Detective Pikachu

Detective Pikachu - recenze
Detective Pikachu - recenze
08:17, 06.04.2018

Herná séria Pokémon je už od svojho vzniku z väčšej časti tvorená klasickým RPG formátom tak, ako ju v podstate pozná aj celý svet. V histórii by sme však našli zopár odbočiek mimo zavedenej cesty, ktorým by sa dalo do určitej miery priradiť status originality. Za všetky musím vypichnúť simuláciu fotografovania vzácnych druhov Pokémonov ešte z čias konzole Nintendo 64 s podtitulom Snap. Aktuálne sa však skromný zoznam ne-Pokémon produkcií rozšíril o žáner, ktorý tu ešte nemal v takejto forme tú česť pôsobiť, a to o koncept detektívnej adventúrky.

Znalci už určite vedia, že pod identickým názvom sa pripravuje celovečerný film z produkcie Universal Pictures.

Klik pro zvětšení (Detective Pikachu - recenze)

Keďže sa presúvame od modelu neustáleho lovu vreckových príšer do sféry vyšetrovania, musela aj ústredná dejová linka dostať niečo viac než len moto: musím ich pochytať všetkých. Z tohto dôvodu sa vás úvod hry pokúsi otráviť klišé scenárom o záhadnom zmiznutí detektíva Harryho Goodmana z agentúry Baker Detective, ktorý dlhé roky pracoval po boku skúseného Pikachua. Do veľkomesta s názvom Ryme následne prichádzate ako Tim, syn spomínaného nezvestného, aby ste pomohli odhaliť pravdu okolo celej udalosti a uľahčili tak svojmu otcovi návrat späť do spoločnosti. No a to je v zásade všetko to podstatné, čo potrebujete vedieť o kostre dejovej linky. Na rovinu, nejde o nič, čo by si zaslúžilo nejaký potlesk a osobne dúfam, že samotný film z US produkcie bude mať oveľa prepracovanejší príbeh. Držme im v tom palce.

Táto Nintendo 3DS exkluzivita je plne bez 3D efektu, čo sa už tak nejak stáva štandardom u danej platformy.

Tim sa rýchlo spriatelí so sarkasticky detským profilom najslávnejšieho Pokémona vôbec a tak tu máme razom ústredné duo detektívov, ktorí majú potenciál vyšetriť viac než len zmiznutie Harryho Goodmana. Kvitujem jednu zásadnú vec, ktorá vytlačila finálne číslo tohto testu oveľa vyššie, než som to pôvodne plánoval. Pika a jeho kolegovia má v hre profesionálne odvedený dabing, z ktorého sa hráči na handhelde 3DS budú určite tešiť, ostatne niečo takéto tu býva skôr vzácnosťou než pravidlom a to aj u AAA hier s logom Nintenda. Koncept hry je však nanešťastie limitovaný výkonom šesť rokov starého systému, čo sa logicky odrazilo aj na veľkosti mapy a jednotlivých možnostiach. Úrovne pohybu sú teda sústredené okolo miniatúrnych lokácií, kde pomocou jednoduchej interakcie (s NPC alebo neživou hmotou) zhromažďujete stopy za účelom vyšetrenia zločinov.

Nájdete tu aj pár vtipných momentov ako odpočinok od hromadenia dôkazov.

Systém zberu faktov a ich triedenia na dôležité a menej zaujímavé nemá v zásade žiadne vady na kráse. Jednak núti hráča prehľadávať okolie a skúšať sa dotknúť všetkého, čo vidí a zároveň buduje atmosféru príprav na potencionálne náročné závery vás ako detektívov. Škoda len, že ani jeden jedený prípad (menší či väčší) nepredstavuje žiadnu veľkú výzvu a úroveň náročnosti ostáva na vekovej hranici dvanásťročných užívateľov. Toto je fakt, ktorý som musel prijať a aký aj zásadne negatívne dopadol na môj celkový pocit z hry Detective Pikachu. Grafická stránka je tá posledná vec, po akej by som sa chcel účelovo voziť. Dokonca ani slabá hudobná stránka, čo je zase vec u 3DS úplne pravidelná, mi nijako uši netrhala (na to sú tu variácie nastavenia). Avšak, ak sa nejaká značka profiluje ako detektívka, mala by ponúkať oveľa viac než len simuláciu zbierania dôkazov a ich banálneho spájania pomocou dotykovej obrazovky.

Tim Goodman je rovnako ako jeho kolega plný odhodlania a svojského šarmu.

Cez tú hromadu negácie, ktorú som za sebou nechal vyššie, sa určite nedá hovoriť o nejakom totálnom nepodarku. Táto spin-off záležitosť dokáže využívať bohaté univerzum série Pokémon (hlavne v rozhovoroch a prezentácii) a s úspechom z nej vyťahuje sarkasticky zaujímavého žltého hrdinu. Ten má po ruke vždy nejaký ten slabší vtip a dokáže zalepiť dieru nad chabou náročnosťou okolo vyšetrovania. Pre znalcov a milovníkov značky Pokémon existuje dozaista dôvod, prečo investovať do tejto hry. Kto by však chcel preklenúť akúsi neznášanlivosť k IP samotnej, aby prípadne objavil originálnu hrateľnosť a skutočnú detektívku v netradičnom prostredí, tak ten nech dá okamžite ruky preč. Detective Pikachu mu totižto nedá nič viac než len pár dobre znejúcich vtipov a slušnú atmosféru ešte v samotnom úvode.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verze: Nintendo 3DS

59%