Black Ops 3: Zombies Chronicles

Black Ops 3: Zombies Chronicles - recenze
08:17, 24.05.2017

Píše se rok 2008. Studio Treyarch je v nezávidění hodné pozici. Před rokem Infinity Ward vypustilo bombu v podobě Modern Warfare. Tak dlouho chtěný přesun oblíbené válečné série do moderního světa. Neuvěřitelně intenzivní filmová kampaň doplněná revolučním multiplayerem způsobila

malou revoluci, která udala směr multiplayer střílečkám na dalších deset let. A co Treyarch? Studio s pověstí tvůrce špatného dílu Call of Duty 3. To "druhé" studio, od kterého nikdo moc nečeká. A k všeobecnému nadšení z moderní války vydává World at War. Hru z druhé světové, hru co nikoho moc nenadchne, i když?

Klik pro zvětšení (Black Ops 3: Zombies Chronicles - recenze)

Ano průměrná kampaň a multiplayer recyklátem nápadů, které vymyslelo Infinity Ward v Modern Warfare, to nevypadá na moc kreativní záležitost. Jenže Treyarch do hry přihodil třetí, trochu nenápadnou komponentu - Nazi Zombies. Kooperativní mód pro 1 až 4 hráče, kde je cílem přežít co nejvíce vln stále silnějších nemrtvých. V tu samou dobu vedle vychází Gears of War 2 a uchvacuje Horde módem, který má podobný princip. A teď přetočme o necelých devět let kupředu. "Horde mode" je definicí pro většinu módů, kde hráči kooperativně brání před přívaly nepřátel. A Zombies jsou nedílnou součástí série Call of Duty. Tak jako existovali lidé, co kupovali CoD jen kvůli multiplayeru a nikdy singl nezapnuli, tak dnes jsou lidé, kteří kupují hru jen kvůli Zombies.

Tento dlouhý úvod jsem zvolil zcela záměrně, protože nestandardní páté DLC pro Call of Duty: Black Ops 3 je velkou retrospektivou toho, jak Zombies začali a čím jsou dnes. Balíček přináší celkem 8 remasterovaných map vybraných z Treayarch dílů Call of Duty - tedy z World at War, Black Ops 1 a 2. A že to bude velice zajímavé okénko do minulosti, muselo být jasné od začátku každému. Když totiž vezmeme, jak vypadají a jak se skládají mapy Zombies módu dnes a jak vypadá první Nacht der Untoten, je to obrovský rozdíl. Tam, kde dnes najdete x různých cest, spoustu easter eggů, různá skrytá řešení a na pozadí takový menší příběh hlavních protagonistů, to začalo jako prostá obrana jednoho polorozpadlého dvoupatrového domu kdesi za druhé světové.

Na tomto DLC je vidět jakou cestu Zombies urazili a jak jí formovali. Nekonečné vraždění Nazi Zombies je stále stejným a hlavním prvkem hry. Ale za jakým cílem to jdete dělat, se v průběhu času mění. V Nacht der Untoten se můžete maximálně snažit o dosažení co nejvyššího počtu přežitých kol. Zatímco v Shangri La zase budete zkoušet získat unikátní zmenšovací zbraň. V Ascention zase vypustit raketu na oběžnou dráhu a nebo ji dokonce zničit. Na šíleném bludišti jménem Moon zastavovat rypadla, hackovat displaye a snažit se vypustit tajemnou Samanthu. A to jsem zmínil jen polovinu map. Ještě tu máme léčebnu Verrückt, bažiny Shi No Numa, pro filmové fandy Kino der Toten a poslední Origins s obřími roboty a zákopy druhé světové. Pestrá nabídka jen co je pravda.

Společné znaky mají ty, že se všechny točí kolem kvarteta hlavních postav a dohromady dávají jakýsi extrémně komplikovaný příběh, který člověk zjistí, až poctivým studováním kompletního lore. Tvůrci dokonce dali v tomto DLC dohromady celou časovou linku všech map, které za těch devět let postupně vydávali (ne všechny Zombies mapy z Black Ops patří do toho např. Shadows of Evil jsou oddělený příběh). Samotný základ hratelnosti zůstává stejný. Za zabíjení zombies získává hráč(i) body. Za body lze nakupovat zbraně, perky a odemykat další cesty na mapě. Zombies s každou povražděnou vlnou přibývají na síle a rychlosti - nároky na hráče rapidně stoupají. V pozdějších vlnách to již s konvenčními zbraněmi prakticky nejde.

