Uncharted: The Lost Legacy

Uncharted: The Lost Legacy - recenze
Uncharted: The Lost Legacy - recenze
16:54, 18.08.2017

Tak a je to tu. Měsíce čekání uplynuly jako voda a nám se do rukou a na obrazovky konečně dostává původní plánované krátké DLC k titulu Uncharted 4, které ovšem časem přerostlo v samostané ucelené dílo. Ke hře Uncharted: The Lost Legacy je tak nutno přistupovat tak, že se jedná o plnou hru, která svojí délkou předčí nejedno z dřívějších dobrodružství Nathana Drakea. Ten se sice již stáhl do ústraní, tak se pojďme podívat, jak si vedou jeho následovníci. Nebo následovnice?

Klik pro zvětšení (Uncharted: The Lost Legacy - recenze)

Dvě kočky na cestě

Hlavní hrdinka v příběhu, odehrávajícím se blíže nespecifikovanou dobu po událostech ze čtvrtého dílu, není pouze jedna. Celou hru totiž potáhnete za jeden provaz ještě s jednou postavou. Chloe Frazer a Nadine Ross se do dobrodružství vrhají po hlavě a vydávají se opět na cestu za dávno ztraceným mýtickým artefaktem, tentokráte do Indie. O příběhu jako takovém bych se tu nerad rozepisoval, jelikož na hrách tohoto typu je zkrátka nejlepší si jej projet svým tempem a hlavně bez různých spoilerů. Prostě klasika, tentokráte ovšem v šatech, tedy hlavně na začátku. Holky se s tím však v průběhu hry vůbec nemažou, nemusíte mít tedy strach, že by změna pohlaví hlavního hrdina měla nějaký vliv na hratelnost. Ostatně, vždyť i populární Lara již mnohokrát dokázala, že smazat rozdíly mezi muži a ženami není nikterak složité. V The Lost Legacy tak budete dělat vše, co jste si mohli užívat v předešlých dílech série Uncharted. To znamená, že příběh je opět hlavním tahounem, který vás vede s neutuchající touhou vidět, co je dál. Samozřejmě nebudou chybět ani logické hádanky, všelijaké puzzly ani akční pasáže, kdy se do toho Chloe s Nadine budou muset pořádně opřít. Opět tu nechybí ani hlavní záporák se svojí armádou, toužící po tom, vymazat vás z povrchu světa, samozřejmě poté, co mu notně pomůžete ke zisku stejného artefaktu, po kterém bažíte jak vy, tak i on.

No tak, nehádejte se

Rozhodnutí autorů z Naughty Dog aktivně využít dvě postavy najednou bylo rozhodně na místě. Pravdou je, že i v předchozích dílech občas Nathan putoval s někým za zády, nicméně z této „kooperace“ novinka těží v neposlední řadě i při vyprávění samotného příběhu. Vzhledem k faktu, že obě dámy nebyly vždy na stejné straně barikády, tak nebude nouze o vypjaté momenty, které však kompenzují i ryze přátelské konverzace, takže je hráč v neustálém jemném očekávání, jak se k sobě hrdinky zachovají. Nakonec, cíl mají společný, tak spolu budou muset nějak vyjít, nebo ne? Emoce tu každopádní stříkají z každé konverzace a i díky české lokalizaci ve formě titulků si dialogy i zápletky vychutná skutečně každý. Postavy jsou jinak skvěle prokresleny a na povrch vyplouvají i různé záblesky z jejich soukromí a minulosti, které opět dělají hraní a dění uvěřitelnější. Vyprávění samotné je opět propleteno spoustou detailů z historie, které se zakládají na skutečných událostech a nutno říci, že se stejně jako v předchozích dílech, jedná o ten hlavní motor celé cesty. Nevím jak vy, ale jestli jste jako já fanoušky záhad, tajemství a dobrodružství v jednom, budete zkrátka opět ve svém živlu a hra vás pustí až po zhlédnutí závěrečných titulků.

