The Sexy Brutale

The Sexy Brutale - recenze
The Sexy Brutale - recenze
06:53, 11.05.2017

Pozadie vývoja stojaceho za nápaditým názvom The Sexy Brutale je snáď ešte zaujímavejší než samotné meno hry. Autormi tejto adventúrky s puzzle prvkami sú totiž hneď dve spoločnosti, a to neznáme Cavalier Game Studios (to sa skladá z bývalých zamestnancov populárneho a nedávno zrušeného Lionhead Studios) a známejšie Tequila Works. Práve druhá menovaná firma už presvedčila o svojich kvalitách podarenou plošinovkou Deadlight a v súčasnosti navyše dokončujú problematický Rime. The Sexy Brutale je teda pre jednu stranu úplný reštart, čo do vývoja, a pre druhú medzi zastávka na ceste za slávou. Toto bizarne namiešané zázemie teda mohlo dosť razantne ovplyvniť celkovú atmosféru a myslím, že už takto v úvode našej recenzie si môžeme povedať, že len v pozitívnym pojatí.

Originálna arkáda, ktorá by sa za určitých okolností mohla stať kultom.

Klik pro zvětšení (The Sexy Brutale - recenze)

Hry tohto razenia sa dnes jednoducho nerobia a to vám udrie do očí už len z nejakého obrázku. The Sexy Brutale vo mne už od prvých momentov evokoval zástup spomienok na 90-te roky a snahu vývojárov o čo najväčšie zamotanie herných mechaník s dopadom na dĺžku hracej doby. Táto adventúrka je ako film s nejasným koncom, ktorý keď pozeráte len na pol oka, nemáte šancu pochopiť takmer nič z jeho obsahu. Princíp však nemusí byť tak náročný aspoň z pohľadu príbehu. Ocitáme sa v úlohe kazateľa menom Lafcadio Boone, ktorý sa za záhadných okolností prebúdza v rozlohou objemnom kasíne a zdá sa, že naokolo nie je niečo v poriadku. Lafcadio je oslovený záhadnou dámou v červenom, ktorá mu pomocou magických schopností odovzdá špeciálnu masku čiastočnej neviditeľnosti a práve ňou sa má pokúsiť behom 12 hodín zachrániť niekoľko návštevníkov kasína pred smrťou či samovraždou.

Všetko na tejto hre je unikátne. Od grafického štýlu cez hudbu až po mechaniky vracania sa v čase.

Práve ona dvanásť hodinová slučka je hlavnou alfou a omegou hrateľnosti. Pomocou špeciálnych vreckových hodiniek si môžete kedykoľvek vrátiť čas na začiatok celej slučky a skúsiť postupne prísť na spôsob ako prekaziť jednotlivé zločiny. Všetko si vyžaduje maximálne pozorovanie okolia, zbieranie rôznych predmetov a ich následná aplikácia do situácií, ktoré často budú vychádzať na sekundu presne. The Sexy Brutale vás bude lákať hneď viacerými spôsobmi. Prehľadne spracovanou mapou, kde si pomocou názornej interakcie môžete prezerať pohyb spomínaných vrahov či ich obetí, úžasným aj keď počtom skladieb skromným soundtrackom a v neposlednej rade dokonalo premyslenými linkami deja či scenára. Všetko je vo forme stratených ozubených koliesok, ktoré niekto roztrúsil po veľkej mape a vašou úlohou je poznať jednotlivé časti strojčeka a správne ich zase zložiť nazad.

Koniec celého príbehu je šokujúci, sám som mal dokorán otvorené ústa ako u zubára.

Príde vám náplň hry moc banálna? Určite vás poteším prítomnosťou RPG prvkov v podobe získavania nových masiek. Za každú zmenu budúcnosti si vyslúžite jednu masku a tá hlavnému hrdinovi prepožičia zaujímavú schopnosť, ktorá má priamu súvislosť s vyriešením všetkých puzzle hádaniek. Ich väčšina je súčasťou hlavného deja a v podstate len jedna je nepovinná. V súčte to potom môže hodiť až desať hodín čistého času, ktorý strávite ako hypnotizovaný a zasadený do kresla. Animovaná grafika je tak zaujímavo pojatá, že sadla nielen na nôtu mne samotnému, ale aj môjmu okoliu. To, o čom pojednáva názov, si v konečnom dôsledku musíte zistiť na vlastné oči a garantujem vám, že nebudete ľutovať. Kto milujem logické prvky vo videohrách, bude v siedmom nebi. Kto rád skúša niečo netradičné, či už po stránke grafiky alebo konceptu, si musí krochkať blahom. Každá vražda, ktorej máte zabrániť, je v skutočnosti menším príbehom s úžasným vyvrcholením a musím zložiť onen imaginárny klobúk z hlavy za to, ako sa autorom podarilo ich skĺbiť do jedného logického klbka.

Rovnako musím konštatovať, že len málo vecí počas testovania The Sexy Brutale mi vyložene vadilo. Určite je škoda, že titul nemá žiadnu hlasovú podporu a všetko sa deje len cez textové bubliny. Takisto som narazil na pár technických nepríjemností v podobe záseku o predmety či nešťastne zvoleným spôsobom pretočenia času len do dvoch hlavných bodov. Toto všetko je však ako zrnko neuvarenej ryže v mori dokonalého rizota. Som presvedčený, že ak by sa k tejto hre dostalo dostatočné množstvo konzumentov, stane sa z nej behom pár mesiacov kult. S takýmto záverom vám dávam plné odporúčania na nákup ďalšieho neočakávaného hitu súčasnosti, o ktorom ste možno ani nevedeli.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti BadLand Games

95%
Originálne hranie s časom a dielo plné sviežich nápadov