ešte skôr, než by si to určite zaslúžil. T.I.M.E Stories je totižto originálne navrhnutá kooperácia, ktorú si najviac užijete vo štvorici. Ponúka detektívnu prácu na pozadí udalostí našej minulosti a to všetko je podporené krásnymi kresbami na kartách a nie len tam. Uvedomujem si celkovú cenu, aká sa môže pri nákupe samotných scenárov dostať do nepríjemných výšin, zvlášť ak je samotné znovuhranie takmer nulové. Avšak odmena sa skrýva v toľko proklamovanej atmosfére a s citom poskladaných pravidlách, na ktorých nemusíte obetovať hodiny a hodiny svojho drahocenného času. Ostatne práve o čas tu predsa ide, no nie?

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Blackfire

90%
Očakávajte niekoľko úžasných momentov v kruhu priateľov, ktoré navyše umocnia nádherné ilustrácie samotných kariet