Tudíž kromě rychlých reakcí je samotná hra také o velkém taktizování a plánování. Ne vždy je rozumné povraždit všechny a čekat na další vlnu. Nechat si jich párek živých a v relativním klidu zkoumat mapu a snažit se přijít na další cesty či najít easter eggy, je běžnou taktikou. Zvládnutí jakékoliv mapy ze Zombies je otázkou hodně času. Pokusů a omylů. Chyb a úspěchů. Neznamená to, že skočíte do hry a mapu dohrajete a jdete dál. Tady lze trávit hodiny a hodiny na jedné mapě, aby hráč zvládl každičkou část mapy a odhalil její skrytá tajemství. A hlavně získali dostatečný arzenál speciálních zbraní a perků k přežití vysokých vln. Jenom to samotné je obrovská výzva. A hra každou chybu krutě trestá a dokáže poslat hráče na začátek během pár vteřin.

Ačkoliv se dá jako základní argument proti tomuto DLC říci, že se zase Activision snaží prodat to, co už nám jednou prodalo, musím říci, že se s tím nedá vůbec souhlasit. Ano, ti jenž mají všechny Zombies mapy projité skrz na skrz, tu budou jak ryba ve vodě. Dokonce i já s kamarádem jsme si na Ascencion ihned vzpomněli, co musíme udělat, a to nepatříme k hráčům tohoto módu - většinu času vždy trávíme v multiplayeru. Ale vše stejné totiž není. Mapy jsou přetvořené do Black Ops 3, tudíž využívají jejich zbraně, jejich perky a žvýkačky. Dokonce si myslím, že ceny perků jsou odlišné na mapách. Takže jakkoliv jsou to vlastně staré mapy, tak změna arzenálu a přidání novějších prvků jim dodává živou vodu a je radost je hrát znova.

Asi největší rozdíl hra nabídne logicky v podobě vizuálního zpracování. Všechny mapy prošly poctivou plastikou a faceliftingem a je to prostě nádhera. Nové textury, nové modely, všechno je detailnější. Nenarazíte vyloženě na model, který by křičel "tohle je z deset let staré hry". To ani náhodou. Jsou tu mapy, na kterých jsem byl ochoten riskovat průšvih, jen abych si prohlédl scenénku, kterou přede mnou hra vytváří. Světelné efekty v Kino der Toten jsou barevné a atmosférické. I ta úplně první, která je opravdu jen jeden malý baráček, tu díky nové grafice dostatečně žáří. Tohle je poctivý remaster do moderní grafiky, se zachováním jádra jednotlivých map a citlivou úpravou na nová "pravidla" hry.

Co tedy kritizovat? Moc mě toho nenapadá, protože je jasné, pro koho je toto DLC určené. Fanoušci Zombies, kteří nemají nikdy dost a chtějí prožít starší mapy znovu nebo už nemají jak si původní mapy zahrát. Ještě větší cílovka budou hráči, jenž do Zombies naskočili až v pozdějších letech a nikdy nehráli starší mapy z World at War nebo Black Ops 1. Pro ty je to prakticky povinnost. Ostatní nemají žádný důvod se na toto DLC zaměřovat, pokud vás Zombies nebaví, toto DLC to nezmění. I když co povídám, díky této recenzi jsem po letech zase věnoval více času Zombies a přicházím jim na chuť, i když jsem stále děsná lama. Ve výsledku jsem schopný jako negativum dát jenom to, že se nejedná o všechny mapy z Treyarch her, ale pouze výběr osmi (ačkoliv nejsem expert na zmiňovanou časovou linku). Nedá se tedy říci, že by se z Black Ops 3 stalo kompletním balením všeho. Argument, že jde o dražší DLC osobně moc neberu. Za něco málo přes 800Kč dostávají hráči 8 map, jedna mapa za 100Kč, na každé mapě lze strávit hodiny a hodiny. To mi přijde jako férový deal.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ABC Data

80%
Máte rádi Zombies od Treyarchu? Tak tohle DLC je pro vás, nabízí totiž to podstatné od počátku tohoto módu až po moderní mapy z Black Ops 2.