NBA Playgrounds

NBA Playgrounds - recenze
NBA Playgrounds - recenze
06:51, 21.05.2017

V dnešní recenzi se zaměříme na arkádový basketbal ze staré školy, NBA Playgrounds. Jestliže patříte ke generaci hráčů, které neminul povedený NBA Jam či NBA Street, budete se u této hry cítit jako ryba ve vodě. A vy, co jste s podobnými kousky do styku zatím nepřišli, nezoufejte a vrhněte se do čtení následujících řádků, na kterých se pokusím rozebrat, jak se nový kousek povedl.

Klik pro zvětšení (NBA Playgrounds - recenze)

Basket na lehčí notu

Vývojáři ze Saber Interactive si vzali za cíl vytvořit hru, která bude narozdíl od klasických basketbalových „simulátorů“ přístupná širokému hráčskému publiku, nehledě na pohlaví a věk. Výsledkem je zábavná hříčka, ve které proti sobě na hřišti stojí dva týmy o dvou hráčích. Zapomeňte rovnou na nějaké strategické plánování postupu na soupeřovu polovinu a připravte se na pořádný chaotický nářez. Celá hra se totiž odehrává v naprosto zběsilém tempu, které máte někdy až problém stíhat sledovat. K tomu si přidejte možnost aktivně zapojit vašeho AI spoluhráče do hry pomocí ne vždy perfektně fungujících komb a máme tu chaos jako z partesu. Představte si například situaci, že byste rádi, aby si kolega naskočil ke koši a zapíchl do něj vaši geniální přihrávku, ale když si paličák holt usmyslí, že neskočí, nenaděláte nic. Stejně tak lze „spolupracovat“ i při bránění.

Pozdě nebo brzy? Nebrat!

Na druhou stranu je však nutné zmínit, že to, co v této hře hraje prim, je správné načasování. A to všeho. Chcete dát perfektní koš a získat bonusové body? Načasujte si hod! Chcete soupeře zmydlit a sebrat mu míč? Načasujte si daný zákrok! Netrefíte-li se do správného momentu, zbydou vám pouze oči pro pláč. Ruku v ruce se správným načasováním jde i poměrně zásadní komplikace, jelikož perfektní zvládnutí herní techniky zabere nějaký ten čas. To je způsobeno hlavně tím, že každý hráč má o trochu odlišné parametry, se kterými se mění i přístup k načasování. Takže změníte-li v průběhu postupu hrou svého svěřence, budete muset správný moment k hodu či faulu opět znovu vysledovat. Důležitou součástí každého zápasu jsou poté i bonusy, které dokážou naprosto změnit charakter hry. Za každý úspěšný pokus či povedený faul se vám totiž plní speciální sloupec, který znázorňuje obdržení některého ze speciálních předmětů. Tím může být zkrácený čas, po který může mít soupeř míč v moci, dvojnásobné body za „trojky“ či případně i násobič bodů, díky kterému lze skórovat klidně i za 12 bodů, když se zadaří. Každý z bonusů má jasně danou trvanlivost, takže ihned po jeho získání neváhejte a vrhněte se do vytěžení jeho vlastností.

Legendy jsou vaše

Díky licenci, kterou se autorům podařilo získat si zahrajeme za skutečné hráče z NBA, kterých je ve hře 150. Najdete tu jak běžné, ničím extra nevynikající hráče, tak i „epické“ a „legendární“, kteří samosebou disponují mnohem lepšími vlastnostmi. Ty lze ještě vylepšovat samotným hraním, takže si můžete snadno vytvořit svůj Dream Team. Nové hráče pak získáváte z balíčků karet, které získáváte za každou novou úroveň vaší postavy. V případě, že se vám karty opakují, dostanete alespoň odškodnění v podobě nějakých těch bonusových zkušenostních bodů. Jakožto výhodu rozhodně shledávám fakt, že do hry není možné investovat reálné peníze, takže vše si musíte doslova a do písmene vyhrát sami. Sám jsem svůj tým mnohokrát po odemknutí lepších hráčů upravoval, takže posouvat se výše hráčskými úrovněmi je stále kam.

Nepříliš košatá náplň

S tímto souvisí také malý háček. Vylepšovat hráče totiž bude vaším jediným úkolem. O nic jiného se starat nemusíte a stačí pouze hrát a hlavně vyhrávat zápasy. Co se režimů týče, tak tady si autoři příliš práce nedali. K dispozici je mód rychlého zápasu Exhibition, turnaj a zápas v online multiplayeru. Nic víc, nic míň. Z tohoto pohledu je fajn, že zkušenostní body se vašim postavám sčítají nehledě na to, jaký mód zvolíte, takže si troufám tvrdit, že když si rozjedete turnaj a bude se vám dařit, na jeho konci v pohodě poskočíte z bronzové úrovně do zlaté (za předpokladu, že některé fáze turnaje budete opakovat). V online zápasech navíc přibývají i body reputace, které však neslouží pro rozhození hráčů k sobě rovným. To mě na celé hře skutečně štvalo, jelikož při prohře jednak ztrácíte tyto body a nedostáváte téměř žádné zkušenostní body. Prakticky nenastala situace, kdy by mi hra hodila hráče, který by neměl dva legendární hráče vytuněné na max navíc nejspíš i s laserovým viděním a robotickými prsty, jelikož se vůbec nežinýrovali, automaticky mě pokaždé obrali a zavěsili či dali trojku i s bonusovými body navíc. Samozřejmě, moje dovednosti na tom mohou nést také svoji vinu, většinou jsem to však přikládal nevyrovnanosti obou týmů. Online mě tak poměrně slušně vytrestal, takže jsem se posléze věnoval hlavně turnajům, odehrávájícím se v různých světových metropolích. Vývojáři naštěstí přislíbili vytvoření vlastních zápasů, kterého se dočkáme v některém z následujících patchů včetně možnosti ovládat oba hráče v týmu a nespoléhat tak na AI.

Arkáda jak poleno

Graficky ani zvukově titul nikterak nestrádá. Komiksové ztvárnění hráčů s nepoměrně velkými hlavami je povedené, komentátor prožívá jednotlivé akce a celkově je pro hru tohoto typu vše příjemné a koukatelné. Pomineme-li tedy poměrně jednoduchou herní náplň, malou variaci režimů, jedná se o slušnou záležitost na ukrácení dlouhé chvíle, nikoliv však na celovečerní hraní. Leda v lokálním multiplayeru, pro ten je tento kousek jako stvořený. Sežeňte tedy s klidným srdcem partu kámošů a pusťte se do soubojů s hvězdami NBA současnosti i dob minulých.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Sandbox Strategies

Recenzovaná verze: Playstation 4 Pro

70%