hw
Nvidia Shield 2017

Nvidia Shield 2017 - recenze
Nvidia Shield 2017 - recenze
17:54, 30.12.2017

Druhá generácia streamovacej „mikrokonzole“ od spoločnosti Nvidia, sa môže jednoznačne pýšiť prívlastkom multimediálna. Shield svojim zákazníkom sprostredkováva bez mála služby ako Netflix, YouTube, či Google Play a zároveň poslúži aj ako obstojná herná konzola. Vzhľadom na to, je prekvapivá jeho veľkosť a váha, ktorá vám ho umožní zbaliť takmer kdekoľvek. Dbajte však na rýchle pripojenie.

Na rozdiel od svojho predchodcu je nový Shield o 40 percent menší a dizajnovo príťažlivejší. Prináša výstup v 4K a HDR, ktorý oceníte najmä pri filmoch, či seriáloch z knižníc Google Play, Netflixu a podobne. V možnostiach napájania sú k dispozícii HDMI, Ethernet a dva USB 3.0 vstupy. Poháňa ho systém Android, procesor Nvidia Tegra X1, obsiahnutý napríklad aj v konzole Nintendo Switch a troj-gigová pamäť RAM. Jeho základná verzia disponuje len 16 gigabajtovým úložiskom, ktoré však Shieldu postačuje. V prípade vášho opačného pocitu priniesla na trh Nvidia aj jeho vnútorne objemnejšieho brata - Shield Pro s kapacitou 500GB, za ktorý si ale priplatíte vyše 2500 korún.

Klik pro zvětšení (Nvidia Shield 2017 - recenze)

Vychytávkou na poli dizajnu, ale aj ergonomickosti je bezpochyby bezdrôtový ovládač s úctyhodnou výdržou batérie, až 50 hodín na jedno nabitie. V rukách sa pri dlhšom používaní drží často lepšie ako ovládače od Xbox One, alebo PlayStation 4. Medzi dvoma, v jednej línii uloženými páčkami sa nachádza menší touch panel, ktorý slúži na reguláciu hlasitosti média. Nad ním je umiestnené tlačidlo mikrofónu s logom Nvidie, prostredníctvom ktorého vám ovládač umožňuje vyhľadať akúkoľvek položku z vašej knižnice. Súčasťou balenia je aj diaľkové ovládanie, umožňujúce taktiež dotykové nastavenie hlasitosti, tlačidlo play/pause, mikrofón a samozrejme tlačidlo pre výber položiek do strán.

Keďže hovoríme o produkte od Nvidie, je jasné že myslíme aj na hry. Tých je na výber v knižnici GeForce Now naozaj dosť a stále pribúdajú. Je však dôležité podotknúť, že hry sú k vám len streamované, čo vyžaduje naozaj dobré pripojenie na internet. Shield dokáže internet prijímať okrem Ethernet vstupu aj cez signál wifi, no toto pripojenie naozaj neodporúčam. Pri wifi signále s downloadom 90 Mbps mi hry čas od času zalagovali a niekedy sa dokonca pozastavili. Pri hraní na káblovom pripojení cca 350 Mbps som takéto problémy pochopiteľne nezaznamenal. Ďalším z nie veľmi vychytaných riešení, týkajúcich sa GeForce Now je „Čekání ve frontě“ ktoré vás určite na niekoľko, ak nie desiatok minút zastihne počas hrania hier z GeForce Now v poobedňajších, alebo večerných hodinách. Menej šťastní si niekedy počkajú dokonca aj vyše hodiny, čo môže byť vcelku otravné ak si chcete zahrať vo chvíľke voľného času. Pokiaľ však máte stabilné internetové pripojenie a hru sa vám podarí rýchlo spustiť, šliape ale všetko ako má.

Ďalšou možnosťou, ako si užiť hry na vašej televízii je takzvaný GameStream, umožňujúci streamovať hry z vašej Steam knižnice do Shieldu až v 4K rozlíšení, 60 fps a HDR. Váš počítač ale musí byť vybavený grafickou kartou od Nvidie, keďže toto spojenie medzi zariadeniami prebieha prostredníctvom clientu GeForce Experience a účtu Nvidia. Hry, ktorým je umožnený takýto prenos, sú optimalizované na Shield ovládač, no do USB vstupov na set-top boxe si môžete pripojiť myš a klávesnicu. Osobne som si takto vyskúšal novinku Call Of Duty WW2 a môžem povedať, že optimalizácia je zvládnutá obstojne.

Operačný systém Android prináša Shieldu už spomínanú kompatibilitu s obchodom Google Play, kde si okrem filmov, či seriálov môžete zahrať aj niekoľko hier, schopných prehrávania na TV obrazovke.

Nvidia Shield je plnohodnotným multimediálnym zariadením dnešnej doby. Ako to však pri takýchto zariadeniach zvládajúcich niekoľko funkcií býva, nemôžu stíhať všetko na jednotku a preto môžeme pobadať niekoľko múch, najmä v oblasti gamingu. Ak ste však zákazníkmi napríklad Netflixu, Spotify a občas si radi zahráte nejaké hry, je to pre vás správna voľba. V prípade záujmu o hlbší konzolový, herný zážitok by som volil staré známe Playstation 4, či Xbox One.