Full Throttle Remastered

Full Throttle Remastered - recenze
Full Throttle Remastered - recenze
08:40, 30.05.2017

Bez zlatej éry spoločnosti LucasArts, ktorú mimochodom založil sám George Lucas (také malé edukatívne okienko hneď úvodom), by sme dnes len s námahou mohli povedať, že koncept animovaných adventúr zažil nejaký vývoj, a teda progres. Práve z tejto produkcie totižto vzišli dnes už legendárne série či samostatné hry ako Monkey Island, Maniac Mansion, Sam & Max a v neposlednom rade rovnako aj olejom páchnuca originalita Full Throttle. LucasArts síce pohltil moloch v podobe Disney, ale stále je tu Double Fine Productions, ktoré v mene rovnako známeho zakladateľa, Tima Schafera, prináša retro návraty v klasických HD úpravách. Aj preto sa takto dnes spoločne môžeme posadiť na virtuálnu motorku a kopnúť do vrtule titulu Full Throttle Remastered.

Pôvodná hra sa dostala na trh ešte v roku 1995.

Klik pro zvětšení (Full Throttle Remastered - recenze)

Je to teda už viac ako dvadsaťdva rokov, čo sa znova nadšenci klasických point and click hier zadívali do TV obrazoviek a monitorov, aby prežili krátky, no o to viac intenzívnejší, príbeh vodcu motorizovaného gangu Bena (o dabing sa postaral dnes už nežijúci milovník motoriek Roy Conrad, ktorý spomínanej postave dodal vážnosť a zábavnú drsnosť v hlase) a jeho neočakávaného zoznámenia s majiteľom firmy Corley Motors, Malcolmom Corleyom (tomu rovnako vdýchol život známy a už nežijúci herec Hamilton Camp). Dej zviaže osudy týchto dvoch charakterov do spletitosti ďalších postáv a vytvorí tak zaujímavú dejovú linku o zrade, tradíciách, láske a nenávisti.

Aj keď sa samozrejme dá príbeh ukončiť do troch hodín čistého času, toto je možné len v prípade, ak viete presne ako postupovať.

Full Throttle svojho času prišiel s konceptom, ktorý sa pokúšal o evolúciu svojho materského žánru. Aj preto je celý koncept rozdelený do klasickej roviny (to je jednoduché klikanie na miesta, kde si myslíte, že je nejaký dôležitý predmet a následná interakcia medzi osobami a inventárom) a akčnej roviny, ktorú zastupuje jazda na poriadnej motorke nášho hlavného a do čiernej kože oblečeného hrdinu. Prvý pilier hrateľnosti vám asi netreba nejako bližšie opisovať. Ten zastupuje všetko to, čo ste si užívali ako deti a dospievajúci pri spomínaných značkách z úvodu našej recenzie, avšak ten druhý a novotou zapáchajúci nosný pilier stojí za pár slovíčok navyše.

Aj keď tu ide o port postavený striktne na vyššom rozlíšení bez nejakého prídavného obsahu, stále je o čo stáť aj v roku 2017.

Premiérovo totižto vývojári vložili do svojej adventúrky niečo ako ovládanie v reálnom čase s následkami. Pomocou pohybu myši doľava a doprava sa tak mohli premávať motorkou po širokej diaľnici a skúšať dokonca akčné súboje na ostrie noža, ktoré sa mohli skončiť pádom z mašiny či naopak ukoristením súperovej zbrane (tá potom klasicky prešla do inventáru). Aj keď z úcty k pôvodnej verzii píšem v minulom čase, Full Throttle Remastered obsahuje samozrejme všetko to, čo mala práve ona a ako bonus tu máte možnosť si hru užiť v príjemnom HD rozlíšení pre súčasné TV štandardy. Akčné súboje a pach spálenej gumy na žeravom asfalte by sme teda mali. Ako náročné sú ale hádanky?

Logické puzzle momenty, na ktorých stojí a padá posun celého príbehu vpred, sú zase raz alfou a omegou tejto hybridnej adventúrky. Rozhranie pre interakciu je umne zložené z drsnej lebky, v ktorej sa neustále prehrabujete v získaných predmetoch a určujete, kedy má Ben hovoriť, lízať či kopať. Práve tu sa skúšate dopátrať postupu ako ďalej a aj keď musím priznať, že bolo počas hrania tejto klasiky pár momentov, kedy som si povedal, že logika tu ide zase bokom a náročnosť riešenia hádaniek nie je nijako vysoká (z toho pramení frustrácia), stále som sa vo finále bavil a to je podstatné. Možnosť si prepnúť na staré rozlíšenie alebo prezrieť art obrázky z tvorby je rovnako pádnym argumentom, prečo tu ľahostajne nezaklapnúť veko od rakvy a mávnuť rukou nad 22-ročným nebožtíkom. Pokiaľ ste nikdy tento titul nemali možnosť skúsiť a fascinujú vás klasické "klikacie adventúrky", nemáte prečo váhať. V opačnom prípade by to asi bolo vyhadzovanie peňazí.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Double Fine Productions

Recenzovaná verzia: PC

85%