Pokemon Ultra Sun

Pokemon Ultra Sun - recenze
Pokemon Ultra Sun - recenze
14:19, 08.01.2018

Fenomén Pokemon v mojom detstve predstavoval veľmi dôležitú úlohu. V podstate som s týmto fenoménom vyrastal. Všetko to začalo nevinne pri jednej zo školských prestávok, pri ktorej spolužiak vytiahol z batohu šedé zariadenie, ktoré nazval Nintendo Game Boy. Toto zariadenie nevypadalo zrovna príťažlivo ale bolo rozhodne zaujímavejšie, ako tetriska zo sobotňajších trhov. Okamžite som sa to toho žltastého displeja zamiloval a chcel som ho vlastniť. Po príchode do obchodu som sa dozvedel, že verzia môjho spolužiaka už nie je tak aktuálna, ako nám v škole tvrdil ale už je dostupná verzia Nintendo Game Boy Color, ktorá už vypadala estetickejšie a dokonca dokázala na displeji zobraziť nejakú tú farbu. Mojou prvou hrou, s ktorou som prišiel do kontaktu na konzole od spoločnosti Nintendo bola hra Pokemon RED. Tento titul zmenil život mne a všetkým mojim susedom, ktorý boli približne v rovnakom veku ako ja.

Klik pro zvětšení (Pokemon Ultra Sun - recenze)

Slabosť je slabosť ale nič netreba preháňať

Od môjho prvého kontaktu s konzolou Nintendo uplynulo mnoho rokov a hra Pokémon prešla evolúciou. Vďaka spoločnosti Conquest sme spoločne s kolegom Filipom mali možnosť vydať sa do sveta pokemonov a poznať tak najnovší titul s názvom Pokemon Sun a Moon, v mojej recenzií sa pozrieme na jemne vylepšenú verziu s prívlastkom Ultra, ktorá jak už je zvykom, neponúka okrem nového obalu a pár drobných detailov nič prevratného. Z tohto dôvodu hneď poviem, ak vlastníte edíciu Sun alebo Moon verzií Ultra sa vyhnite. Ušetríte peniaze na zaujímavejšie veci, napríklad na konzolu Nintendo Switch

Ultra verzia ponúka rovnaké prostredie z názvom Alola, ako jeho základná verzia, nejako zvlášť ho nevylepšuje ale to nie je úplne na škodu. Svet Alola je krásny a štylizovaný do Havajského prostredia, čo v takomto hnusnom počasí, aké máme vonku rozhodne príde vhod.

Čo je vlastne nové?

Samozrejme sa dočkáme nových pokemonov, rozšírenia príbehu ale až v konečnej fáze hry a drobných vylepšení. Nemohol som sa ubrániť dojmu, že hra mala byť radšej vydaná na platformu Nintendo Switch, myslím si, že by získala širšie publikum a s veľkou pravdepodobnosťou by sa predávala, ako rohlíky dovezené priamo z pekárne.

Aby som len nekritizoval, hra vypadá pekne aj na konzole 3DS, na hardware, ktorý táto konzola ponúka si myslím, že je to až nadštandard. Hre taktiež chýba 3D podpora, nie že by ma to teda nejako ťažilo ale občas na zamachrovanie je táto fičúrska celkom fajn.

Znie to zaujímavo ale....

O hre si môžete viac prečítať vo Filipovej recenzií, bolo by to zbytočné mlátenie hubou o tom istom. Nový Pokemon s prívlastkom Ultra určite odporúčam hráčom, ktorý nevlastnia predchádzajúcu verziu. Všetci ostatní by sa mali zamyslieť. Chápem, že nám Nintendo toto robí už radu rokov ale my, ako hráči musíme premýšľať čo kúpime a čo nie. A čo hodnotenie? Je to veľmi komplikované a preto som sa rozhodol udeliť rovnakú známku ako Filip a to z jednoduchého dôvodu – hra je to v podstate úplne rovnaká a preto mi nenáleží toto číslo nejako spochybňovať.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

Recenzovaná verze: Nintendo 3DS XL

Ceny hry Pokemon Ultra Sun srovnáte na Zboží.cz.Klik pro zvětšení (Pokemon Ultra Sun - recenze)