L.A. Noire - remaster

L.A. Noire - remaster - recenze
L.A. Noire - remaster - recenze
14:40, 25.04.2018

Živo si pamätám ten rastúci vzruch okolo prvej a poslednej hry spoločnosti Team Bondi. Firmy, ktorá nestihla svojou žiarou osvetliť ani špičky kostolných veží po celom svete a ktorá spadla tak rýchlo ku dnu ako sa to snáď v tomto biznise len dá. Dokázali však aj za pomoci skúsených matadorov z Rockstar Games dotiahnuť do konca projekt L.A. Noire a definitívne tak zmeniť žáner akčných adventúr. Ďakovať za to môžu hlavne moderným technológiám, keďže toho času išlo o takzvaný MotionScan, čo sa dá definovať ako snímanie tváre hercov a jej následné prevedenie do interaktívnej formy. Celý art hry L.A. Noire s prímesou špinavej detektívnej práce bol podporený práve opakovaným pripomínaním, že táto hra disponuje reálnou a prirodzenou mimikou postáv, čo má zásadne zmeniť prístup k hrateľnosti.

Láska ku tradičnému noire efektu opäť prevládla nad farbou.

Klik pro zvětšení (L.A. Noire - remaster - recenze)

Dnes už vieme, že titul uspel u kritikov (sám som toho času išiel so známkou blízko okrúhlej deviatky), ale už menej zaujímal samotných konzumentov, aj keď predaje pôvodnej verzie ostali zaseknuté pod hranicou jedného milióna kusov. Koncom minulého roka, prakticky na deň presne, to bolo šesť rokov od vydania L.A. Noire a Rockstar ho oslávil skutočne netradične, keď priniesol na scénu remaster pre trojicu hlavných konzol vrátane nečakaného portu na systém Switch. Moje nadšenie by z mimiky dokonalo vyčítal aj človek, čo nemá detektívne znalosti a tak vám už je jasné, že som to musel byť ja, kto opäť zoberie virtuálne brko do svojich rúk. Než si ale začnete v hlavne maľovať nejaké nechutnosti, uvediem všetko na pravú mieru. Prevzal som úlohu mladého policajného strážnika prichádzajúceho domov z druhej veľkej vojny, ktorý sa rozhodne k budovaniu kariéry u L.A. zboru. Vďaka mne, mojim pohotovým úsudkom a bystrému oku sa mu podarí pretlačiť až k titulu detektív a tak započať jednu neopakovateľnú hernú zábavu, ktorá nemá v zásade konkurenciu ani v roku 2018.

Technická stránka doznala úspešných úprav pre súčasné zobrazovacie zariadenia, ale inak logicky neprišlo k nijakým razantným zásahom do pôvodnej štruktúry grafiky.

Obsah sa nijako nezmenil a preto ho tu nebudem opakovať a nebodaj citovať svoje šesť rokov staré ja. Ako už naznačila veta o pár riadkov vyššie, tak vášmu oku určite ulahodí rozlíšenie 1080p za asistencie prívetivých 60 snímkov za sekundu. Návrat do hriešneho mesta Los Angeles roku 1947 tak nemohol dostať lepší lifting tváre, za predpokladu nejakého hĺbkového remasteru. Rockstar jednoducho zobral to, čo fungovalo už pri pôvodnom vydaní a zaoblil hrany, sem tam utiahol šraub u animácií postáv od krku dole a "dej sa vôľa božia". Ja osobne im to nemám vôbec za zlé, keďže koncept zločinov v danom období sa za morom traduje dodnes ako vtipná a zároveň brutálna maska modernej spoločnosti a je to teda téma hodná pozornosti. Môcť vyšetrovať reálne zločiny danej doby a ešte sa pri tom zabávať na úsudku vlastnej mysle, to je niečo, čo vám žiadna iná videohra nemá šancu ponúknuť. Navyše to L.A. Noire dokáže majstrovsky prepojiť s úžasným zvukovým sprievodom a rovnako výnimočnou ba až filmovou atmosférou (ideálne je si zapnúť čiernobiely efekt).

Premávka v Los Angeles sa za šesť rokov nijako nezmenila.

Keďže neprebehol žiadny zásah do obsahu, logicky sú v tejto akčnej adventúrke aj ony povestné akčné situácie. Budete teda musieť utekať za podozrivými. Strieľať im po nohách. Hádzať sa do cesty a ak vás to omrzí, stále tu je nepredvídateľne predvídateľná dopravná schéma celého L.A. Jazda v aute bola otravná už pri vydaní pôvodnej hry a nič sa teda nemení ani v tomto návrate. Našťastie si vo väčšine kapitol môžete najať automatického vodiča (čítaj ako svojho kolegu) a počas jeho jazdy študovať hromadu materiálu k danému prípadu. Je to určite lepšie než šoférovať auto, čo sa na ceste neustále správa ako chromá električka, a kľučkovať tak medzi nemotornými obyvateľmi Los Angeles. L.A. Noire teda dostal slušnú príležitosť opäť skúsiť šťastie u novej sorty konzumentov, ale obávam sa, že ani tentokrát to nebude žiadny komerčný a masový success.

Osobne som si pri jeho testovaní spomenul na staré časy a uznal fakt, že stále máme na scéne len mizivé percento podobných titulov, ba v takomto spracovaní asi žiaden, avšak to, čo nás otravovalo pred rokmi, tu je rovnako prítomné a svieti ako červená na semafore rovno do očí. Je na vás, či ich prižmúrite a skúsite si oprášiť spomienky (ak už ste skúšali tento projekt v minulosti), alebo budete plne dôverovať svojim inštinktom a skúsite jednoducho odhaliť pravdu pohľadom na nasledujúce číslo. Tak čo? Klamem a zavádzam, alebo hodnotím čisto a bez postranných úmyslov?

70%
Hovorí sa, že stará láska nehrdzavie, ale v tomto prípade to až tak neplatí a s rokmi prišiel väčší nárok na komplexnosť a kvalitu