Road Rage

Road Rage - recenze
Road Rage - recenze
14:59, 25.12.2017

Pakliže se mezi našimi čtenáři najdou i nějací pamětníci zlaté éry videoher z devadesátých let, tak pro ně máme dnes recenzi, která si bere na paškál titul Road Rage, který vychází z jedné z velmi populárních her konce uplynulého milénia, a to brutálních závodů Road Rash. S trochou nadsázky by se dalo říci, že se jedná o duchovního nástupce, na kterého jsem se od oznámení relativně dost těšil, jelikož v původním kousku jsem utápěl mnoho a mnoho hodin ještě na starém pracovním PC mojí maminky, ke kterému jsem měl velmi omezený přístup, nicméně na to, přetáhnout někoho baseballkou po hlavě ze sedla motorky, jsem si vždy nějakou tu chvilku vyšetřil. Nyní je však rok 2017, tak lze předpokládat, že tato hitovka by se mohla dočkat důstojného bratříčka. Nebo snad ne? To se již dočtete v následujících odstavcích.

Klik pro zvětšení (Road Rage - recenze)

Vyřešit to na silnici

Narozdíl od původního titulu vás ve hře Road Rage ihned na začátku uvítá „příběh“. Uvozovky jsem zde zvolil zcela záměrně. Tuto slátaninu si totiž tvůrci ze studia Team6 mohli totiž naprosto v klidu odpustit. V podstatě jde o to, že ve fiktivním městě Ashen propuká vlna protestů a brojení proti samozvanému šéfovi, kterého se jim rozhodně nelíbí poslouchat. Výsledkem je policejní odříznutí města od zbytku okolního světa, a tak nejradikálnější obyvatele nenapadne nic lepšího, než se sdružit do motorkářských gangů a dokázat ostatním podobně založeným týpkům, kdo že to na těch mašinách umí lépe. Řeč však není o pouhém ježdění, ale současném používání špinavých taktik v podobě zbraní, kterými se jednotliví jezdci mezi sebou dokáží pohladit. Váš hrdina vlastní mobilní telefon, přes který dostává zadání jednotlivých misí, v rámci kterých na vás čekají běžné závody nebo doručování kontrabandu. O jejich variabilitě by se dalo dosti polemizovat a pravdou je, že jednotlivé typy vás omrzí po pár desítkách minut. A to je pravděpodobně to nejmenší zlo celé hry.

Klik pro zvětšení (Road Rage - recenze)

Tak takhle ne

Ihned po vrhnutí se do samotného hraní totiž vaše, nedávnými nabušenými tituly, rozmlsané hráčské srdíčko dostane pořádný šok. K němu totiž bohatě stačí, abyste se s vaší motorkou rozjeli. Jízdní model, který zvolili borci z Team6 byste totiž jen těžko pohledali. Jedná se o něco naprosto zoufalého. Nejen, že ve hře chybí jakýkoliv, byť jen náznak pocitu z rychlosti, ale i prachsprosté otočení vašeho stroje trvá celou věčnost. Připravte se také na to, že závodit se zkrátka příjemně nedá a budete rádi, když se vám před zatáčkou podaří zpomalit alespoň tak, abyste ji dokázali projet. Když k tomu připočteme naprosto tragické ovládání vašeho pajduláka při soubojích s vašimi protivníky, nejedná se o zážitek, který byste chtěli absolvovat opakovaně, nebo alespoň zažívat delší dobu v jednom kuse. Kombinace soustředění se na jízdu a krkolomné mačkání tlačítek pro úder ve správnou chvíli pořádně prověří jednak vaše reflexy, znalost ovladače a především vaši trpělivost. Navíc samotné ztvárnění jezdce i motorky vypadá přinejmenším podivně a rozhodně nezapadá do zaběhlých stereotypů 21. století. Tomuto faktu příliš nenapomáhá ani fakt, že můžete zavítat do herního obchodu, svoje plechové miláčky lehce poladit a zakoupit si nové zbraně v podobě rozličných trubek, baseballových pálek či například hokejky.

Klik pro zvětšení (Road Rage - recenze)

Nesmysly na každém kroku

Další z oblastí, kterým dali autoři z Team6 řádně na frak je fyzika, a to jak motorky, jezdce, tak i samotného okolí. Ta se chová totiž zcela nevyzpytatelně a hlavně, pokaždé jinak. Někdy se po kolizi odrazíte do stometrové výšky, jindy na tom samém místě ihned vybouchnete nebo se třeba začnete odrážet o okolní objekty. Pakliže se vám stane, že vás chytí policajti nebo ukončíte svůj život v neefektní detonaci, není důvod zoufat, jelikož jste prakticky „ihned“ nahozeni zpět na trať. Ovšem ani tento prostý úkon není zvládnut na sto procent – hra vás většinou totiž otočí jiným směrem než jste byli předtím, takže je nutno opět se v herním světě zorientovat. Jak již pravděpodobně vyplynulo z předcházejících řádků, graficky to také není žádná sláva. Celé město působí jednak totálně ponuře a prázdně, čemuž nenapomáhá ani všudypřítomná mlha, kterou autoři pravděpodobně maskují nedostatky v podobě nekvalitních vzdálenějších textur, případně jejich úplnou absenci. Jediné, co bych v této oblasti pravděpodobně dokázal alespoň trochu vyzdvihnout je plynulost hry. Té však vzhledem k „promakanosti“ celého titulu nebylo nejspíše zase tak těžké dosáhnout.

Klik pro zvětšení (Road Rage - recenze)

Zábava vypadá jinak

Asi nejpalčivějším problémem každé hry může být bídná hratelnost. A bohužel, té se v případě Road Rage nabažíte, až vám to milé nebude. Závody nejsou totiž nikterak zábavné a mají alespoň tu výhodu, že veškeré příkoří, kterého se vám dostává z důvodu technických kiksů se neděje jen vám, ale i vašim soupeřům. Ty uvidíte plachtit vzduchem velmi často, takže si ani naprostí začátečníci nemusí připadat méněcenní. Tím samozřejmě netvrdím, že se jedná o kvalitní zábavu. Některé momenty sice legračně působí, nicméně na hraní to opravdu moc není. Kupříkladu, když se vybouráte a objevíte se pár stovek metrů před vašimi soupeři, je to sranda, nicméně, když se to samé stane i jim, celá herní seance dost rychle omrzí. Hra „naštěstí“ nedisponuje žádným multiplayerem, který by asi celému počínání v Road Rage nasadil korunu. Jediným světlým momentem bylo, že hra je extrémně štědrá na trofeje/achievementy, kterých jsem za první půlhodinku získal tolik, že se mi až protočily panenky. Nevím, jestli však někdo bude takový masochista, že se pustí do boje o platinovou trofej, jelikož několik hodin by v tomto případě v tomhle hororu bylo nutno utopit. Na závěr bych asi dodal jen to, že jsem se ve své „recenzentské kariéře“ příliš často nesetkal s tituly, které by na tom byly kvalitativně tak tragicky jako Road Rage, což zamrzí o to více, že jsem se na hru od začátku těšil, jak bylo zmíněno na začátku recenze. Mé doporučení tedy zní: „Ruce pryč!“

Klik pro zvětšení (Road Rage - recenze)

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Dead Good Media.

Klik pro zvětšení (Road Rage - recenze)Recenzovaná verze: PS4