Demon's Crystals

Demon's Crystals - recenze
Demon's Crystals - recenze
14:20, 26.06.2017

Jste-li příznivci klasických twin-stick stříleček, máme pro vás dnes čerstvou recenzi na nejnovější přírůstek v tomto žánru. Řeč je o titulu Demon's Crystals, který před pár dny vyšel na všechny hlavní herní platformy, přičemž není vyloučeno, že později zavítá i na displeje mobilních telefonů. Tak se nyní spolu pojďme podívat této hře na zub, jestli stojí za to nebo se jedná pouze o „dalšího v řadě“.

Klik pro zvětšení (Demon's Crystals - recenze)

Ovládání na pohodu

Důležité je hned na začátku zmínit celkovou jednoduchost nikoliv samotné hry, ale ovládání. K jeho vypilování vám totiž bude stačit pokořit úskalí pouze analogových páček, jelikož jiné prvky ve hře vůbec nevyužijete. Levou páčkou klasicky ovládáte pohyb vašeho hrdiny a pravou automaticky střílíte v daném směru. Nic víc, nic míň. Oproti například populárním „Nation“ titulům nebo Helldivers tu tak máme značně osekanější verzi, která má samozřejmě tu výhodu, že je značně přístupnější širokému spektru hráčů. Nemusíte totiž vůbec myslet na volbu zbraní, přepínání speciálních bonusů, přebíjení, atd. Stačí jen střílet správným směrem a půl je hotovo.

Střílej, co to jde!

Náplň hry je poté velmi jednoduchá. Nacházíte se na malé mapě, na které jste pod neustálými útoky zombíků, kteří lační po vaší krvi. Se svou zbraní se tak musíte řádně ohánět, přičemž se v soubojích samozřejmě můžete spolehnout i na nějaké ty power upy. Je rozhodně nasnadě podotknout, že nějakého plánování postupu si zde příliš neužijete. Veškerá akce se totiž odehrává v naprosto zběsilém tempu, takže mnohdy ani přes změť nábojů nevidíte vaši hlavní postavičku, natož něco více. Počty útočících nepřátel se zvyšují a stoupá i jejich obtížnost. Někteří poté potřebují vskutku řádně „naložit“, než se rozpadnou v prach, ale v tomto konání vám nadmíru pomohou právě avizované bonusové předměty. Díky nim totiž můžete vystřelovat náboje do všech stran nebo se zvětšíte a nebohá strašidla prostě zašlápnete. Od této hry nečekejte ani žádné speciální questy. Jediným úkolem je vždy zabít určitý počet nemrtvých a poté posbírat popadané diamanty, které se neustále znovu objevují po celé mapě.

Na příběh tu nehrajeme

Hlavním herním režimem je ten s názvem Arcade. V něm navštívíte celkém tři světy, přičemž každý z nich zahrnuje osm úrovní a souboj s bossem. Jednotlivé herní úrovně jsou si velmi podobné, a to i když porovnáme různá herní prostředí jako je hřbitov, les či hrad. To je samozřejmě dáno faktem, že se nejedná o žádné kolosy, takže design úrovní zde jednoznačně podléhá velikosti jednotlivých map. Každá z úrovní má 2 kola, která musíte absolvovat „na jeden zátah“, jelikož jinak se vám postup nezapočítá a musíte celou úroveň opakovat. Co se hlavní postavy týče, lze zvolit ze 4 typů, přičemž se od sebe nikterak zásadně neliší. Maximálně si můžete všechny postavy separátně vylevlit, nicméně to je asi tak jediné, co mezi nimi kromě barvy činí rozdíl. Tento režim jde také spustit v lokální kooperaci až pro čtyři hráče, v čemž tkví daleko větší zábava.

Spousta gaučového hraní

Kromě arkádového režimu se v Demon's Crystals můžete směle pustit i do některého z multiplayerových módů. Je ovšem nutno podotknout, že spokojit se budete muset pouze s "gaučovým" zápolením, jelikož online není hrou podporován. K dispozici jsou tak variace na klasický survival, deathmatch, týmový deathmatch, dvě varianty závodů ve sběru krystalů a režim Kill the Enemies, ve kterém vám nehodný trpaslík dokáže sebrat všechny pečlivě nastřádané body v tom nejnevhodnějším okamžiku. Do všech módů se lze pustit až ve čtyřech hráčích na jedné obrazovce.

Vypadá to fajn

Co se grafické a zvukové stránky týče, nemusí se titul Demon's Crystals za co příliš stydět. Grafika v komiksovém stylu mi ihned připomněla střílečky Plants vs. Zombies a i animace jednotlivých postaviček jsou na dobré úrovni. Zvuky také nejsou rozhodně k zahození, přičemž vše podkresluje dynamická hudba, takže strádat rozhodně nebudete. Při samotném hraní v singleplayeru však hrozí nebezpečí, že se po pár hodinách stereotypní činnosti může dostavit nuda. Přesto, že nedisponuje hra žádnými komplexními mechanizmy není však v tomto ohledu Demon's Crystals žádnou výjimkou. Jedná se zkrátka o daň za to, že herní náplň jako taková je velmi jednoduchá, nicméně k vyčištění hlavy po náročném dni poslouží více než dobře. Připravte se však na to, že hra vám nic nedá zadarmo a poměrně častá dezorientace v prostoru vám nejednou pěkně zkomplikuje život.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Badland Games

Recenzovaná verze: Playstation 4 Pro

70%