speciál
Destiny 2 – technický rozbor PC verze

Destiny 2 – technický rozbor PC verze
Destiny 2 – technický rozbor PC verze
06:19, 25.11.2017

U prvního Destiny se dlouhou dobu spekulovalo, zda se jednou nepodívá kromě konzolí také na osobní počítače. Samotní vývojáři ze studia Bungie po celou dobu port nevyvrátili, ani nepotvrdili, jen občas podotkli, že o něm uvažují. Dnes již můžeme s jistotou říci, že se jednička na počítače nikdy nepodívá. Onen zájem ze stran PC komunity ale zdá se upoutal důležité osoby v Activisionu, protože druhý díl bez velkého napínání vyšel i na PC.

Technická vytříbenost

Od oficiálního oznámení Destiny 2 na konzole a potvrzení PC verze uběhlo jen pár dnů, takže je jasné, že byly všechny verze vyvíjeny současně. Přesto se PC hráči museli smířit s více než měsíčním zpoždění oproti verzím pro PS4 a Xbox One, jenž vyšly již zkraje září. Podařila se vývojářům optimalizace a dokáže PC verze nabídnout onen vrcholný zážitek, který se od ní čekává? Na to se teď společně podíváme.

Na soundtracku spolupracovalo také slavné smyčcové kvarteto Kronos, jehož skladby představují pomyslný vrchol.

Samotný vývoj hry má pod palcem studio Bungie, ale za PC verzí stojí zejména vývojáři z Vicarious Visions, kteří v nedávné době vyprodukovali třeba remaster Crashe pro PS4. Co je zajímavé a před vydáním mohlo vzbuzovat mírnou nejistotu, je fakt, že obě studia se specializují převážně na vývoj her pro konzole. Předání PC verze externímu studiu navíc ne vždy dopadá dobře, což jsme již několikrát poznali třeba u Ubisoftu a jeho ukrajinské pobočky. U Destiny 2 je ale situace poněkud jiná. Autoři z Bungie hráli i při vyvíjení portu pro počítače důležitou roli a nenechali všechnu práci na Vicarious Visions. Již teď mohu říci, že spolupráce obou studií funguje, protože se mi do ruky dostala po technické stránce téměř bezchybně zvládnutá hra.

Klik pro zvětšení (Destiny 2 – technický rozbor PC verze)

V jednu chvíli pobíháte u jezera při západu slunce, abyste jen o pár okamžiků později tiše přešlapovali ve stísněných tmavých prostorách, které byste s klidem mohli umístit do hororové hry.

Je důležité si uvědomit, že Destiny 2 je opravdu obřím titulem. Máme tu klasickou kampaň, rozlehlý svět, několik různorodých planet a PvE i PvP režimy. Různorodá hratelnost je zkrátka jednou z hlavních předností hry. O to víc potěší, že se to vše nejen skvěle hraje, ale také výborně vypadá. Hned úvodní část kampaně demonstruje umění autorů tak přesvědčivě, že možná i zapomenete hrát a raději si budete s otevřenou pusou prohlížet prolétávající vesmírné koráby a poslouchat výtečný soundtrack.

Zvuková stránka je celkově v druhém Destiny na špičkové úrovni. Michael Salvatori a jeho tým opět vytvořili velmi kvalitní zvukový podkres, který ke hře skvěle sedí a zejména v kampani reflektuje i dění na obrazovce. Na soundtracku spolupracovalo také slavné smyčcové kvarteto Kronos, jehož skladby představují pomyslný vrchol. Možná bych uvítal ještě větší rozmanitost a pár netradičnějších skladem, které by hudbu více odlišily od ostatních vysokorozpočtových děl. Přesto si ale v případě Destiny 2 přijdou hudební nadšenci dozajista na své.

