Dark Rose Valkyrie

Dark Rose Valkyrie - recenze
Dark Rose Valkyrie - recenze
09:41, 11.07.2017

Dnes sa opäť presúvame do sveta japonskej produkcie, ktorú pod skratkou JRPG evidujeme ako ustupujúci trend. Netvrdím snáď, že by stále nevychádzali originálne hry a rozbíjali tak priemer a chudobu kvality, avšak sú to len okrajové výnimky a teda nič, čo by naznačovalo vzostup zo stagnácie spomínaného konceptu. Ak sa ale hneď dve spoločnosti rozhodnú investovať svoje peniaze a čas na vývoj jednej spoločnej hry, okamžite to predpovedá veľké nádeje a možné prekvapenie. Presne toto isté postretlo aj reklamné materiály na projekt Dark Rose Valkyrie, ktorý svojho času brúsili hneď dve firmy. Spoločnosť Idea Factory a ich kolegovia z branže pod názvom Compile Heart tak nedávno priniesli exkluzívnu PlayStation záležitosť a moje JRPG čidlá sa dali do pozoru.

Klon klonu, čo už raz niekto naklonoval?

Klik pro zvětšení (Dark Rose Valkyrie - recenze)

Pod touto produkciou môžeme nájsť podpísané mená, ktoré by boli schopné vyvolať nejednu dávno zabudnutú spomienku. Tak ako na hre pracovali dve firmy, tak sa na jej výzore podpísali aj dve veľké mená. Kosuke Fujishima a Takumi Miyajima, obaja dizajnéri zodpovední za niekoľko častí slávnej série Tales of od Namco Bandai, tak pod patronátom nových firiem skúsili zobrať naučené fígle a stvoriť niečo nové. Bohužiaľ na moje prekvapenie sa Dark Rose Valkyrie už od prvého momentu javí ako niečo, čo skutočne vykráda spomínanú IP Tales of a v podstate ju kopíruje od dizajnu až po bojový koncept, vrátane dialógových prvkov postavených na 2D animáciách. Tento môj šok sa bezpochyby okamžite podpísal na predpojatosti voči celej hre a nech už mali autori akýkoľvek zámer, nepríde mi nijako originálne zobrať niečo, čo tu už bolo stokrát a prirobiť tomu len nový príbeh s novým názvom.

Autori Tales of Symphonia a Tales of the Abyss sa rozhodli skúsiť šťastie s "novou" hrou.

Príbeh je vec, ktorá má prezentovať silu potenciálu každého projektu. V prípade tohto sa dej snaží tlačiť na citovú vlnu v zmysle bežných ľudí, ktorých zasiahne nebezpečná epidémia a vírus ich pretvorí na démonické bytosti zvané Chiméra. Preberáte hlavnú úlohu Asahi, člena vojenského oddielu, ktorý je nasadený na potláčanie a čiastočnú elimináciu spomínanej hrozby. To, že ide o čisto japonskú hru, poznáte okamžite podľa toho, že Asahi má pod svojím velením mladé sexy a rozmarné dievčatá, ktoré sa buď smejú na detských vtipoch alebo si robia srandu jedna z druhej. V tomto teda zase nič nové pod slnkom a Dark Rose tak napĺňa stereotypy žánrov a očakávaní. Asi najväčším rozdielom oproti predlohe (Tales of sérii) sú podružné misie prepojené na zbrane, ktorými sú vybavení členovia oddielu. Tieto zbrane si môžete meniť ako aj vylepšovať a ich funkčnosti je podriadená aj mechanika súbojov. Tu objavíte veľkú nudu počas levelovania postáv a súbojov, kedy sa u špeciálnych protivníkov musíte dookola stretávať s tím istým postupom pri likvidácii väčších bossov a logicky nastupuje nuda.

Toto je presne ten príklad, prečo je žáner japonských RPG tam, kde je.

Boje si môžeme rozdeliť do dvoch rovín a okrem tej akčnej, kedy klasicky posúvate postavy vo vnútri bojovej arény, sa tu nachádza ešte poloautomatická, čo vám umožňuje sa skúsiť s uvedenou nudou trocha vyrovnať a určité pasáže bojov nechať na umelej inteligencii. Tento opis ale opäť pasuje na niečo, čoho súčasťou sme už od 90-tych rokov a nemám preto viac dôvodov sa rozpisovať a znova opakovať, aká séria sa tu kopírovala. Časová linka vám zaberie od 40 po 50 hodín v závislosti na chuti plniť postranné úlohy, čo je určite v žánre podpriemerný čas. Pokiaľ by som sa dokázal odosobniť od samotného faktu, že Dark Rose Valkyrie je súhrnná zmes všetkého videného a vo výsledku to nijako dobre nefunguje na to, aby som to bol schopný prehryznúť, tak koncept funguje celkom slušne a má určité znaky kvality. Bohužiaľ je to zase len chabá náplasť na nefungujúce štatistiky postáv voči vašej snahe ich vylepšovať a posúvať v znalosti boja. Všetko je to až moc umelé a nezaujímavé, čo si musí znalec okamžite všimnúť.

Uvedomujem si menší rozpočet, ktorý sa podpísal pod kvality tohto diela.

Fádnosť príbehu neosvieži ani ono povestné klišé, že v strede zdravého jadra celého vášho teamu sa pohybuje zradca a len jeho odhalenie je cestou k veľkých zvratom v deji. Toto je snáď to najbanálnejšie, čo môžete dnes v hrách tohto typu zažiť a určite to nesvedčí o nejakej kvalite. Oceňujem snahu o minimálnu inováciu počas rozhovorov, kedy máte šancu voliť z viacerých otázok a odpovedí (získavate tak fakty k príbehu), ale po čase sa aj to javí ako predvídateľné a v konečnom dôsledku nezaujímavé. Pritom vývojári evidentne práve na rozhovory vsádzajú a snažia sa ich opakovať viac než samotné súboje. Na ich škodu sa to ale u mňa nestretlo s pochopením a z celého testovania som mal skôr hlavu v smútku a frustráciu na tvári. Čiastkové nápady tu sú, ale vývoj nedokázal ustáť jednu súvislú ideu, čoho výsledkom je balast zmätenej nudy a kopírovania všetkého naokolo. Je mi to ľúto, zvlášť keď si uvedomím, aký fanúšik tohto žánru som.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Idea Factory

SLABÉ
45%