Dragon Quest Heroes II

Dragon Quest Heroes II - recenze
Dragon Quest Heroes II - recenze
06:55, 06.05.2017

Je tomu již zhruba rok, co v Japonsku spatřil světlo světa JRPG titul Dragon Quest Heroes II od týmu Omega Force. Ten se nyní konečně dostává i na starý kontinent, takže se pojďme podívat, co si pro nás vydavatel Square Enix připravil. Jestli se tento krok vyvedl na jedničku se již dočtete v naší dnešní recenzi.

Klik pro zvětšení (Dragon Quest Heroes II - recenze)

Dobrá parta je základ

Vcelku logicky pokračování navazuje na první díl této mini série, která se zaměřuje na dobrodružné putování vašich hrdinů, přičemž svoji roli tu má i samotný příběh, který není jen tak do počtu. Postupem času se vám totiž do rukou dostane spousta rozličných postav, přičemž každá z nich je naprosto jiná, má své vlastní povahové rysy a vůbec je zpracování jednotlivých panďuláků na vysoké úrovni. Na začátku je nutné zvolit si pohlaví hlavní postavy a jejího bratrance/sestřenice, se kterými budete při postupu hrou v kontaktu. Já kupříkladu, po nutné konzultaci se synem, zvolil růžovovlasou hrdinku, nicméně na samotné hraní tato volba nemá žádný vliv jelikož během průchodu si můžete měnit ovládané postavy jak se vám jen zlíbí.

7 stran konfliktu

Hlavní příběhová linka tohoto JRPG se točí okolo sedmi království, mezi kterými krystalizuje spor, který může v blízké budoucnosti přerůst ve válku. Váš hrdina či hrdinka tak přichází na scénu právě v momentě, kdy se zcela nečekaně jejich království rozhodně zaútočit na své sousedy zrovna ve chvíli, kdy se v tomto sousedském království nacházíte na svých toulkách. Jelikož hrdina absoulutně nechápe, co se to děje, vydává se na pouť, na konci které byste se měli dobrat mírového závěru. Na cestách potkáte mnoho zajímavých postav, z nichž spoustu budete moci naverbovat do své čtyřčlenné party a brázdit tak otevřený svět, který vám hra dává k dispozici. Jakýmsi středobodem světa je zde město Accordia, ve kterém naleznete spoustu užitečných lidí a věcí, které vám posléze ulehčí vaše strastiplné putování. Z města se lze poté vydat mnoha směry do ostatních oblastí herního světa, kde na vás čeká řada dobrodružných úkolů a questů.

Bum sem, bum tam

Hra Dragon Quest Heroes II je čistokrevná hack-and-slash rubačka s RPG prvky a jakožto před zástupcem této sorty her i před ní stojí nelehký úkol zajistit, aby se neustále opakující se souboje s haldami nepřátel nestaly stereotypními a nudnými. Je nutno říci, že to se tu skutečně neděje a průchod hrou si i přes četné bitky budete užívat a těšit se na každou další, především díky variabilitě potvor, které se na vás budou sypat a také relativně neomezeným možnostem vašich útoků, kterých budete mít k dispozici díky rozmanitému skládání si vlastní party, vskutku dostatek. Žádná řežba proto není nikdy stejná, u větších moster je nutno myslet i na nějakou tu taktiku a ne se pouze bezhlavě vrhat do bitvy. Mezi jednotlivými postavami lze navíc přepínat i dynamicky během boje, k čemuž vám postačí pouhopouhé jedno tlačítko. Jako menší problém jsem vnímal spíše to, že když se přepnete do druhého charakteru, nemusíte se nutně rychle zorientovat kde jste, což vás poté může stát cenné životy. Navíc si také musíte uvědomit jaké vlastnosti a kouzla ta která postava má, abyste plynule navázali na svá zdrcující komba. Soubojů si skutečně užijete dosytosti především proto, že svět je velmi hustěě obydlen všemi možnými potvorami, které však nemusíte nutně konfrontovat a stačí je mnohdy i oběhnout. Mezi nimi se však nachází i speciální tvorové, za jejichž eliminaci získáte tučné odměny, které posléze poslouží k vylepšení vašich postav. Každá z nich se totiž „leveluje“ zvlášť, takže vězte, že předmětů a různých vychytávek bude potřeba spousta.

