The Inner World: The Last Wind Monk

The Inner World: The Last Wind Monk - recenze
18:38, 16.10.2017

Nemecké štúdio Fizbin si prvou časťou adventúrky The Inner World získalo na svoju stranu tisíce a tisíce nadšencov tohto žánru po celom svete, čoho výsledkom bola séria portov na rôzne platformy (jeden sme vám ostatne priblížili nedávno) a zároveň aj prísľub na prípadné pokračovanie. Na tom sa nakoniec pracovalo nepretržite takmer štyri roky a výsledok sa konečne dostavil, tentokrát už v plnej podpore platforiem a pekne v jeden deň pre všetkých. The Inner World: The Last Wind Monk tak vstupuje na trh s výhradnou podporou silného distribútora z Kalypso Media, čo jednak znamená odstránenie ikonky nezávislej hry a zároveň aj väčšie očakávania než tomu bolo v prípade jednotky. Dostál však návrat kráľa Roberta tieto prívlastky aj v našom teste, alebo sa opäť potvrdí prehnané očakávanie od akejkoľvek dvojky v sériách všeobecne?

Asposia sa znova zmieta v problémoch a chaose. Jediný, kto ju môže opäť zachrániť, je potomok kráľovskej dynastie s prastarou históriou. Má to však jeden háčik, nemu sa vôbec nechce...

Klik pro zvětšení (The Inner World: The Last Wind Monk - recenze)

Rýchlo si zhrnieme dôležité udalosti z prvého dielu tejto, už teraz, série. Po tom, ako ste na poslednú chvíľu premenili totalitného vodcu a svojho domnelého ochrancu Conroya na kameň, samotnej krajine táto strata vôbec nepomohla, ba naopak. K moci sa dostal ďalší fanatik a rýchlosťou svetla zaviedol kruté praktiky až nápadne sa podobajúc na fašizmus a nacizmus. Nový vodca a tyran nesie meno Emil a jeho jedinou snahou je vyhladiť z Asposie všetkých zástupcov rasy "flute nose", ktorým ste mali pôvodne vládnuť vy, ako potom samotného kráľa. Robert však nemá chuť usadnúť na trón a prevziať zodpovednosť, jednak sa nešťastnou náhodou stal opäť kameňom a aj cez túto menšiu prekážku mu v krvi nekoluje odhodlanie zobrať veci do vlastných rúk a zachrániť svojich poddaných od tyranie. Takto by sa dal stručne zhodnotiť úvod The Last Wind Monk, ktorý ako keby vypadol z kopírovacieho stroja s nápisom The Last Wind Monk, čo ale nie je vôbec na škodu veci.

Stále je to vtipné, hravé a s odkazom na starú školu.

Ono by sa chcelo vám o príbehu ako takom povedať podstatne viac, avšak v tomto žánre by to bolo dosť kontraproduktívne. Po boku klasickej schémy adventúr, kde pomocou troch charakterov môžete priamo zasahovať do interakcie, používať predmety, kombinovať ich a tak riešiť zložité hádanky, sa totižto práve príbeh stará o to najväčšie plus v tejto hre. Pokiaľ ste sa tešili u jednotky zo spoločnosti pôvabnej Laury a drzého vtáka menom Peck, tak vás môžeme ubezpečiť, že ich opäť stretne aj v tomto pokračovaní a užijete si s nimi dostatok zábavy. Sequel môžem označiť za úspešné pokračovanie inak dobre nastavenej atmosféry. Robert zažíva originálne situácie a rieši, či snaží sa ich riešiť, ešte originálnejším spôsobom. Niektoré puzzle sú vyložene predvídateľné a iné vám zase naopak zavaria mozgové závity na sto stupňov. V druhom prípade sa nie je nutné obávať nejakých razantných zásekov v prípade, ak vám nevadí použiť výborne spracovaný systém textových indícií ako ďalej.

Čaká vás viac detailov a celkovo väčší dôraz kladený na obsah.

Svojsky pojatá art stránka grafiky (ručne kreslená so statickými pozadiami) je ešte viac prepracovanejšia než tomu bolo v jednotke. Rovnako musím oceniť prácu hercov, keďže anglický dabing krásne dotvára celkovú zábavnú a nadnesenú atmosféru v krajine Asposia, čo je u tohto žánru vysoko cenený artikel. Hru som testoval cez PlayStation 4 PRO a až na jeden prípad, keby mi celá vyložene spadla až do menu konzole, sa nič vážne neudialo. Našťastie sa hra automaticky ukladá pri každom úkone či použití predmetu, a tak neprídete o nič, aj keby sa vám celý Inner World zrútil na hlavu. Ovládanie je stále menší oriešok, hlavne zo začiatku, ale chce to pár desiatok minút a nájdete presný postup ako sa prepracovať k miestam, kde vidíte niečo podozrivé a na prvý pohľad zaujímavé.

Výsledné dojmy sú tak napokon nadpriemerne dobré. Nejedná sa samozrejme o žiadnu epickú jazdu, z ktorej by ste nemali spávať ďalší mesiac bez nočnej lampičky s usmiatou princeznou, ale pre milovníkov žánru ide o slušne strávený čas. Ono, čo si budeme vravieť, ak ste blázon do klasických adventúr, tak beriete všetko, čo sa ukáže a tu vám garantujem slušnú zábavu na necelých osem hodín.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Kalypso Media

80%
O kúsok lepšie než jednotka a stále dômyselne spracovaná zábava