Life is Strange: Before the Storm - Episode 3: Hell Is Empty

Life is Strange: Before the Storm - Episode 3: Hell Is Empty - recenze
16:02, 05.01.2018

Stretávame sa tu teda aj tretí, a evidentne už posledný, raz (pôvodne sa vravelo, že po trojke príde ešte bonus, ale informácie sú v tomto ohľade momentálne hluché) v kruhu rodiny fanúšikov série Life is Strange. Spoločnosť Deck Nine nás pred pár mesiacmi vábila na pár otáznikov, čože sa to vlastne udialo pred príchodom ničivej búrky do mestečka Arcadia Bay, a aj keď sa už od pohľadu projekt Before the Storm javil ako prehnane prvoplánový a tak trošku zbytočný, na naše obavy bolo nutné nájsť odpovede.

Hudba zase potešila zo všetkého najviac tak ako aj profesionálny dabing.

Klik pro zvětšení (Life is Strange: Before the Storm - Episode 3: Hell Is Empty - recenze)

Začalo to rozpačitou epizódou s podtitulom Awake, ktorá nás len utvrdila o chabom pokuse producentov zo Square Enix skúsiť nadviazať na nadčasový základ od Dontnod Entertainment. Pošramotený úvod podložený neadekvátnou grafickou stránkou nijako nenapravila ani časť Brave New World, aj keď by sa dalo hovoriť o miernom zlepšení oproti štartu. Samozrejme, že všetky moje pocity, ktoré som vám sprostredkoval písaným slovom, boli a sú podšité subjektívnou niťou a ihla, aká sa diel čo diel zapichávala do obsahu tejto adventúrky, nemohla vynechať ani jej finálnu bodku.

Technické chybičky by potrebovali doladiť.

Môžem svedomito povedať, že Life is Strange: Before the Storm - Episode 3: Hell Is Empty kompletne nakopal zadok svojím dvom chudobným predchodcom, čo sa tak trošku aj očakávalo. U interaktívnych sérií sa musí príbeh dávkovať s rozumom a samotná gradácia vo veľkom finále má podčiarknuť nejaký ten moment prekvapenia. Hell Is Empty síce nebude nominovaný na ceny akadémie v oblasti scenára, ale ak už nič iné, tak je to práve táto časť, ktorá konečne začala rozumne využívať univerzum, v ktorom operuje a správnym spôsobom začleňuje hlavné postavy do menšej zápletky. Každý vie, že sa to musí skončiť vyhlásením pátrania po Rachel Amber, ale než sa tak stalo, mali sme možnosť pochopiť onen vzťah medzi ňou a jednou z hlavných hrdiniek pôvodnej hry. S Chloe Price sa tak opäť budeme starať do životov druhých a popritom skúšať poškodiť rôzne predmety svojím umením (postranné bonusy).

Prostredie sa nijako nezmení (tak ako technická stránka, keďže som bol opäť svedkom výpadku zvuku počas rozhovorov), a tak vám bude musieť stačiť, ak poviem, že sa pozrieme na miesta, kde už sme v minulých dvoch častiach pobehovali. Dostane sa nám však oveľa väčšieho dôrazu kladeného na akčnejšie situácie a v určitom momente príde aj jedno zásadné rozhodnutie, ktorým ovplyvníte životy druhých okolo vás. Vývojári sa nesnažili nejako tlačiť na takzvaný "motýlí efekt" a všetko vrcholí tak ako má aj bez vašej prípadnej snahy o zvrátenie osudu. Ako som ale uviedol vyššie, konečne to má slušnú atmosféru a hlavne hlavu a pätu. Je však smutné, že sme sa toho dočkali až v úplnom závere celej série a keďže nie je možné skúsiť tretiu epizódu bez toho, aby ste hrali predchádzajúce dve, otázka investície do Before the Storm je stále otázkou vašich priorít a prípadnej zľavy v neskoršom období.

71%
Záverom môžeme konečne hovoriť o slušnej atmosfére