Mnoho příležitostí k vylepšení

Jak již bylo zmíněno výše, důležitou roli ve hře hrají i velká města, ve kterých si můžete odpočinout, nakoupit nějaké to nové vybavení a připravit se tak na další tuhé souboje. Důležitou součástí měst je i místo pro uložení vašeho postupu a postava, která vám přihraje několik bočních questů, díky kterým se vám bonusové předměty a zkušenostní body jen pohrnou. Navíc je nutné navštěvovat i trenéry, kteří vám poskytnou nová kouzla či údery, kterými poté budete moci častovat své nové nepřátele. Soubojový systém není v této hře nijak neobvyklý. Máte k dispozici tlačítka pro lehký a tvrdý útok, skok a poté modifikátor, kdy se vám zobrazí kolo s výběrem přednastavených kouzel a skillů, ze kterého jednotlivými tlačítky snadno vyberete. Pomocí komb nabíráte speciální sílu na úder, který kupříkladu dokáže smést všechny vaše nepřátele v blízkém okolí k zemi. To vše podle postavy, kterou zrovna ovládáte, takže je nutné i během boje volit různé postavy, díky čemuž docílíte snazšího udolání nepřátelské potvory či přesily, která se k férovce rozhodně přirovnat nedá. Až se vám po obrazovce budou prohánět stovky bestií najednou, poznáte o čem hovořím.

Každý umí něco jiného

Nedílnou součástí Dragon Quest Heroes II jsou také povolání vašich postav, které lze změnit u speciálního obchodníka. Stát se můžete bojovníkem, knězem, gladiátorem či například mágem. Důležité je, že každé z těchto povolání má svůj vlastní strom zkušeností a kouzel, takže je nutné pečlivě zvažovat, do čeho investujete těžce vydělané XP body. Není jich totiž nikdy přebytek, tak pozor, abyste si nedali například všechny body do zdraví na úkor jiných, neméně důležitých vlastností. Některé questy vyžadují účast určitých typů postav, takže je dobré mít napaměti, že ne vždy je dobré mít v partě pouze samé bojovníky.

Multiplayerové bitvy

Na závěr recenze nemohu nezmínit povedený systém bitev, do kterých se můžete v rámci příběhu vrhnout po hlavě sami se svojí partou nebo si do nich pozvat spoluhráče z celého světa a utvořit tak skutečně úderný tým. Takováto pomoc nejen občas dokáže vytrhnout trn z paty, také dodává bitvám pořádnou šťávu. Samozřejmě, lze se i sehrát a pořádně protivníkovy armády rozebrat. Příběhové questy jsou většinou rozvrstveny do několika po sobě jdoucích bitev, přičemž do každé fáze si lze vybrat nové spoluhráče. Systém funguje velice jednoduše. Výběr lze omezit pomocí speciálního kódu, který sdělíte kamarádovi a můžete se k sobě připojit podobně jako v Bloodborne. Nechcete-li se "vázat", kód neuvedete a hra vám nabídne k výběru všechny hráče, odhodlané pomáhat ostatním. Pravda, sem tam narazíte i na pekelně vysoké levely, které vyčistí bitevní pole pouhými pár mávnutími mečem, což už taková zábava není, nicméně toho kdo k vám přistoupí, si vždy můžete vybrat sami. Kooperativní klání každopádně stojí za to a jakmile se pořádně vycvičíte, doporučuji se také aktivně zapojit mezi pomáhající hráče a nechat se sem tam "vyvolat". Pocit uspokojení s pomoci druhému se rozhodně dostaví.

Nadšení na závěr

Noví Heroes se zkrátka povedli a mohu s klidným srdcem přiznat, že se k nim neustále vracím, ať už kvůli chybějícím trofejím nebo kvůli neustálému objevování co nejlepších buildů pro svoji partu. Troufám si tak tvrdit, že se mě kouzelný svět sedmi království v nejbližších dnech jen tak nezbaví.

Recenzovaná verze: PS4 PRO

90%
Perfektní japonská rubačka okořeněná zábavnými prvky a nutností přemýšlet, jak co nejefektivněji vyladit svoji partu. Připravte si pár desítek volných hodin!