Blitzkrieg 3

Blitzkrieg 3 - recenze
Blitzkrieg 3 - recenze
06:54, 10.04.2017

Mezi milovníky real-timových strategií, nebo rovnou ze široka – her s válečnou tématikou se dnes neřadí už jen vousatí pánové ve středních letech. Toto téma v posledních letech zaujímá čím dál tím širší zástupy hráčů, s vzrůstajícími čísly titulů různorodých od žánru, přes gameplay až po příběh. Jedním z takových titulů je i Blitzkrieg 3. Ruské vývojářské studio Nival Interactive, které má mimo jiné na svědomí třeba Heroes of Might and Magic V, si dlouho s třetím dílem Blitzkriegu nedalo říct. Fanoušci předchozích dvou dílů, kterých rozhodně není poskromnu, budou oslavovat, protože Blitzkrieg po více než deseti letech vystupuje na světlo.

Klik pro zvětšení (Blitzkrieg 3 - recenze)

Druhá světová.. Už zase?

Hned po spuštění, a pár momentech úvodní ukázky se vám oči upnou na tři vlajky. V singleplayerové kampani si můžete vybrat ze tří stran konfliktu druhé světové války, kterými jsou Sovětský svaz, Osa Berlín-Řím-Tokio a Západní spojenci. Co mi na paměti z hodin dějepisu, pár historických filmů a wikipedie zůstalo, mise a operace ve hře jsou provedené přesně tak, jak by leckterý historik očekával. Zopakovat si události druhé světové války by byla příjemná věc, ale po kolikáté už to je? Vyjmenovat válečné hry neodehrávající se v jedné z největších válek od počátku lidstva by se snad dalo na prstech Vašich rukou, a ačkoliv těch válek zase tolik nebylo, zrovna tahle už je poměrně ohraná.

Jako parta slepých s puškami

Hratelně je mezi jednotlivými stranami kampaně rozdílů jen málo, jednotlivé mise nejsou pro každou z kampaní zrovna extra proměnlivé, ale Vaši pozornost si udrží až do konce. Pravda – není se v tom průběhu teda zrovna moc čím kochat. Blitzkrieg 3 svojí grafikou rozhodně neurazí, ale na dnešní dobu jsou například modely znatelně pozadu. Pro nepříliš trpělivé hráče, kteří jsou u her zvyklí na arkádovost se bude zdát systém přestřelek mezi Vašimi, a nepřátelskými jednotkami po pár hodinách značně frustrující. Pokus o realističnost je znát – každá kulka přesce svůj cíl nezasáhne. Že dva ranění vojáci netrefí jiné dva raněné vojáky z padesáti metrů se pochopit dá. Ale že Váš obrovský tank vezme život stojícímu muži uprostřed cesty deset metrů daleko až napočtvrté, rozhodně nemálokomu napne žíly.

Hra na vojáky

Na rovinu - hra pro více hráčů tu není ničím převratným. Spíš by se dalo říct, že je to to, co by jste čekali – nic víc, nic míň. S každým dalším levelem získáváte nové jednotky, které můžete do soubojů posílat, a bojovat tak proti sobě s jiným hráčem nebo umělou inteligencí s většími a většími armádami. Nival dostává plusové body za fakt, že když se jeden z hráčů odpojí, ať už dočasně nebo až do konce bitvy, nahradí ho AI. To by samo o sobě zase tak úžasné nebylo, ale počítač se přizpůsobí dosavadnímu stylu hraní Vašeho soupeře, takže si nemusíte říkat to klasické „tak ho rychle dorazit, ať to mám za sebou“. Zajímavý herní mód je takzvaný „selfie multiplayer“, kdy v určité oblasti na mapě rozestavíte předem vybrané jednotky do určitých pozic, a pak se danou oblast snažíte dobít z druhé strany barikády. Hrajete tedy sami proti sobě, a můžete tak odhalit Vaše slabiny.

Stálo těch 10 let za to?

Říkat, že se třetím dílem se po takové době už neměl vracet by bylo hloupé. Ačkoliv se nejedná o AAA hru s přelomovou audiovizualizací, není těžké v ní najít zalíbení. A to i z toho důvodu, že kampaní příjemně proklouznete, a multiplayer Vás na několik hodin připoutá k židli. Pokud ale strategiím moc nefandíte, klávesové zkratky používáte spíše na nakupování granátů v Csku a druhé světové máte plné zuby, měli by jste se Blitzkrieg 3 pravděpodobně vyhnout. Pro Vás ostatní by to však mohla být zajímavá zkušenost.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Nival

Recenzovaná verzia: PC

55%