Disney Afternoon Collection

Disney Afternoon Collection - recenze
Disney Afternoon Collection - recenze
06:34, 08.05.2017

Japonská spoločnosť Capcom sa rozhodla nedávno oprášiť hernú kolekciu titulov, ktoré svojho času brázdili konzole na prelome deväťdesiatych rokov a to v produkcii dnes už neexistujúceho Disney Interactive štúdia. Výsledkom je zbierka šiestich hier, ktorá v sebe spája legendárne tituly, menovite: DuckTales a DuckTales 2, duo Chip 'n Dale Rescue Rangers, Darkwing Duck, a leteckú arkáda TaleSpin. Tento celý balíček starej dobrej 8-bit éry vás príde na trošku prehnanú sumu necelých dvadsať dolárov a jednu z verzií, konkrétne tú pre PlayStation 4, sme si pozvali do testovacieho kresla.

U podobných retro hier je strašne dôležité s akým očakávaním k nim prichádzate.

Klik pro zvětšení (Disney Afternoon Collection - recenze)

Bavíme sa tu teda o časoch, kedy hry nebolo možné vo väčšine prípadov nijako ukladať a všetko ste museli prejsť na jeden záťah. Spomínané značky a série, ktorým jasne dominuje univerzum DuckTales (verím, že nejednému z vás sa okamžite vybaví sobotné ráno s vôňou čerstvého kakaa a spokojného detstva), nie sú žiadnou HD kompiláciou, ktorá by bola uspôsobená súčasným štandardom. Vývojári jednoducho zobrali jednotlivé tituly a pomocou zopár filtrov ich opatrili znesiteľnou formou pre televízory s vysokým rozlíšením. Komu by chýbala ona nostalgia, môže si obraz roztiahnuť mimo orezaného okna a užívať si tak pravé a rozmazané retro Vianoce. Nastavení je tu našťastie viac a každý, komu by nevyhovovalo ovládanie, sa určite poteší voľbou konkrétnych tlačidiel pre dva akčné gombíky a jeden smerový kríž (v tej dobe toho hold človek veľa nepotreboval).

Capcom teda prináša skutočný historický artefakt, ktorým však cieli na pomerne dosť úzky segment zákazníkov. Nebudem sa tu teraz rozplývať nad kvalitou hier samotných, predsa len si asi viete predstaviť aký posun zažila game scéna od konca 80-tych rokov až po dnešok, každopádne vítam šancu vrátiť sa do detských čias aj s touto jemne inovovanou truhlicou zaprášených pokladov. Asi najväčšia inovácia spočíva v možnosti si hru uložiť kdekoľvek sa vám zachce (skutočný pokrok jednoducho nezaprieš) a rovnako šance napraviť nejakú tú chybu, ktorá sa pri náročnej obtiažnosti daných hier skôr či neskôr musí dostaviť. Vďaka tlačidlu na vrátenie času si tak môžete donekonečna skúšať brutálne úseky skokov či krutých súbojov s bossmi bez toho, aby ste sa museli vracať vždy na začiatok danej úrovne. Toto poteší, sme totiž staršieho dáta a naše reflexy už nie sú tak dobré ako za mlada.

Disney Afternoon nie je len tak nejaký náhodne zvolený názov. Od roku 1990 sa pod týmto označením vysielal pravidelný dvojhodinový blog seriálov, ktorý vydržal v TV celých sedem ďalších rokov.

Menu Disney Afternoon Collection nie je našťastie postavené len na hrách ako takých. Každý titul tu má svoje miesto v múzeu dejín a tak si môžete pozrieť nielen unikátne a doteraz nezverejnené art obrázky priamo z tvorby daných značiek, ale rovnako je tu šanca pustenia všetkých hudobných skladieb, ktoré sa v hrách objavili. Ak vás už omrzí hranie klasickou formou, môžete skúsiť sekciu časových výziev (tu je dokonca online rebríček a časy z celého sveta), či dokonca separátne súboje s hlavnými nepriateľmi. Je tu teda priestor na zábavu, ale ako už píšem vyššie, je dôležité s akým očakávaním si práve tento zväzok starých klasík dotiahnete domov.

Ak máte chuť si zahrať kus histórie jednej značky z detstva, tak vám dávam zelenú. Nebude vás otravovať nepresné ovládanie ani žiadne technické chyby, avšak môže vás v konečnom dôsledku naštvať cena, ktorá podľa mňa nezodpovedá obsahu. Ak by Capcom investoval do prvotriednych portov (vieme, že to aj v prípade DuckTales nie je nemožné), určite by si zaslúžili väčšie číslo, než nájdete na konci našej recenzie.

60%
Na rýchlo ušitý port, ktorý vás môže zlákať len osobnými sympatiami