Bungie opět zamyká obsah pomocí DLC

Bungie opět zamyká obsah pomocí DLC
08:42, 07.12.2017

Destiny 2 mě v prvním měsíci hraní velice bavilo a měl jsem pocit, že udělali správné kroky k tomu, aby hra byla úspěšná a udržela hráče. Nyní tři měsíce po vydání je situace úplně opačná a s vydáním DLC kleslo Bungie a Destiny zase o něco hlouběji.

Nebudu tu rozebírat to, že hardcore komunita Destiny 2 je na Bungie už pár týdnů nakrklá, protože nemá ve hře co dělat. Všechny zbraně má, obsah se opakuje dokolečka a hrát jen kvůli kosmetickým věcem z Bright Engramu opravdu nikoho nebaví. Tyto obavy se minulý týden na speciálním streamu pokusilo Bungie rozehnat a naslibovalo velké změny. Nové varianty zbraní atd. ale to je hudba budoucnosti, teď jsme v realitě a realitou je vydání prvního DLC The Curse of Osiris.

DLC vyšlo v úterý a už včera byla reddit hry zaplaven rozhořčenými hráči, protože Bungie předvádí to, co v prvním díle, ale možná ještě horší. Ale půjdeme popořadě. Příběhová část DLC prý zabere maximálně dvě hodiny, má nezajímavý gameplay a příběh vůbec nenaplnil očekávání z trailerů. Dva nové Striky z DLC jsou pouze vykousané části této příběhové kampaně, což lidi také dost nakrklo. Nové exotické zbraně zvedli také obočí z toho pohledu, že se převážně jedná o remaky exotických zbraní z prvního dílu. To je, co se týče obsahu, ta perla teprve přichází.

Bungie totiž s DLC zvedlo požadavky pro vstup do některých end-game aktivit. Jmenovitě Nightfall Strikes a Raid. Nightfall a Raid jsou nyní přístupné, pokud máte Power Level 300 (dříve 240 a 270). Jejich těžší varianta Prestige Nightfall a Prestige Raid však nyní vyžadují level 330. Zní to nevinně dokud si neuvědomíme, že pokud máte pouze základní hru, tak můžete dosáhnout pouze Power Level 305. A pokud máte rádi trofeje a achievementy, znamená to, že pokud dnes vlastníte pouze základní hru. Nemůžete získat na PlayStation Platinovou trofej, protože vyžaduje splnění Prestige Nightfall nebo Prestige Raid.

Nemluvě o tom, že pro majitele pouze základní hry, je nyní Nightfall Strike a Raid extrémně těžkou záležitostí. Vždy je lepší jít do aktivity s nějakou "vatou" v podobě vyššího levelu a rozdíl mezi 300 a 305 není vůbec nic velkého. Když to vezmu do důsledku, když nyní koupíte základní hru, čeká vás nepříjemně dlouhý grind, ve kterém budete dělat ty méně zajímavé aktivity pořád dokola. Nightfall patří k tomu zábavnějšímu v celém end-game a nyní tomu předchází solidní měsíční grind.

Člověk by mohl říci "Ale Lenny, DLC do hry přineslo novou variantu Striků jménem Heroic". Ano to přinesl a má požadavek na level 270. Jenže je opět plně vázané na DLC, tudíž i když se jedná o obsah přítomný v základní hře. Heroic Strike si lze zahrát pouze s DLC.

Ve výsledku tu máme opravdu pochybnou praktiku Bungie, která by nikoho neměla překvapit, protože podobně to fungovalo už v prvním díle. Bohužel já o tom budu psát a nadávat i nadále, protože Bungie zamyká hráče od obsahu, za který zaplatili. A říká tomu DLC, přitom se jedná prakticky o předplatné. Aby vaše hra fungovala dále musíte kupovat DLC, jinak budete mít méně a méně co ve hře dělat. V kontrastu toho, jak ještě minulý týden Bungie utěšovala komunitu, že dělá vše pro ně, je tohle obrovsky úsměvné a jsem zvědavý na budoucí vývoj. Hráči jsou frustrování a na mém PlayStationu si hra už místo na disku nezaslouží.

Perlička na konec. Bungie na svém webu vypsalo novou pozici, kterou hledá do svých řad. Její popis je neskutečně vtipný a principielně jde o to, že ten člověk by měl navrhovat jak z založit celé lákadlo hry na Bright Engramech (loot boxy) a mikrotransakcích. O samotné hratelnosti se tam prakticky nepíše. To je dobré pro udělání obrázku o co vlastně Bungie a Activision jde. Viz. reddit.





DALŠÍ

CGwillWin