recenze
Cities: Skylines (PS4)

Cities: Skylines (PS4) - recenze
Cities: Skylines (PS4) - recenze
07:55, 10.09.2017

Žáner budovateľských stratégií vždy kvitol výhradne len na PC scéne, čoho logickým dôvodom bolo z väčšej časti špecifické ovládanie, viac šité na myš než nejaké páčky, ale rovnako aj z dôvodu neochoty vývojárov skúšať nové a neprebádané sféry trhu. Dnes je už ale konzola viac počítačom než kedykoľvek v minulosti a z toho logicky pramení odhodlanie menších firiem prinášať svoje hry z okrajových konceptov aj do rúk majiteľov konzol. Aktuálne si tak priblížime port dva roky starej IP menom Cities, ktorá sa v podtitule Skylines dostala nedávno aj na platformu Xbox One a o pár mesiacov neskôr dokonca na PlayStation 4. To všetko vďaka skúsenej (čo do portov) partii vývojárov z Tantalus Media. Ako sa teda buduje veľkomesto s klasickým ovládačom v ruke?

Aj napriek tomu, že táto hra na konzole nemá v podstate konkurenciu, nijako sa nesnaží znižovať kvalitatívne nároky.

Klik pro zvětšení (Cities: Skylines (PS4) - recenze)

Začneme rovno na štarte najväčším kameňom úrazu z minulosti a určite už tušíte, že narážam na ovládanie. To sprevádzalo u mnohých hier tohto typu veľa negatívnych postojov, čo sa ale našťastie vôbec nepotvrdilo v prípade testovaného subjektu Cities: Skylines. Stačilo len pár minút driemať v rukách gamepad od PS4 a okamžite ste si zvykli na schému celej hry. Do značnej miery za to môže aj fakt, že táto stratégia, podobne ako napríklad konkurenčné Tropico, sa nesnaží o nejaké zámerné komplikovanie schémy ovládania a skôr ide jednoduchšou, ale stále praktickou, cestou. Aj preto vám jednoducho nebude robiť problém vžiť sa do kože všetkých tých inžinierov, staviteľov, projektantov, architektov, politikov a ja neviem kto ešte sa podieľa na budovaní a rozvoji menších či väčších miest. Všetkých vám tu stelesňuje jedna nevysoká lišta na dolnej hrane obrazovky, cez ktorú budete vyberať príslušné úkony a ako stavanie, tak i búranie či zmena pravidiel radnice sa vykoná ľavou zadnou z pohodlia kresla vášho domova.

Páči sa mi automatický rozvoj ekonomiky a stavieb bez veľkých zásahov od hráča samotného.

Klik pro zvětšení (Cities: Skylines (PS4) - recenze)

Nech už si zvolíte akýkoľvek podklad, ako to ja nazývam, maliarske plátno v podobe zeme, pre štart vášho budúceho veľkomesta plného mrakodrapov a modernej techniky, podrobne a pedantne pojatý tutorial vás navedie na správnu koľaj pochopenia, čo je na čo a čo naopak radšej nerobiť. Musím sa priznať, že aj keď spomínam dobré a automatické rady do začiatku od umelej inteligencie, samému sa mi podarilo svojich prvých obyvateľov svojho mestečka nakŕmiť ich vlastnými výkalmi, keď som umne napojil odpadové potrubie priamo na zdroj pitnej vody a vytvoril tak behom týždňa akúsi morovú epidémiu modernej doby. Aj s takýmito detailami však Cities: Skylines počíta, čo je určite dobre pre mechaniky hry samotnej. Na všetko zlé či dobré sú tu jednoducho spracované oznámenia a ikonky, ktoré vás jasne upozornia na problémy, či naopak úspešné fungovanie. Kto sa teda vždy rád kochal dobre prosperujúcou spoločnosťou, bude mať príležitosť si vybudovať svoju vlastnú, vrátane vami určených názvov ulíc a budov.

V prípade portu pre SONY platformu sa značne zlepšil framerate a plynulosť aj pri väčšom zastavení mapy.

Klik pro zvětšení (Cities: Skylines (PS4) - recenze)

Zábavnosť je teda daná už pri prvom ohmataní tohto titulu. Budete musieť riešiť inžinierske siete pre potrubia, elektrické vedenia v dosahu potrebných stavieb a v neposlednej rade samozrejme aj infraštruktúru dopravy, vrátane zdravotnej pomoci či policajnej stanice. Ako starosta máte teda stále starosti o chod svojho mesta, ktoré si týždeň čo týždeň vyžaduje prosperujúci rozpočet. Aj preto vývojári dali možnosť skúsiť si budovanie s neobmedzenými financiami, čím si hráč síce zamkne trofeje, ale zase si môže poriadne ohmatať chod a štruktúru konceptu. Správne hospodárenie pekne na ostro už totižto musí bežať bez väčších prešľapov a prax je to, čo sa počíta. Po stránke hrateľnosti teda ja osobne nemá čo autorom vyhodiť na oči. Keďže mestá bežia v reálnom čase, musíte si neustále približovať a odsúvať kameru tak, aby ste správne mapovali a vyhodnotili rôzne situácie. Niektoré textúry v hre sú doslova LOW a napríklad v menu to zanecháva dosť amatérsky dojem, avšak oceňujem posun od Xbox One verzie, ktorá trpela sekaním a slabým snímkovaním, čo už v prípade PS4 neplatí.

Stávajúce negatívum určite vidím v nemožnosti zrýchlenia času. Môžete čas len buď komplet zastaviť alebo pustiť v jednej zrýchlenej forme, nie však pretočiť vyšším tempom. Preto sa dosť často stáva, že nastanú hluché miesta počas hrania, kde jednoducho nemôžete nič iné než čakať a znudene sledovať, čo sa deje na obrazovke a či náhodou nehorí škola. Hudba v pozadí sa dá označiť za jemnú a určite je z časti zapamätateľná. Stálice nášho webu si určite teraz všimli, že podobnú recenziu som ja osobne svojho času publikoval práve pre Xbox verziu. Pri testovaní nového portu som teda primárne testoval možný posun v technickej kvalite a ten sa našťastie dostavil. Aj z tohto dôvodu musím hodnotenie troška zväčšiť, nech je jasne badať, že sa tu o vec vývojári značne opreli. Máme tu teda budovateľskú zábavu na stovky hodín, kde je primárnym cieľom hráča pokus o vybudovanie hladko fungujúceho mesta s miliónmi spokojných obyvateľov.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Playman

Klik pro zvětšení (Cities: Skylines (PS4) - recenze)

Recenzovaná verze: PS4 PRO

PC hry pro vás testujeme na sestavě LYNX

Klik pro zvětšení (Cities: Skylines (PS4) - recenze)

SKVĚLÉ
85%
CZECHGAMER
Port pre PlayStation sa evidentne podarilo vytiahnuť nad očakávania




CGwillWin