ARK Park

ARK Park - recenze
ARK Park - recenze
10:26, 30.05.2018

Pevne dúfam v to, že nejaké komplikované predstavovanie populárneho projektu Ark: Survival Evolved by bolo na našom webe tak zbytočné ako kŕmenie dinosaura tofu syrom. Spoločnosť Studio Wildcard sa totižto stále stará o jeho existenčné hodnoty a aj keď to po stránke kvality asi nikdy nebude úplne dotiahnuté dokonca, nič im nebráni v tom, aby toto univerzum rozširovali rôznymi cestami. Okrem základnej hry sa tak ešte tento rok dočkáme aj mobilnej verzie (Switch a telefóny). Ale čo už je nejaký ten piatok na scéne, tak to je spin-off zo sveta virtuálnej reality s názvom ARK Park.

O vývoj hry sa postaralo malé štúdio Snail Games.

Klik pro zvětšení (ARK Park - recenze)

Asi každého okamžite napadne spodobnenie s filmovým svetom Jurassic Park, ktorý dokázal presne navodiť otázku v zmysle; aké by to asi bolo skúsiť sa prejsť po parku plnom dávno vyhynutých tvorov. Pokiaľ si niečo podobné teraz kladiete v hlave a myslíte si, že práve nenápadná VR hra ARK Park by vás mohla do tejto situácie nejako prepašovať, tak si rovno vytiahnite blu ray disk s nejakým dielom jurského parku, pretože tu vás nič podobného skutočne nečaká. Obsahom sa dá hovoriť o akomsi lepšom technologickom demo zázname, ktorý sa rozdeľuje do dvoch foriem. Jedna, a to už v úvode, číta poznávanie samotných dinosaurov v čakárni parku a druhá samotnú návštevu parku. Nič viac a nič menej.

Mapa sa rozdeľuje na tri zóny a okrem poznávacích výletov sa môžete dostať aj do akcie či skúsiť detektívnu prácu.

Klik pro zvětšení (ARK Park - recenze)

Takzvaná výskumná časť jednotlivých oblastí je zo všetkých asi najzaujímavejšia. Práve tu si totižto môžete pekne v pokoji poprezerať obrovitánsky objemné tvory, ktoré brázdili našu Zem pred miliónmi rokov, a doceniť tak najkvalitnejší aspekt celej hry. Grafická stránka je u stvárnení dinosaurov hodne vysoko a ak by išlo len o nejakú projekciu určenú na výučbu do školského prostredia, určite by som nemal tak veľké nároky. ARK Park je však hra a tá by sa mala v prvom rade dať hrať. Tento aspekt sa po vašom prezretí fauny a flóry snaží spustiť zopár opakujúcich sa bojových sekvencií. Tie sú však natoľko a evidentne nedokončené, až má človek pocit, že ich tam vývojári pridali snáď posledný deň pred vyhlásením finálneho statusu.

Značným vlnám chýb a nedostatkov sa už klasicky nevyvarovalo ani ovládanie.

Klik pro zvětšení (ARK Park - recenze)

Ak pominiem kvalitu interakcie a vizualizácie samotných dinosaurov, tak všetko naokolo vyzerá ako klasické tristošesťdesiatstupňové Youtube video pustené cez PlayStation VR. Osobne netuším ako hra vyzerá na konkurenčných prístrojoch ako HTC Vive a Oculus Rift, ale v prípade verzie pre PSVR som mal pocit, že každú chvíľu mi praskne cievka v mozgu a dolné zvierače sa z tej grafiky vyberú na letnú dovolenku do Macedónska. Je to však paradox, keďže určité úseky, aké pri skúmaní samotného parku absolvujete, sú po grafickej stránke v tak veľkom rozpore, že raz to vyzerá ako rozmazaná brečka a raz je to ostrejšie než každá priemerná AAA VR hra na PlayStation. Vývojárom evidentne zabudol niekto pripomenúť, čo je to optimalizácia, zvlášť v prípade konzol.

Kto má doma PS Move, môže ich v tejto hre použiť, ale len v prípade, ak má chuť sa ich konečne zbaviť.

Klik pro zvětšení (ARK Park - recenze)

O samotnom ovládaní som čo to už písal vyššie, avšak bolo by trestné to opomenúť v širšom merítku. ARK Park ponúka takzvané teleportovanie priestorom tak, aby sa pri klasickom pohybe nedostavili žalúdočné problémy a reflux. Ide vzásade o rozumné riešenie, zvlášť ak si uvedomíme, že koncept tejto hry si nevyžaduje žiadne prehnané behanie hore dole. Horšie je však už samotný výsledok, keďže motion ovládanie cez PS periférie Move je čisté peklo a osobne som počas testovania mal chuť otvoriť okno a tie dva blikajúce výkričníky hodiť smerom k detskému ihrisku. Nepomohlo tomu ani zjednodušenie orientácie samotného headsetu voči kamere, ktorá v tomto spracovaní nemá žiadnu funkciu detekcie pohybu vašej hlavy a orientuje sa len podľa, toho kam sa práve pozeráte. V praxi tak ARK Park pôsobí o to lacnejšie a chabo voči akejkoľvek neexistujúcej konkurencii.

Hudba a zvuky patria na stranu toho lepšieho, čo vám hra môže ponúknuť.

Osobne si nemôžem vo výsledku hodnotenia pomôcť, nech už sa ako fanúšik VR hier snažím prižmúriť obe oči. Projekt ARK Park by potreboval podstatne prepracovať obsahovú "hernú" formu, ktorá sa vo výukovej fáze nedá nijako nahradiť prezeraním popisov a samotných dinosaurov. Akčné momenty sú tak zlé, až mi nestojí zato ich znova spomínať a pokiaľ ide o grafickú stránku po boku ovládania, tak tu je krásne poznať neschopnosť vývojárov pracovať na viacerých verziách súčasne. Nedokončené a vo výsledku navyše značne nudné.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Snail Games

Klik pro zvětšení (ARK Park - recenze)

Recenzovaná verze: PlayStation 4 PRO (PSVR)