REGENESIS Arcade Deluxe

REGENESIS Arcade Deluxe - recenze
REGENESIS Arcade Deluxe - recenze
18:53, 13.01.2018

Jestli je některý herní žánr ve VR naprosto prevalentní, jsou to arkádové střílečky. Nebál bych se říct, že úplně každý majitel VR headsetu vlastní alespoň jeden titul, který mu umožňuje na půl hodiny vypnout a s úsměvem na tváři rozsévat smrt a destrukci kam až oko dohlédne. Což nebude díky relativně nízkým rozlišením headsetů příliš daleko, ale řekněme dostatečně. Pohybové ovladače k tomu přímo svádí a fantazii vývojářů se meze nekladou. Už přes rok kosíme vše od zombií, vojáků, podivných hmyzoidů, hologramů, přes klasické kreatury ze Serious Sam až po roboty a všelijaké mechy.

Právě do té poslední kategorie patří i REGENESIS Arcade, který nám Poláci poskytli rovnou v Early Access verzi Deluxe. Existuje totiž i ořezaná verze Lite, která je ale k dispozici za tu nejlepší cenu, a to naprosto zdarma! Za Deluxe potom vysolíte 10 euro navrch, což je ovšem na VR poměry pakatel. Za ně dostanete více obsahu a fíčur, jako třeba globální leaderboard, více map, více power-upů a perků. Notno také podotknout, že kromě klasických „velkých“ PC VR headsetů je hra kompatibilní i s Windows Mixed Reality headsety. Osobně bych si hry tohoto druhu bez možnosti střílet za sebe a provádět všelijaké Matrix manévry nedokázal představit, ale…

REGENESIS Arcade Deluxe (RAD), je naprosto klasická, stokrát viděná arkádová střílečka s několika typy zbraní, štítem, několika mapami, nepřátelskými roboty a leaderboardem. Tak, můžeme jít domů. Ne? Nu, dobrá.

Klik pro zvětšení (REGENESIS Arcade Deluxe - recenze)

Úvod do hry si můžete odbýt krátkým tutoriálem, který velmi lehce naznačuje, že bychom se snad mohli dočkat i nějakého příběhu, či snad rovnou kampaně, ovšem po krátké minihře se skládáním Hyperbooku (Hyperbook Studio je název vývojářské skupiny, která za hrou stojí), seznámení s ovládáním, zbraněmi a hlavně s Gravity gun, vás polsky znějící robotický parťák opustí uprostřed futuristického města, ohlásí první vlnu nepřátel a zdánlivě jsme tam, kde už jsme nesčetněkrát byli – klasický wave shooter ve VR.

RAD se ovšem snaží odlišit, nebo alespoň srovnat krok s konkurencí, hned na několika frontách. Ve hře se dočkáte určité progrese, kdy ze začátku (rychle) odemykáte zbraně a poté i perky. Těch je celkem dost, od klasických zvýšení rychlosti nebo poškození zbraní, přes vylepšování jejich vlastností (např. nepřítel zabitý railgunem exploduje), uvádění kombo multiplikátorů a tak dále. Fanoušci přísloví, že nejlepší obrana je útok, se dočkají i možnosti namísto štítu držet druhou zbraň, což ve mně vždy probudí řehtajícího se maniaka. Gravity gun potom neslouží jen k manipulaci s okolím, ale můžete jím i chytat nepřátele a mlátit s nimi o zem, což je minimálně ze začátku slušná zábava. Power-upy, kterých se vám dostane opravdu požehnaně, se řadí k těm víceméně standardním, od dvojitého přísunu zkušenostních bodů, dvojitého poškození, až například k palebné podpoře různých druhů věží.

Suma sumárum, RAD se řadí k tomu příjemnějšímu z VR stříleček. Vizuálně je příjemně stylový, herně taktéž, na nic si moc nehraje a tomu odpovídá i přitažlivá cena (popř. její absence). Hra se dočkává updatů akceptovatelným tempem a z EA by se měla dostat do půl roku. Našim polským sousedům nezbývá než popřát hodně štěstí a poděkovat za jejich snahu. REGENESIS Arcade Deluxe vypadá opravdu dobře.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Galaktus PR

Recenzovaná verze: PC, HTC Vive

79%