Textury i dohlednost objektů rovněž nezklame a z vizuálního hlediska si nelze téměř na nic stěžovat.
Skvělá grafika a ještě lepší optimalizace

Onu různorodost prostředí už jsem nakousl a budu v jejím popisu pokračovat. Hra totiž naprosto plynule a s grácií kombinuje rozlehlé exteriéry, stísněné interiéry a různě si hraje světelnými podmínkami. V jednu chvíli pobíháte u jezera při západu slunce, abyste jen o pár okamžiků později tiše přešlapovali ve stísněných tmavých prostorách, které byste s klidem mohli umístit do hororové hry. Textury i dohlednost objektů rovněž nezklame a z vizuálního hlediska si nelze téměř na nic stěžovat. Výjimečně sice narazíte na trochu horší texturu nebo nějaký ten bug, ale to lze vhledem k rozlehlosti celého světa pochopit. Trochu slabší oblastí je zpracování zbraní, které při zaměření působí mírně rozmazaně. Na druhou stranu to vyvažuje jejich různorodost a velmi dobrý pocit ze střelby.

Mírným zklamáním je absence lepšího anti aliasingu. Jinak si lze ale vše podstatné přizpůsobit podle vlastních preferencí a limitů sestavy.

Abyste si svět Destiny 2 naplno užili, tak nebudete potřebovat ani kdovíjak drahý a výkonný stroj. Na sestavě kombinující procesor Intel Core i5 4430, 8GB RAM a grafickou kartu Nvidia GTX 1060 lze hrát hru ve FULL HD na maximální detaily při stabilních 60FPS. V případě, že máte doma výkonnější stroj a k tomu vhodný monitor, tak můžete využít až rozlišení 4K v kombinaci s HDR a technologií G-SYNC. Nezklame ani rozsáhlost nastavení, které čítá vše od kvality textur, stínů nebo dohlednosti objektů. Mírným zklamáním je absence lepšího anti aliasingu, tedy vyhlazování hran. Chybí například kvalitní vyhlazování MSAA - Multisample anti-aliasing nebo řešení v podobě TXAA - Temporal anti-aliasing od Nvidie. Jinak si lze ale vše podstatné přizpůsobit podle vlastních preferencí a limitů sestavy.

Jednou ze specifik PC verze je klient Battle.net od Blizzardu.

Na problémy jsem nenarazil ani v případě ovládání na myši a klávesnici. Umístění speciálních útoků na jednotlivých klávesách i ovládání zbraní mi ani v akcí napěchovaných scénách nedělalo problémy. Na co si mohli vývojáři více posvítit, je ale umělá inteligence. Její reakce mi přišli až příliš pomalé, což zejména v kampani znamenalo poměrně malou výzvu a až příliš snadné průchody. Své dovednosti a reakce tak spíše prověříte v PvP režimu proti ostatním hráčům.

Speciální zacházení

Jednou ze specifik PC verze je klient Battle.net. Ten doposud využívaly výhradně hry od Blizardu jako Overwatch nebo Heroes of the Storm. S jeho přítomností se budete muset smířit i v případě Destiny 2, které si lze po zakoupení stáhnout pouze přes tento klient. I když někdo může namítat, že si musí do počítače třeba kvůli jedné hře vytvářet nový účet a instalovat další program, tak je nutné pochopit, že velcí vydavatelé, mezi které Activision Blizzard bezesporu patří, nechtějí zkrátka dávat Steamu nemalé procenta z prodejů, a proto raději vytvoří pro své hry vlastní platformu. V případě Battle netu jsem navíc nezaznamenal při hraní žádná omezení, takže se v tomto ohledu není čeho obávat.

Externí programy jako Fraps nebo nadstavbu od Nvidie autoři kvůli obavám z cheaterů zablokovali.

V poslední době se u různých her začaly objevovat foto módy, ve kterých si upravujete vyfocené momenty z her. Můžete tak jednak posoudit opravdovou detailnost jednotlivých objektů a také si pěkně uložit zajímavé momenty z hraní. Destiny 2 nejen, že takovou možnost nenabízí, ono je problém vůbec screenshot udělat. Externí programy jako Fraps nebo nadstavbu od Nvidie autoři kvůli obavám z cheaterů zablokovali. Zatím nefunguje ani řešení přímo zabudované ve spouštěči Batle.net, takže jste odkázáni na hledání jiného programu nebo použití herního režimu od Microsoftu, což je ale dosti nepohodlná varianta. Na fórech už se o tomto problému diskutuje, takže se možná do dalšího patche dočkáme řešení.

Pár drobností ale nic nemění na faktu, že PC verze Destiny 2 je po technické stránce opravdu na výši a svou optimalizací dokazuje, že při dostatečné vůli lze i na počítače přinést ničím nerušený zážitek bez kompromisů.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Activision Blizzard