Portal Knights

Portal Knights - recenze
Portal Knights - recenze
09:05, 30.06.2017

Dnes se podíváme na zoubek titulu, který nemůže být nepřipodobňován legendárnímu Minecraftu. Portal Knights se vůbec inspirací netají, vyvstává však otázka, jestli se nejedná o pouhou suchou kopii, ale jestli hra přináší i nějaké ty vlastní obohacující prvky. Toto téma si tedy rozebereme na následujících řádcích.

Klik pro zvětšení (Portal Knights - recenze)

Portál je cesta

Herní plocha je tentokrát rozdělena na mnoho jednotlivých ostrovů a ostrůvků, které jsou navzájem propojeny pouze jedinou cestou. Tou jsou v Portal Knight různobarevné portály, do kterých je nejprve nutné vložit kameny odpovídající barvy a až poté do něj vstoupit a teleportovat se do dalšího světa. Kameny je možné vyrobit z jejich úlomků, které vypadávají ze zabitých nepřátel, takže se nebojte, bude jich vždy dostatek. Tato hra nakonec není příliš o příběhu, zkrátka jde o to zjistit, co že se to stalo se světem, že se takto rozpadl. Většinu času tak, podobně jako v Minecraftu, strávíte sběrem surovin, výrobou vybavení a cestováním mezi již objevenými a novými světy. Nebojte se však, že byste si vůbec nezabojovali. Jelikož hra obsahuje i RPG prvky, tak je nutné sem tam někoho majznout po hlavě, abyste získali cenné zkušenostní body.

RPG prvky jsou tu také

Na začátku samotného hraní je nutné zvolit si třídu své postavy. Vybírat lze ze třech typů - válečník, mág a lučištník. Jednotlivé třídy se od sebe samosebou liší dovednostmi, kterým se lze naučit a vybavením, které je možno používat. Samotný herní styl se poté již příliš neliší, ať již hrajete za kohokoliv. Stačí ovládnout metody boje a pustit se do dobrodružství. Dovednostní body poté můžete investovat do klasických vlastností jako je síla, mrštnost, atd., přičemž každých 5 úrovní vám poté odemkne speciální talent, který postavě dá nějaký ten bonus. Na svých toulkách také naleznete spoustu mincí, které lze utratit u obchodníků, které však nejprve musíte v daném světě nalézt. To nemusí být nikterak jednoduché, neboť vězte, že světy jsou procedurálně genrované, takže ač daný ostrůvek budete mít stejně pojmenovaný jako váš kamarád a naleznete na něm stejné suroviny, jeho povrch může být diametrálně odlišný. Orientace je tak asi největším oříškem tohoto kousku.

Kutáme, vytváříme, cestujeme

Celkem v rámci průchodu hrou navštívíte 47 světů, které se od sebe navzájem liší nepřáteli a surovinami, které je možné natěžit. Čas od času vás hra potrápí i souboji s bossy, díky kterým se posunete o kousek dál, co se možností výroby a postupu týče. Jak zjistíte, některá zbroj zkrátka potřebuje materiály, které se ve vámi již objevených světech zkrátka nevyskytují, takže hnacím motorem jednoznačně bude hon za surovinami, které vám umožní stavět lepší věci a vyrábět komplexnější předměty. Nemusíte však zoufat, existuje tu možnost rychlého cestování a to jak do jednotlivých světů, tak i k portálu na daném kontinentu. Takže není nutné stále pobíhat všude pěšky, což je rozhodně pozitivní fakt. Světy se od sebe liší podnebím a povrchem, takže narazíte na pouštní kousky, ze kterých se přesunete do lesů, do světů, ve kterých je vody více než dost a spoustu dalších. Jejich ztvárnění je pro hru tohoto typu rozhodně dostačující a v porovnání s původním Minecraftem na hráče čekají hotové grafické orgie.

Pochopit menu je základ

Jednou z mušek, kterou nemohu nezmínit je poměrně chaotické ovládání samotné výroby předmětů, což je o to komplikovanější, že v tomto "režimu" strávíte pravděpodobně nejvíce času. V menu se tak lze snadno ztratit a nalezení té správné položky poté trvá zbytečně dlouho. Vše je ještě složitější, jakmile začnete vylepšovat jednotlivá stanoviště, kdy dochází k rozdělení věcí, které lze vyrobit. Stavění je oproti tomu naprosto jednoduché a hodně při něm napomáhá i to, že hra disponuje jak pohledem zpoza hrdiny, tak i z vlastních očí. Tento mód je pro stavění mnohem výhodnější, zatímco s kamerou za zády se zase lépe cestuje a bojuje. Možnost volby je tak naprosto parádní.

Sranda s přáteli

Titul Portal Knights nabízí i kooperativní režim s přáteli, což je rozhodně plus, jelikož kutání ve dvou až čtyřech hráčích přeci jenom lépe utíká. Navíc přibývají i strategické možnosti předávání a sdílení materiálů, což vám může značně pomoci v postupu. Zkušenostní body jsou v tomto případě sdílené, což také potší a levelujete tak mnohem rychleji. Škoda jen, že se nemůžete připojit k náhodným hráčům, ale ono zase, kdyby vám někdo rozkopal svět, nebyly byste asi nejšťastnější. Na závěr je nutno říci, že konverze hry Portal Knights z PC na konzole se povedla a nebýt chaotického ovládání craftingu a problémům s orientací v jednotlivých světech, se mohla stát přístupnější ještě širšímu hráčskému publiku.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Comgad

80%
Nástupce kostičkové legendy rozhodně nehraje jen druhé housle. Pokud rádi objevujete a tvoříte, dejte Portal Knights šanci.