Čtyřka se nezapře

Co se týče inovací oproti čtvrtému dílů, tak těch tu moc nehledejte. To však rozhodně není na škodu, jelikož již poslední Drakeovo dobrodružství ukázalo, že příliš vad na kráse nepobralo. Ano, v novém kousku lze narazit na nějaké ty novinky, které ale nijak zásadně nemění či neovlivňují hratelnost. Kupříkladu si nyní můžete pořizovat fotky pomocí mobilního telefonu nebo otevírat truhly a zamčené dveře v podobě hříčky ne nepodobné páčení zámků v ostatních herních titulech, využívajících tento prvek. Naopak, veškeré skoky, šplhání, použití lana s hákem či projížďky v džípu, nic z toho vám tu chybět nebude. Když už jsme u toho auta, tak část hry se odehrává v, na sérii netypicky velkém, otevřeném světě, kde si užijete spoustu hledání, soubojů a objevování jednotlivých částí. K dispozici má Chloe mapu, tak se není důvod obávat, že byste nějak extrémně, i přes relativně velkou rozlohu, bloudili. V této pasáži je hráči dána k dispozici vskutku veliká volnost i co se řešení konfliktů s nepřáteli týče. Díky otevřenosti tu není pouze jedna možnost, a to prostřílet se skrze hordu vojáků k dalšímu záchytnému bodu, nýbrž můžete chytře využít okolí a buď chlapíky pořešit hezky potichu nebo je úplně obejít a střetu se tak vyhnout. Možnost volby je fajn a každý si jistě najde herní styl, který mu nejlépe vyhovuje.

Boj zase až tak nebolí

Když už však na nějaký ten boj dojde, nic se neděje. Již tak parádní systém střelby zůstal zachován a i kombinace chvatů v boji na blízko stojí za to. Nadine s Chloe se v bojích pohybují přirozeně, pomáhají si a dokáží nabíhající nepřátele likvidovat skutečně pohlednými údery. Co se týče střelných zbraní, opět budete mít k dispozici široký arzenál menších či větších kousků s tlumiči či bez, granáty, raketomety či odstřelovací pušky. Díky perfektní optimalizaci a plynulosti celé hry jsou pak všechny souboje dynamické a je radost sledovat kombinace jednotlivých bojových technik a použití různých zbraní.

Dobrá zpráva, online kompatibilní

Součástí nového Uncharted je samozřejmě i multiplayer, který se ve čtvrtém díle stal velice populární. I proto je skvělé slyšet, že ten se jako celek dostává i do The Lost Legacy, takže si budete moci zabojovat jak proti ostatním podobně smýšlejícím hráčům, tak i po jejich boku v režimu Survival. Novinkou je mód Survival Arena, který si také budete moci dát v coopu, přičemž na vás opět čekají nabíhající bandy nepřátel, rozličné úkoly a samozřejmě snaha o dosažení co nejlepšího hodnocení. Navíc si budete moci zahrát za hlavního záporáka z tohoto dílu. Jen připomeňme, že aktualizace dorazila i do multiplayerového režimu původního Uncharted 4, čímž se z těchto dvou her stává propojený systém a můžete tak bojovat online ať vlastníte tu či onu verzi hry. To je rozhodně příjemný a vstřícný krok autorů, díky kterému nedojde k rozštěpení komunity na dva tábory.

Optimální herní doba?

Ptáte se, jak dlouho vám zabere tento titul dohrát? Inu, stejně tak jako každý díl ze série lze hrát sktečně dlouho díky spoustě sběratelských předmětů, objevování pokladů či prozkoumávání herního světa, nicméně vězte, že původní odhady uvádějící 8-10 hodin byly blízko pravdě. Na první průchod, a to jsem se sem tam i hodně kochal, jelikož grafická stránka je tradičně na extrémně vysoké úrovni, mi cesta k závěrečným titulkům zabrala zhruba těch 8 hodin a nutno dodat, že jsem se nenudil ani minutu. Pakliže ovšem toužíte po zisku těch nejcennějších trofejí, klidně si herní dobu protáhněte o pár hodin, což už je za peníze, za které se dá hra pořídit, vskutku kauf. Vizuálně se opět tedy jedná o klenot a věřím, že každý bude mít po dohrání plnou galerii pořízených obrázků. Vše běží krásně plynule, v singleplayeru klasických 30 FPS a v multiplayeru 60. Scenérie, ruiny, chrámy, vodopády, to vše vypadá, jako byste na daných místech skutečně byli. Opět se nedá v této oblasti vytknout autorům naprosto nic.

Must have pro fanoušky žánru

Suma sumárum, tento kousek se naprosto dokonale povedl a dovedl bych si představit klidně i jeho pokračování. Naughty Dog opět dokázali, v čem tkví jejich síla - neuvěřitelně poutavé zpracování příběhu, grafická stylizace patřící k tomu nejlepšímu co lze na obrazovkách konzolí prozatím vidět a perfektní zpracování jednotlivých postav, které se příběhem prolínají. Proto říkám, neváhejte a The Lost Legacy si rozhodně zahrajte!

☆ TOP ☆
100%
Parádní DLC, ze kterého se vyklubala plnohodnotná pecka, která vám nedá pokoj než ji dohrajete. Nemohu jinak než udělit absolutní hodnocení!